راه‌اندازی سامانه ملی عوارض خودرو در تهران :  معاون مالی و اقتصاد شهری تهران ...



عوارض خودرو , سامانه خلافی خودرو , نمایشگاه خودرو تهران

 معاون مالی و اقتصاد شهری تهران از راه‌اندازی و فعالیت سامانه ملی عوارض خودرو به منظور وصول عوارض خودرو به صورت کاملا مکانیزه با امکان اتصال به پایگاه‌های اطلاعاتی خبر داد

 قدرت گودرزی با اعلام اینکه این سامانه از ابتدای سال جاری در پرتال اینترنتی شهرداری تهران راه اندازی شده تاکید کرد: فرآیند طراحی و اجرای سامانه ملی عوارض خودرو با همکاری کارشناسان اداره کل تشخیص و وصول درآمد، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و شرکت تجارت فناوری اطلاعات همفکران از نیمه دوم سال گذشته شروع و از ابتدای سال جاری بطور رسمی آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این پروژه بزرگ یکی از اقدامات تحقق شهر و دولت الکترونیک است و شهرداری تهران پیشگام در توسعه و اجرای این سامانه در سطح ملی است.

به گفته معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، این سامانه ضعف ها و کاستی سامانه های قبلی عوارض خودرو را نداشته و با توجه به اتصال آن به سامانه های اطلاعاتی و عملیاتی مرتبط، امکان پرداخت و وصول الکترونیکی عوارض وصدور غیر حضوری مفاصاحساب پرداخت عوارض مهیا شده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از طریق اینترنت نسبت به پرداخت و اخذ مفاصاحساب اقدام کنند و این مفاصاحساب اینترنتی در زمان نقل و انتقال خودرو قابل استناد است.

وی افزود: تمامی مالکان و شهروندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir در بخش عوارض خودرو مراجعه و با وارد کردن شماره شناسناسه خودرو ( VIN) نسبت به مشاهده پرداخت عوارض سالیانه خودرو اقدام نموده و مفاصاحساب اینترنتی اخذ کنند.

همچنین ضمن اینکه جهت اطمینان از اتصال مفاصاحساب های صادره شهروندان می توانند با مراجعه به وب سایت www.etax.ir و وارد کردن کد پیگیری مندرج بر روی مفاصاحساب از اصالت آن اطمینان حاصل نمایند.

گودرزی، خاطرنشان کرد در صورت عدم پرداخت بموقع عوارض سالیانه خودرو، مالکین مشمول 2% جریمه دیرکرد بصورت ماهیانه خواهند شد که به مبلغ عوارض اضافه می شود.
 
اخبار اجتماعی   -  نسیم


ویدیو : راه‌اندازی سامانه ملی عوارض خودرو در تهران