راهنمای خرید مبل ایده آل برای منزل : اگر تصمیم دارید مبلمان‌تان را عوض كنید ...


اگر تصمیم دارید مبلمان‌تان را عوض كنید و تغییراتی اساسی برای فصل تابستان در دكوراسیون خانه‌تان ایجاد كنید، با ما همراه باشید تا با كاربردی‌ترین توصیه‌ها درباره انتخاب مبلمان آشنا شوید.

راهنمای خرید بهترین پوشک برای نوزاد , ایده های خلاقانه برای دکوراسیون منزل , راهنمای معلم برای ایده

پادشا:  اگر تصمیم دارید مبلمان‌تان را عوض كنید و تغییراتی اساسی برای فصل تابستان در دكوراسیون خانه‌تان ایجاد كنید، با ما همراه باشید تا با كاربردی‌ترین توصیه‌ها درباره انتخاب مبلمان آشنا شوید. به این ترتیب می‌توانید متناسب با فضایی كه در خانه دارید و با‌توجه به ویژگی‌های خانه، بافت سنتی و مدرن آن مبلمانی متناسب برای خود خریداری كنید.



ارگونومیك بخرید

پیش از هر چیز وقتی سراغ مبلمان می‌روید به استاندارد بودن آن توجه كنید و از ارگونومیك بودن مبلمان مطمئن شوید. به این معنی كه ارتفاع مبل تا زمین، نشیمن آن، زاویه دسته‌ها و پشتی آن را بررسی كنید.  توجه به این نكات باید قبل از دل بستن به ظاهر و رنگ مبلمان باشد چرا كه در اغلب موارد مشاهده شده كه طراحان مبلمان‌های شیك و جذاب  به لحاظ رعایت استانداردها ضعیف عمل كرده‌اند و این مسئله به مرور زمان برای مصرف‌كننده مشكلاتی از قبیل دردهای كمر، گرفتگی سیاتیك و دیگر اختلال‌ها و دردهای مفصلی را همراه داشته است.



چه مبلی ایده‌آل است

وقتی برای خرید از خانه خارج می‌شوید به چیدمان و دكوراسیون خانه‌تان، رنگ‌ها و اشیایی كه در آن قرار داده‌اید، دقت كنید تا بتوانید متناسب با فضایی كه در اختیار دارید مبلمان مناسب را انتخاب كنید. این نكته بسیار مهم است كه در فضایی كه در آن از اشیای دكوری مدرن و لوستری با طراحی نو استفاده شده مبلمان مدرن قرار دهید یا در فضایی كه در آن از اشیای چوبی استفاده شده مبلمان چوبی بگذارید و سراغ مبلمان استیل و فلزی نروید، بنابراین مهمترین اصل برای انتخاب یك مبلمان شیك و ایده‌آل این است كه با هارمونی رنگ‌ها و طراحی خانه‌مان هماهنگ باشد.



متراژ خانه را در نظر بگیرید

توجه به متراژ خانه از مهم‌ترین نكاتی است كه در تهیه مبلمان باید به آن توجه كنید. انتخاب سایز و اندازه مبلمان رابطه بسیار نزدیكی با متراژ آپارتمان یا خانه شما دارد. شما می‌توانید با انتخاب مبلمان مناسب و ظریف،  فضایی را كه در اختیار دارید بزرگ‌تر كنید و با انتخاب مبلمان‌های بزرگ با طراحی‌های شلوغ فضای خود را كوچك و خفه كنید. برای پیشگیری از بروز این مشكل پیش از هر چیز متراژ خانه را درنظر بگیرید، فضایی كه در هر ضلع از خانه دارید را به یاد بسپارید و تصمیم بگیرید مبلمان نیم‌ست، 7 نفره یا 12 نفره بگیرید.



كیفیت را بررسی كنید

وقتی مبل مورد علاقه‌تان را پیدا كردید و از استاندارد بودن آن نیز مطمئن شدید، كیفیت چوب، پارچه و روكش و اتصال قطعات مختلف آن را نیز بررسی كنید. دقت كنید كه آیا درزها و محل اتصال پایه به بدنه مبل به درستی انجام شده است. با بررسی این موضوع خیالتان راحت می‌شود كه مبلمانی كه انتخاب كرده‌اید به لحاظ دوام و استحكام نیز استانداردهای لازم را دارد. به این ترتیب خیالتان آسوده است كه از این مبلمان می‌توانید برای سال‌های طولانی استفاده كنید و از داشتن آن لذت ببرید.



سبك یا سنگین؟

بسیاری از مردم تصور می‌كنند كه مبلمان هرچه سنگین‌تر باشد از كیفیت بهتری برخوردار است و چوبی كه در آن به كار رفته چوب باكیفیت‌تری است. اما این نكته همیشه صادق نیست زیرا می‌توان با چوب‌های سبك‌تری هم مبلمان‌های باكیفیت و زیبا ساخت. تجربه نشان داده است كه انتخاب مبلمان باكیفیت و مناسب با چوب‌های سبك همیشه مقرون به‌صرفه‌تر از انتخاب مبلمان‌های سنگین است. مبلمان‌های سنگین به دلیل وزن زیادشان معمولا به  فرش زیر خود آسیب می‌زنند و به مرور روی فرش ردی از خود باقی می‌گذارند. این نوع از مبلمان‌ها هنگام اسباب‌كشی دردسرساز هستند و زحمت زیادی را به خانواده تحمیل می‌كنند.


ویدیو : راهنمای خرید مبل ایده آل برای منزل