رفع بلا تكلیفی نرخ حق بیمه ها با ابلاغ آیین نامه ماده هشت بیمه شخص ثالث :



 

 

بیمه نامه ثالث , نرخ بیمه نامه شخص ثالث سال 95 , نرخ بیمه نامه شخص ثالث 95

 

مدیر عامل بیمه آسیا گفت: بلا تكلیفی صنعت بیمه با ابلاغ آیین نامه ماده هشت قانون شخص ثالث كه مربوط به تعیین نرخ های حق بیمه در مقابل پوشش ها است رفع می شود.

'محمد علیپور' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان آنكه ماده مذكور جزء مواد اصلی محسوب می شود ، افزود: در نبود این آیین نامه، بسیاری از تعهدات این قانون به شركت های بیمه ای اضافه شده بود .

وی با بیان آنكه ،‌ این امر مشكلاتی را برای شركت های بیمه ای ایجاد كرده است ،‌ اظهارداشت: این در حالی است كه شركت های بیمه بدون اینكه حق بیمه ای محاسبه شده باشد باید بسیاری از تعهدات را انجام دهند.

به گفته مدیر عامل شركت بیمه آسیا ،‌ مجموعه بیمه هم اكنون درگیر این مشكل است و دولت با ابلاغ آن، این مشكل را حل می كند.

وی با بیان آنكه‌،‌ هر قانونی دارای نقاط قوت وكاستی هایی است، ‌گفت: این قانون دارای مواد زیادی است به نحوی كه در آن علاوه بر آنكه تساوی دیون زن و مرد دیده شده برخی از استثناتات بیمه شخص ثالث نیز برداشته شده است.

علیپور ادامه داد: در ازای این امر باید میزان حق بیمه شخص ثالث نیز در آن در ابتدا دیده می شد تا قانون كامل اجرایی شود و نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

به گفته وی ،‌هم اكنون این قانون به صورت ناقص اجرایی شده است كه با ابلاغ آ یین نامه ماده هشت این مشكل رفع می شود.

گفتنی است ؛ با ابلاغ قانون جدید بیمه شخص ثالث از دو سال و نیم پیش، كمیته‌ای متشكل از كارشناسان صنعت بیمه با تشریح آثارمفاد قانونی آن بربخش پرداخت خسارات؛ پیشنهادات خود را مبنی برافزایش 60 درصدی نرخ حق بیمه شخص ثالث با توجه به تثبیت آن طی سال‌های گذشته به شورای‌عالی بیمه ارائه كردند و به این ترتیب بسته پیشنهادی ماده 8 قانون بیمه شخص ثالث كه شامل تعرفه حق بیمه و نحوه تقسیط و تخفیف در حق بیمه موضوع این قانون با رعایت نوع و خصوصیات وسیله نقلیه و فهرست تخلفات حادثه‌ساز و ضریب خسارت این رشته بود برای اخذ موافقت به هیات دولت ارایه شد.

هر چند این بسته بیش از دو سال پشت درهای بسته ماند اما بالاخره چندی پیش 'جواد فرشباف ماهریان' رییس‌كل بیمه مركزی از ابلاغ قریب الوقوع آن خبرداده و گفت: رییس جمهور شخصا خواستارآماده شدن آیین‌‌نامه اجرایی آن تا قبل از شروع سال 90 شده است.... / تحلیل : ایرنا 



ویدیو : رفع بلا تكلیفی نرخ حق بیمه ها با ابلاغ آیین نامه ماده هشت بیمه شخص ثالث