رای اعتماد به وزرا در دستور کار مجلس : نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان ...


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق شنیده‌ها آقای روحانی فردا در مراسم تحلیف کابینه یازدهم را معرفی می‌کند گفت که در این صورت بررسی رای اعتماد به وزراء در هفته آینده در مجلس انجام می‌شود. خبرگزاری ایسنا:  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق شنیده‌ها آقای روحانی فردا در مراسم تحلیف کابینه یازدهم را معرفی می‌کند گفت که در این صورت بررسی رای اعتماد به وزراء در هفته آینده در مجلس انجام می‌شود.

محمدرضا باهنر  با بیان اینکه تاکنون آقای روحانی نامه‌ی معرفی کابینه را به مجلس نداده است گفت: طبیعتا اگر قرار باشد ایشان کابینه یازدهم را به مجلس معرفی کند این کار بعد از مراسم تحلیف انجام می‌شود که طبق شنیده‌ها این اتفاق فردا رخ می‌دهد.

وی افزود: طبیعتا به محض ارائه نامه‌ی معرفی کابینه این نامه اعلام وصول می‌شود و یک هفته بعد از آن مجلس صلاحیت وزراء را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: در صورت رخ دادن چنین اتفاقی مجلس یک شنبه یا دوشنبه هفته آینده به بررسی صلاحیت وزرای کابینه یازدهم می‌پردازد که طبق عرف معمول این موضوع 2 تا 3 روز به طور می‌انجامد.

به گفته‌ی باهنر، احتمالا مجلس برای بررسی صلاحیت وزراء دو شیفت جلسات خود را برگزار می‌کند.

 طبق ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط و مشی و اصول کلی برنامه دولت و اخذ رای ا عتماد برای هیات وزیران جلسات مجلس به طور متوالی تشکیل می‌شود.

با پیشنهاد رئیس و تصویب مجلس جلسات به صورت صبح و بعد ازظهر برگزار خواهد شد؛ مجلس در این جلسات نطق نخواهد داشت.


ویدیو : رای اعتماد به وزرا در دستور کار مجلس