رحیمی: وضع اقتصادی مردم خوب است/ای مردم! برای کسب روزی باید تلاش کنید؛ نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود :



زندگی برای مردم , راهی جز تلاش برای روزی نیست , همراهی مردم تهران برای جمع آوری زباله


معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه وضع اقتصادی کشور خوب است، اظهار داشت: وضع مردم هم خوب است اما مشکل هم داریم ولی باید دانست که امرار معاش آسان نیست و نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، وی گفت: اگر پولی باد آورده و بی زحمت به دست آید به راحتی از دست می رود و پول حلال نیز خرج درمان و گرفتاری می‌شود و واقعیت این است که کسب روزی حلال نیازمند کار و تلاش است اما در این میان صنایع دستی از حلال‌ترین کسب و کارهاست.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در مراسم روز جهانی صنایع دستی که در سالن میلاد نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد اظهار داشت: هرگاه می‌خواهیم ایران را به عظمت شایسته آن یاد کنیم به فرهنگ، تمدن و هنرمندان ایرانی باز می‌گردیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه اگر جلسات ما نتیجه‌ای نداشته باشد همانند این حکایت گلستان خواهیم شد که نشستند و گفتند و برخاستند، تصریح کرد: اگر این جلسات ما مفید واقع نشود برخواستن ما با دو خسران مواجه می‌شود چرا که وقتی که در این مجالس صرف می‌شود متعلق به عموم ملت ایران است.

وی با بیان اینکه از ایران به دلیل داشتن تمدنش بسیار تعریف می‌شود یادآور شد: یکی از کشورهای صاحب تمدن در دنیا و بدون هیچ تردیدی ایران است؛ تنها چند کشور با سابقه تاریخی و تمدن‌ساز در جهان وجود دارد که ایران، مصر و یونان  از جمله این کشورهای تمدن‌ساز به شمار می‌رود.

رحیمی بر همین اساس به اعتراف دشمنان ایران نسبت به عظمت تمدنی و فرهنگی آن اشاره و اضافه کرد: این تمدن زاییده یک فرهنگ است؛ ابتدا باید فرهنگی باشد که پس از قرن‌ها در میان ملتی نفوذ کرده و نهادینه شود تا کشوری تمدن‌ساز شود. از این رو از کشوری که صاحب فرهنگ و دانش نیست توقع تمدن نمی‌رود.

معاون اول رئیس‌جمهور به معنای لغوی فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: در فارسی باستان فر به معنای شکوه و عظمت است. و فرهنگ شاید به معنای شکوه و و عظمت یک امت باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس و مهر، وی با بیان اینکه در تمدن‌ساز بودن ایران جای هیچ تردیدی نیست و این نشان می‌دهد که ایرانی‌ها هوشمند هستند و در مغز آنها توسعه رخ داده است گفت: اما کسانی که سر خصومت با ایران دارند در مغز آنها توسعه رخ نداده و اگر هواپیماهایشان گرفته شود از چارپا استفاده می‌کند.

رحیمی با تأکید بر اینکه وقتی کشوری فاقد فرهنگ باشد پول خود را خرج خونریزی می‌کند تصریح کرد: از این نوع حماقت‌ها فرهنگ و تمدن به وجود نمی‌آید.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هنر ایرانی پس از آنکه با فرهنگ اسلامی آمیخته شد یک نوع معماری را به وجود آورد که موجب افتخار و سربلندی است، یادآور شد: آثار به جای مانده از معماری اسلامی در هیچ جای دنیا نظیر ندارد.

وی در ادامه خداوند را هم یک صنعت‌گر عنوان کرد و افزود: البته این به این معنی نیست که ابتدا در خداوند فرهنگ و دانش به وجود آید و پس از آنکه به اندازه مطلوب رسید به تمدن‌سازی روی آورد. بلکه در خداوند که علم مطلق است زمانی که تصمیم به صنعت‌گری دارد همزمان عمل می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه انسان اول باید صاحب فرهنگ و معرفت شود تا بتواند بسازد و پس از آن از او به عنوان صنعتگر یاد شود اظهار داشت: در میان همه موجودات فقط انسان این خصوصیت را دارد و هیچ موجودی به معرفت نمی‌رسد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه وضع اقتصادی کشور خوب است، اظهار داشت: صادرات غیر نفتی به 53میلیارد رسیده است و نفت را هم 100دلار می‌فروشیم؛ آنها تحریم کردند اما ما بهتر نفت را می‌فروشیم، وضع مردم خوب است اما مشکل هم داریم ولی باید دانست نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت دستی با رنج همراه است یادآور شد: اما استادی که هنر خود را نظاره می‌کند ده سال جوان‌تر می‌شود. و قرن‌ها اثر وی از خاطره‌ها نمی‌رود؛ همه نان درآوردن‌ها آسان نیست آنچه مفت به دست می‌آید، مفت هم از دست می‌رود. حرام که باشد با سرطان خرج می‌شود. درحالیکه صنعت دستی یکی از حلال‌ترین کسب و کارها است.

