رقابت بوئینگ و ایرباس در بازار ایران : مدیر فروش بوئینگ با بیان اینکه می توان ...


مدیر فروش بوئینگ با بیان اینکه می توان انتظار داشت که بازار ایران به صورت 50-50 بین بوئینگ و ایرباس تقسیم شود، افزود: بوئینگ می‌خواهد راهی برای تامین مالی ایران پیدا کند تا از تحریم‌های دلاری علیه ایران عبور کند و قرارداد فروش، اجرایی شود. خبرگزاری ایرنا: مدیر فروش بوئینگ با بیان اینکه می توان انتظار داشت که بازار ایران به صورت 50-50 بین بوئینگ و ایرباس تقسیم شود، افزود: بوئینگ می‌خواهد راهی برای تامین مالی ایران پیدا کند تا از تحریم‌های دلاری علیه ایران عبور کند و قرارداد فروش، اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «مارتی بنتروت» افزود: معامله با ایران سود خوبی دارد اما معامله دلاری با ایران ممنوع است و باید به دنبال راهی برای پرداخت پول به بوئینگ پیدا کند.

معاون اداره فروش خاورمیانه بوئینگ که اوایل فروردین ماه سال جاری برای مذاکره با خریداران ایرانی به تهران آمده بود، اکنون از تلاش این شرکت برای دور زدن تحریم‌های دلاری ایران و امکان‌پذیر کردن فروش محصولات خود سخن می‌گوید.

به نوشته گلف‌نیوز، بنتروت گفته است که درتهران با بیش از دو شرکت هوایی برای فروش بوئینگ مذاکره شده و اسامی شرکت‌های ایران‌ایر و ماهان فعلا از میان این چند شرکت، منتشر شده است.

پیش ازبوئینگ، ایران برای خرید عمده هواپیمای مسافربری با ایرباس مذاکره کرده بود؛ اوایل بهمن ماه سال گذشته رئیس‌جمهوری کشورمان به ایتالیا و فرانسه سفر کرد و در پاریس قراردادی برای خرید 118 هواپیمای ایرباس به امضا رساند.

بوئینگ اما هواپیماهای خود را به دلار می‌فروشد و بنا بر تحریم‌های باقی‌مانده آمریکا علیه ایران، دسترسی ایرانیان به دلار و نظام مالی آمریکا ممنوع است.

رئیس شرکت بوئینگ نیز با اشاره به اینکه این شرکت در حال نزدیک شدن برای دریافت یک سفارش عمده از ایران گفت: شما می توانید انتظار داشته باشید که بازار ایران احتمالا به صورت 50-50 بین بوئینگ و ایرباس تقسیم شود و ما قرار است بر سر این بازار رقابت کنیم.

همچنین «دنیس مویلنبورگ» رئیس شرکت بوئینگ می گوید: کارشناسان این شرکت انتظار دارند امسال به هدف 10 میلیارد دلار سرمایه در گردش دست یابند.

بوئینگ در رقابتی دشوار با رقبای خود به ویژه شرکت اروپایی ایرباس و بمباردیرکاناداست که درماه آوریل 125 فروند از هواپیماهای مدل سی سریز خود را در قالب قراردادی به ارزش 5.6 میلیارد دلار به خطوط هوایی دلتا ایرلاینز فروخت.

مویلنبورگ درپاسخ به این پرسش که آیا بوئینگ درحال کاهش قیمت ها برای گرفتن سفارشات جدید است، گفت: « هر چند فضای بازار فضایی رقابتی است، اما وقت آن نیست که ما تصمیمات مالی بدی برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار بگیریم، زیرا ما ذخیره قدرتمندی داریم.»

وی ادامه داد: در شرایطی که میزان فروش هواپیما کم شده، چشم انداز گرفتن یک سفارش عمده از ایران در حال نزدیک تر شدن است.

وی پس از گفت وگو با ایرلاین های ایرانی گفت: «ما می توانیم ببینیم که تقاضای بازار واقعی است» و اینکه شامل هواپیماها پهن پیکر و باریک پیکر می شود.

مویلنبورگ تاکید کرد: اعلام فروش 118 فروند هواپیمای شرکت ایرباس به ایران نشان دهنده این پتانسیل قابل توجه است.


ویدیو : رقابت بوئینگ و ایرباس در بازار ایران