راهنمای خرید عینک آفتابی : امروزه با شكاف لایه ازن و اشعه‌هایی كه هر روز خودشان ...


امروزه با شكاف لایه ازن و اشعه‌هایی كه هر روز خودشان را به انسان نزدیك‌تر می‌كنند، ‌محافظت از چشم‌ها در برابر این اشعه‌ها نیز اهمیت بسزایی دارد. یكی از این وسایل كمكی برای محافظت از چشم، عینك آفتابی است اما این وسیله باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند از چشم‌ها در مقابل اشعه‌های مضر خورشید مراقبت كند.

راهنمای خرید عینک آفتابی , راهنمای خرید عینک آفتابی در تهران , راهنمای خرید عینک آفتابی کودکتن

امروزه با شكاف لایه ازن و اشعه‌هایی كه هر روز خودشان را به انسان نزدیك‌تر می‌كنند، ‌محافظت از چشم‌ها در برابر این اشعه‌ها نیز اهمیت بسزایی دارد. یكی از این وسایل كمكی برای محافظت از چشم، عینك آفتابی است اما این وسیله باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند از چشم‌ها در مقابل اشعه‌های مضر خورشید مراقبت كند. این ویژگی‌ها شامل موارد زیادی است كه متاسفانه اغلب توسط خریداران نادیده گرفته می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد 40 درصد افراد هنگام خرید عینك آفتابی، به قابلیت آن در محافظت از چشم چندان توجه نمی‌كنند و در نتیجه صدمات جبران ناپذیری به این عضو حیاتی وارد می‌كنند.



  • رنگ مهم است:
رنگ عدسی عینك در مقابل تشعشعات قابل رویت نور خورشید باید به حدی باشد كه شدت تشعشع صدمه‌ای به چشم نزند. در این میان میزان حساسیت افراد به نور و نیز شدت نور می‌تواند در رنگ عینك تعیین‌كننده باشد.



  • فرار از چروك:
استفاده نكردن از عینك علاوه بر صدمه به چشم به پوست دور چشم نیز آسیب می‌زند. درصورت آفتاب شدید، فرد ناخودآگاه چشمش را جمع می‌كند و همین مسئله باعث چروك دور چشم می‌شود.


  • درست ببینید:
آنچه باعث تفاوت قیمت در میان برندهای شناخته شده عینك با عینك‌هایی با قیمت ارزان است، اصول ساخت اولیه‌ عدسی عینك است كه در آن‌ها رعایت شده است كه شامل انحنای نرمال و نداشتن اعوجاج در عدسی است. وقتی انحنای عینك زیاد می‌شود تاثیراتی كه از جنبه فیزیكی در شكست نور ایجاد می‌كند، آسیب‌رساننده است و این مسئله‌ای است كه در عینك‌های ارزان رعایت نمی‌شود.



  • فرار از سردرد:
تابش نور خورشید بر چشم درصورت نداشتن هیچ‌گونه محافظی می‌تواند عوارضی مانند سردرد و خستگی را در پی داشته باشد.



  • ضد بنفش فراموش نشود:
چشم باید در مقابل تشعشعات غیرقابل رویت نور نیز محافظت شود اما تشعشعات غیرقابل رویت توسط شخص قابل تشخیص نیست و ممكن است فرد از عینكی استفاده كند كه به‌تدریج تاثیرات سویی بر چشمش ایجادكند بنابراین لایه حفاظتی چشم در برابر اشعه ماورای‌بنفش حائز اهمیت بسیار بالایی است.



  •  عینك باید به شما بیاید:
هماهنگی عینك با چهره بسیار مهم است. باید به نقاط حساسی مانند تماس بخش داخلی عدسی عینك با دیواره داخلی بینی كه باید وزن عینك را در سطح وسیعی گسترش دهد تا سنگینی آن موجب اذیت نشود، توجه خاصی شود.



  • گوش‌تان آزار نبیند:
اندازه و فرم دسته‌های عینك كه روی گوش قرار می‌گیرد باید به‌گونه‌ای باشد كه راحتی را برای فرد ایجاد كند.



  • مواظب گونه‌ها باشید:
رعایت اندازه عینك نسبت به مختصات چهره بسیار مهم است. تماس عینك با گونه و شقیقه‌ها می‌تواند موجب ناراحتی فرد شود. ضمن آن‌كه درصورت بزرگی عینك ممكن است ابروها نیز پشت عینك بمانند كه این تاحدودی سلیقه‌ای است.



  • سبك‌تر، بهتر:
افراد می‌توانند عینك را به وزن دلخواه سفارش دهند تا بتوانند به راحتی آن را مورد استفاده قرار دهند.



  • امتحان كنید:
هماهنگی انحنای عینك با فرم چهره افراد از نظر جنبه زیبایی می‌تواند قابل توجه باشد. فرد می‌تواند با امتحان عینك‌های مختلف در نهایت به انتخاب درست برسد.



  • سفید پوست‌ها، فلزی ممنوع:
افراد با پوست سفید معمولا حساسیت بیشتری نسبت به مصنوعاتی كه مصرف می‌كنند، دارند. این افراد یا نباید از عینك‌های فلزی استفاده كنند یا درصورت استفاده دقت كنند عینك با پوست شقیقه و گونه‌ها تماس نداشته باشد.



راننده‌ها مواظب باشید:هنگام رانندگی عینك‌هایی با دسته بزرگ می‌تواند خطای دید ایجاد كند و قسمتی از دید افراد را مختل كند بنابراین در خرید این عینك باید به این نكته نیز توجه داشت.



  • اگر عینك طبی دارید:
افرادی كه چشم‌شان دچار عیب انكساری است باید با مشاوره با عینك‌ساز، عینكی را انتخاب كنند كه قابلیت تبدیل عدسی عینك طبی به آفتابی را داشته باشد چون این افراد به‌دلیل مشكلی كه دارند، حتما باید از عینك‌ آفتابی استفاده كنند تا نور خورشید موجب ایجاد مشكل بیشتر نشود.



  • نه كوچك نه بزرگ:
كوچكی بیش از اندازه عینك آفتابی موجب می‌شود مردمك چشم بیش از اندازه طبیعی بزرگ شود و درنتیجه اجازه ورود تشعشعات غیرقابل رویت را بدهد. بزرگ بودن بیش از اندازه عینك هم می‌تواند نامتناسب بودن آن را با مختصات چشم به همراه داشته باشد.



  • راهنمای اندازه‌ها اینجاست:
فاصله بین بلندترین قسمت گونه افراد تا ابروی آنها و اندازه ارتفاع استخوان بینی می‌تواند مشخص‌كننده اندازه بلندی عدسی یعنی فاصله بین ابرو و گونه باشد به‌طوری كه نه آنقدر بزرگ باشد كه با گونه آن‌ها تماس داشته باشد و نه آنقدر كوچك باشد كه مشكلات بینایی را ایجاد كند.


ویدیو : راهنمای خرید عینک آفتابی