رحیمی در ادامه به تصویب کارگروه مخصوص اشتغال در صنایع دستی در دولت اشاره و اضافه کرد: فردا در دولت این کارگروه را تصویب می‌کنیم. ما دارای 31استان هستیم واز همه استان‌ها باید طرح آورده شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها که اینقدر دست‌اندازی می‌کنند و همین امر نیز باعث سقوطشان می‌شود تمدنی ندارند، گفت: مردم را از همه جا جمع کرده و در دیگی جوشانده‌اند و نام آن را آمریکا گذاشته‌اند.

وی در ادامه به سال حمایت از تولید ملی اشاره و تصریح کرد: در سال 89 همه استانداران کشور را دعوت کردیم و نتیجه آن ایجاد 1میلیون و 100هزار شغل بود که حتی بیشتر از این میزان یعنی 1میلیون و 400هزار شغل به وجود آمد.

رحیمی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم از فرهنگ و تمدن خود حراست کنیم و روی پای خود بیایستیم باید قوی شویم و برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم، اضافه کرد:  الان هم می‌توان با برنامه ریزی دقیق با 5 میلیون تومان اشتغالزایی کرد اما این نیازمند آن است که هر استان برنامه خود را ارایه دهد.

وی با تأکید بر اینکه چای گیلان بهترین چای دنیا است و الان مردم مرکب چایی می‌خورند که سمی است افزود: چای گیلان با حساب و کتاب از بین رفت. دو سال است ما تلاش می‌کنیم و دستانی را که چای مرغوب ایران را در آستانه نابودی بردند پیدا کردیم.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه به حمایت دولت از صنایع دستی اشاره و اضافه کرد: آقای موسوی هرچه بخواهند دولت در اختیارش قرار می‌دهد؛ خدا می‌داند اگر همت کنیم بیش از نفت می‌توانیم از صنعت دستی پول در‌آوریم و نفتمان را هم به اینها نمی‌فروشیم، خودشان بروند نفت ما را بخرند. اینگونه نیست که آنها سر ما منت بگذارند که بخواهند نفت بخرند و تحریم کنند.

وی با بیان اینکه این کشورها به قدری بمب اتم ساخته‌اند که می‌تواند 16بار دنیا را ویران کنند، گفت: اینکه مامی‌خواهیم غنی‌سازی 20درصد کنیم چرا شما را اینقدر ناراحت کرده است؛ ما می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و جوانان ما باید همه شغل داشته باشند. یکی از اساسی‌ترین کارهای دولت ایجاد شغل است.

رحیمی بر همین اساس به ایجاد 2500شغل در کشور اشاره و اضافه کرد: چقدر از بانک‌ها تسهیلات بگیریم، این‌ها پول مردم است، دولت یارانه‌ هم می‌دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه هویت آمریکا را 400سال بیشتر ندانست و اظهار داشت: انگلیس یک جزیره با هوای پیوسته بارانی است و بقیه آن فتنه و استعمار است که آفتابش در حال غروب کردن است اما ایران مهد فرهنگیان بزرگ تمدن‌ساز است و ما باید از آن مراقبت کنیم.

وی بر همین اساس دنیای امروز را دنیای رقابت دانست و یادآور شد: اگر ما نسازیم دیگران می‌سازند؛ چینی‌ها از فرش ما تقلید کردند و صنعت فرش خراب شد و هنرمندان ایرانی به سراغ صنعت‌های دیگر می‌روند.

رحیمی با بیان اینکه قالی ایران نظیر و رقیب ندارد افزود: نباید گذاشت دیگران صنایع دستی ایران را تقلید کنند؛ صنایع دستی ایران عشق ما است باید از آن مراقبت کنیم وگرنه گلهای شکفته این باغ عشق پژمرده می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هر شغلی که ایجاد می‌شود ما هم خیرش را می‌بریم اظهار داشت: هر جا شغلی ایجاد می‌شود قلب آقای رئیس‌جمهور آرامش می‌یابد. روزی احمدی‌نژاد می‌گفت: وقتی جوان‌ها از من شغل می‌خواهند و من در آن لحظه نمی‌توانم کاری کنم دلم می‌خواهد زمین بشکافد و در آن فرو بروم.

وی ادامه داد: روزی آقای حائری شیرازی می‌گفت: بلدزر بدهید تا بیکاران خراب کنند اما بیکار نباشند؛ اعتیاد، آوارگی و بدآموزی از نبودن شغل ایجاد می‌شود از این رو صنایع دستی می‌تواند برای همه جوانان شغل ایجاد کند و در این زمینه صدا و سیما، مطبوعات، روحانیون در منابر نقش بسیاری دارند.../انتخاب


ویدیو : رحیمی: وضع اقتصادی مردم خوب است/ای مردم! برای کسب روزی باید تلاش کنید؛ نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود