راه‌هایی برای جلوگیری از كاهش بازدیدكنندگان :   هنگامی كه وب‌سایتی درباره ...



 

توصیه‌هایی برای جلوگیری از سکته مغزی , ورزش‌هایی برای جلوگیری از کودی کمر , ورزش‌هایی برای جلوگیری از گودی کمر

هنگامی كه وب‌سایتی درباره كسب‌وكار در حال آماده‌شدن است، امكان وقوع اشتباهات زیادی وجود دارد. به‌همین علت در اینجا فهرستی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی را كه ممكن است شركت‌ها هنگام طراحی دوباره وب‌سایت‌شان یا ساخت یك سایت جدید انجام دهند، تهیه كرده‌ایم تا آنها را بشناسید و از آنها دوری یا اصلاح‌شان كنید.

فراموش‌كردن مخاطبان اصلی
تیم مدیریت پروژه و اعضای توسعه یك وب‌سایت، مخاطبان آن نیستند، بلكه مشتریان مخاطب شما خواهند بود. بیشتر شركت‌ها این مساله را فراموش كرده و به‌جای تولید محتوایی كه قابل‌پسند مشتریان باشد تا آنها را جذب كند، محتوای مورد علاقه خودشان را در وب‌سایت قرار می‌دهند. مشتریان باید احساس كنند شما آنها را در نظر گرفته‌اید، بنابراین تا حد امكان باید مشتریان و بازدیدكنندگان خود را بشناسید تا وب‌سایتی به آنها ارائه كنید كه دقیقا با مخاطب صحبت كرده و مطالب مورد نظر او را نشان دهد. به یاد داشته باشید در حالی كه ممكن است تصور كنید وب‌سایت شما درباره خودتان است (درباره محصولات و خدمات شما)، در واقع مشتریان هدف اصلی قرار گرفته‌اند.

نداشتن نسخه مناسب برای موبایل
امروزه تقریبا ۲۰ درصد از ترافیك وب ازطریق دستگاه‌های موبایل ایجاد می‌شود. اگر سایت شما مشتری‌تان را مجبور به استفاده از یك واسط غیرموبایلی كند، ممكن است آن مشتری دیگر به سایت شما بازنگردد. راه‌حلش این است كه مطمئن شوید سایت شما برای نمایش در دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی شده است. اگر پلتفرم مورد استفاده شما این گزینه را ندارد، چند ابزار و سرویس‌های كم‌هزینه در اختیار شما خواهد بود تا به شما در تولید نسخه موبایل وب‌سایت‌تان كمك كند.

تغییر URL و هدایت‌نكردن آدرس‌های قدیمی
هنگامی كه درباره برخی اشتباهات بزرگ وب‌سایت‌ها از بازدیدكنندگان پرسیده می‌شود، بیشتر آنها به این مشكل اشاره می‌كنند كه در خلال طراحی دوباره سایت، شركت‌ها فراموش می‌كنند تمام صفحه‌های قدیمی‌شان را به‌سمت صفحات جدید هدایت كنند. این مساله یك تجربه كاربری بسیار بد را نتیجه می‌دهد و همچنین بهینه‌سازی موتورهای جستجو را نیز با مشكل مواجه می‌كند؛ زیرا مقداری از لینك‌های قدیمی به ساختار جدید URL انتقال داده نمی‌شود.
برای حل این مشكل باید قبل از آن كه به‌طور كامل به سایت جدید بروید مدتی با آن كار كنید تا مطمئن شوید تمام URLها به‌طور صحیح به وب‌سایت جدید هدایت شده ‌است. این كار بسادگی با استفاده از ابزاری نظیر ردگیری لینك (Xenu's Link Sleuth Xenu) امكان‌پذیر است. از XML قدیمی نقشه سایت كپی بگیرید و تمام لینك‌های آن را بیازمایید تا ببینید كدام‌یك از آنها به خطای ۳۰۱ منجر می‌شود.

محتوای قدیمی یا ایستا
سازمان‌ها نیاز دارند تا در دنیای جستجوی امروزی یافته شوند. موتورهای جستجو از محتوا به‌عنوان بزرگ‌ترین عامل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌كنند. بنابراین باید به‌طور مرتب محتوای جدید، مرتبط و قابل شرح (به‌منظور بهینه‌سازی موتورهای جستجو) در سایت خود قرار دهید.

یكپارچه‌نشدن با سایت‌های رسانه اجتماعی
برای موفق‌شدن در دنیای امروز كه برپایه رسانه‌های اجتماعی است، شركت‌ها باید لینك‌هایی به كانال‌های رسانه اجتماعی خود در وب‌سایت‌شان و در صفحه اصلی ارائه كنند. اگرچه این كار بسادگی و به‌وسیله توابعی كه در صفحه‌های محتوا كار گذاشته می‌شود انجام می‌گیرد، ولی اگر یك سازمان بخواهد سایت خود را در مركز توجه قرار دهد، باید از عناصر و المان‌های اجتماعی استفاده كند.

استفاده از فلش
با وجود مشكلاتی كه فلش ایجاد می‌كند، هنوز شركت‌های زیادی وجود دارد كه در وب‌سایت‌هایشان از این ابزار استفاده می‌كنند. اگر یك سایت فروش را مدیریت می‌كنید، فلش می‌تواند تاثیرات منفی زیادی در شانس شما برای فروش بگذارد؛ زیرا نمی‌تواند در دستگاه‌های سیار از جمله محصولات سیار شركت اپل (آیفون، آیپد و...) اجرا شود. همچنین موتورهای جستجو نمی‌توانند به محتوایی كه به‌وسیله فلش فراهم می‌شود، دسترسی داشته باشند. به این معنی كه نمی‌توانید به همان سادگی كه سایت‌های برپایه جاوا را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی می‌كنید، سایت‌های فلش را بهینه كنید.

تعبیه‌نكردن فرم ثبت‌نام بازاریابی ایمیلی در صفحه اصلی
به كسانی فكر كنید كه برای فشردن دكمه «خرید» آماده نیستند، ولی به حرف‌ها و محتوای شما علاقه دارند و مشتاقانه می‌خواهند برای دریافت آگهی‌های فروش یا هر ایمیل تبلیغاتی و اخبار مربوط به محتوای شما ثبت‌نام كنند، درحالی كه دكمه یا فرم ثبت‌نام در وب‌سایت شما پیدا نمی‌شود. بازاریابی ایمیلی یكی از بهترین كانال‌های بازاریابی برای بازگشت سرمایه است و اگر گزینه خاص این منظور یا ثبت‌نام برای بازاریابی ایمیلی در صفحه اصلی خود (یا دیگر صفحات مهم وب‌سایت) ندارید، مشتری‌ها و فرصت‌های بالقوه زیادی را از دست خواهید داد. (برای افراد و شركت‌هایی كه به‌دنبال راه‌اندازی بازاریابی ایمیلی و اینترنتی هستند، سرویس‌هایی كه توسط Aweber و MailChimp ارائه می‌شود پیشنهاد شده ‌است).

انجام‌ندادن آزمون‌های تجربه كاربری
خودداری از انجام آزمون‌های تجربه كاربری (قابلیت استفاده سایت و تجربه‌ای كه كاربر در برخورد با سایت شما به‌دست می‌آورد) یكی از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج وب‌سایت‌هاست. بیشتر شركت‌ها نگران هزینه‌ای هستند كه ممكن است به آنها تحمیل شود؛ ولی بسادگی می‌توان از یك همكار كه در كار توسعه شركت نداشته، درخواست كرد یكسری كارها را در طرح‌بندی جدید انجام دهد. این كار ساده می‌تواند مشكلات پنهان و دردسرساز را آشكار كند.

بررسی‌نكردن كارایی سایت در مرورگرهای گوناگون
یكی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی كه مشاهده می‌كنیم این است كه بعد از آماده‌شدن وب‌سایت آن را در تمام مرورگرها و همچنین در صفحه‌هایی با اندازه‌های مختلف آزمایش نمی‌كنیم. شاید به‌نظر بسیار ساده برسد، ولی گاهی اوقات عناصر صفحه در برخی مرورگرها كار نمی‌كنند یا حتی قالب سایت ممكن است به‌هم بریزد. به‌همین علت است كه تمام حرفه‌ای‌های دنیای وب پیشنهاد می‌كنند قبل از شروع به كار سایت، آن را روی چند مرورگر مختلف (اینترنت اكسپلورر، فایرفاكس، كروم و سافاری) و همچنین روی چند دستگاه سیار (آیپد، آیفون، اندروید و... ) اجرا كنید.

فراهم‌نكردن امنیت سایبری
نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس تنها شما را كمی از دسترس خارج می‌كند. حمله‌هایی كه باعث می‌شود یك سرویس قطع شود (DDoS) نه‌تنها روز به روز درحال افزایش است، بلكه می‌تواند به‌وسیله ارسال خوشه‌های مخرب و هدفمند در ترافیك وب كه برای از كار انداختن یك وب‌سایت طراحی شده‌است، تبادلات سایت و سرویس‌هایی را كه به كاربران می‌دهید به كلی مختل كند. طبق بررسی‌های انجام‌شده‌، به گفته ۶۷درصد فروشندگانی كه حمله‌های DDoS را تجربه كرده‌اند، ضرر آنها از قطع وب‌سایت در هر ساعت بیش از صدهزار دلار بوده است؛ حدود دو میلیون دلار در روز. راه مقابله با این‌گونه حملات این است كه همواره سیستم‌عامل و آنتی‌ویروس خود را به‌روز نگه دارید و علاوه بر آن، سایت خود را زیر نظر داشته و به‌طور منظم فایل پشتیبان را تهیه و در محلی ذخیره كنید.

دنبال‌نكردن واكنش بازدیدكننده
بهترین راه برای این كه متوجه شوید در وب‌سایت شما چه‌چیزی مناسب و چه‌چیزی نامناسب است، استفاده از برنامه‌های تحلیلی و اندازه‌گیری ارقام به‌دست آمده است. این كار بهترین راه درك رفتار كاربران شماست و نشان می‌دهد آنها چه‌چیزی را می‌خواهند و به چه‌چیزی علاقه ندارند. با این حال، بسیاری از كسب‌وكارها از نصب ابزار پایه‌ای هم غافل هستند درحالی كه به‌عنوان مثال گوگل یك ابزار تحلیلی قدرتمند ارائه كرده كه رایگان و برای استفاده و نصب راحت است .

منبع:noorportal.net


ویدیو : راه‌هایی برای جلوگیری از كاهش بازدیدكنندگان