راهنمای جامع خرید هدفون +عکس : با وجود انواع مدل ها در اندازه ها و طرح های ...


با وجود انواع مدل ها در اندازه ها و طرح های مختلف برای هدفون ها، انتخاب و خرید این ابزارهای همراه محبوب کمی سخت می شود. بازارخبر: با وجود انواع مدل ها در اندازه ها و طرح های مختلف برای هدفون ها، انتخاب و خرید این ابزارهای همراه محبوب کمی سخت می شود.

سال ها پیش قبل از تولید و عرضه واکمن در اوایل دهه 80 میلادی که به‌نوعی صنعت موسیقی را دگرگون کرد، هدفون‌ها ابزارهایی بزرگ و بدقیافه بودند و به هیچ عنوان برای حمل و نقل طراحی نشده بودند و استفاده آن‌ها محدود به خانه و گوش کردن به صفحات LP می‌شد. بعد از عرضه واکمن و همه گیر شدن استفاده از ابزارهای موسیقی همراه رفته‌رفته شرکت ها به فکر تولید هدفون‌هایی سبک تر و مناسب تر برای کاربران افتادند. در حالیکه امروزه شاهد انواع مدل‌ها و طرح‌های هدفون با ابعاد مختلف در بازار هستیم. اگر قصد خرید هدفون دارید و شما هم از تنوع بالای این محصولات سردرگم شده‌اید به راهنمای خرید این ابزار همراه محبوب در ادامه توجه کنید.

فرم و نوع

امروزه دیگر دسته بندی هدفون‌ها به "برای خانه" و "برای حمل و نقل" محدود نمی‌شود و اگر قصد خرید هدفون دارید باید ابتدا نیازهای خود را در نظر بگیرید تا بتوانید مدل مناسب را برای خود انتخاب کنید. آیا هدفون را برای موسیقی می‌خواهید یا برای سینمای خانگی ویا برای بازی کردن؟ آیا قصد دارید در خانه از آن استفاده کنید و یا آن را همیشه همراه خود داشته باشید؟

برای روشن شدن موضوع به انواع مدل‌های زیر با قابلیت‌های مختلف توجه کنید

هدفون‌های داخل گوشی

هدفون‌های داخل گوشی با قطعات کوچکی که دارند بر روی قسمت بیرونی گوش قرار می‌گیرند و یا وارد کانال گوش می‌شوند. برخی مدل‌ها میز یک قطعه پلاستیکی نیز دارند که پشت گوش قرار می‌گیرد و مانع افتادن هدفون‌ها می‌شود.

مزایا:
بسیار سبک و جمع و جور هستند. بسیاری از مدل‌ها دارای میکروفون بر روی سیم خود نیز هستند که می‌توان با آن‌ها مکالمه کرد و یا حتی دستورات صوتی ارسال کرد. میزان حذف صداهای محیطی در این هدفون‌ها متوسط و خوب است. هدفون‌های داخل گوشی تداخلی با عینک، گوشواره، کلاه و یا حتی مدل موی کاربر ندارند.

معایب:
کیفیت صدا و میزان بیس تولیدی این هدفون‌ها با هدفون‌های فول سایز قابل مقایسه نیست. استفاده طولانی مدت از آن‌ها ممکن است برای کاربر ایجاد ناراحتی در گوش کند و به دلیل داشتن 2 سیم برای هر گوشی احتمال گره خوردن آن‌ها بسیار بیشتر است.

راهنمای خرید هدفون , راهنمای خرید هدفون برای محتوای آموزشی , راهنمای خرید

هدفون‌های روگوشی

این هدفون‌ها بر روی قسمت بیرونی گوش کاربر قرار می‌گیرند و از دستگاه‌های ارزان قیمت پخش موسیقی گرفته تا سیستم‌های مجهز خانگی کاربرد دارند. با وجود اینکه هدفون‌های روگوشی تقریباً تمام گوش را فرا می‌گیرند اما باز هم نمی‌توانند به طور کامل عایقی برای صدا باشند. اما وزن آن‌ها کمتر از مدل‌های فول سایز است. یا این وجود برای محیط‌های اداری همچنان مدل‌های تو گوشی پیشنهاد می‌شود.

مزایا:
نسبتاً سبک و راحت هستند. مانند هدفون‌های فول سایز گوش را زیاد گرم نمی‌کنند. برخی مدل‌ها نیز برای حمل و نقل راحت به آسانی تا می‌شوند.

معایب:
هدفون‌های رو گوشی مانند هدفون های داخل گوشی و فول سایز قابلیت ممانعت از ورود صداهای محیط بیرون را به گوش ندارند. از لحاظ میزان بیس نسبت به مدل‌های فول سایز ضعیف تر هستند و صدای پخش شده از انها نیز توسط دیگران قابل شنیدن است.

راهنمای خرید کولر گازی , راهنمای خرید لپ تاپ , راهنمای خرید شیرآلات

هدفون‌های فول سایز

این مدل از هدفون‌ها محفظه گوشی بزرگی داشته و هنگام قرار گرفتن بر روی سر تمام گوش کاربر را می‌پوشانند. به دلیل سایز بزرگ و قابلیت ایزوله کردن گوش نسبت به صداهای محیطی، هدفون‌های فول سایز بیشتر برای استفاده از خانه در نظر گرفته می‌شود. اما نسل جدید این هدفون‌ها مانند هدفون‌های محبوب بیتز که بسیار مورد استقبال جوانان است باعث شده حضور این هدفون‌ها در خیابان ها نیز بیشتر و بیشتر شود.

مزایا:
هدفون‌های سایز بزرگ معمولا بیشتری میزان بیس و بلندی صدا را در میان هدفون‌های دیگر دارند این هدفون ها فضای بشری برای تولید صدا داشته و گردش صدا را نیز بهتر انجام می‌دهد و به خوبی صدای محیط را قطع کرده و اجازه خروج صدای موسیقی را نیز نمی‌دهد.

معایب:
این هدفون‌ها به دلیل اندازه بزرگ و وزن بیشتر امکان حمل و نقل آسان وراحت را ندارند. و در استفاده طولانی مدت باعث گرم شدن بیش از حد گوش می‌شوند. گوشی‌های بزرگ ممکن است با عینک، گوشواره ویا مدل موی کاربر تداخل داشته باشد.

راهنمای خرید لوازم خانگی , راهنمای خرید تلویزیون , راهنمای خرید کارت گرافیک

هدفون‌ها بی سیم

هدفون های بی سم در دوحالت بیشترین استفاده را دارند. یکی زمانی که امکان گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در خانه و یا محیط بسته وجود ندارد و دوم هنگام ورزش کردن و دویدن که سیم هدفون‌ها باعث ایجاد مزاحمت در حرکات کاربر می‌شود. محبوب‌ترین فرمت برای ارسال موسیقی به صورت بی سیم، بلوتوث است. اما این نکته را نیز در ذهن داشته باشید که هدفون‌های بی سم بلوتوث راحتی زیای دارند اما در این راه به علت فشرده شدن فایل ها کیفیت صدا و موسیقی قربانی می‌شود.

مزایا:
عدم وجود سیم‌های دست و پا گیر و مزاحم و قیمت مناسب رخی مدل‌ها نسبت به سال‌های گذشته

معایب:
با تمام شدن باتری هدفون دیگر امکان گوش دادن با آن‌ها وجود ندارد و باید شارژ مجدد شوند. کیفیت صدای هدفون‌های بی سم به دلیل فشرده شدن فایل ها نسبت به هدفون‌های دیگر کمتر است.

راهنمای خرید خودرو , راهنمای خرید دوربین عکاسی , راهنمای خرید تبلت

ویژگی ها

علاوه بر اندازه و تنوع، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که هنگام خرید هدفون‌ها باید در نظر گرفته شوند.

بیس

در بهترین حالت ممکن هیچ‌گاه میزان بلندی صدا و بیس هدفون‌ها به پای بلندگوهای بزرگ و سینماهای خانگی نمی‌رسد اما برخی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده هدفون مانند دکتر دری (هدفون‌های بیتز) از فنّاوری‌های جدیدی برای تولید کیفیت بالا و بیس مناسب استفاده می‌کنند. در این میان هدفون‌های داخل گوشی به طور معمول کمترین میزان بیس و کوبش صدا را نسبت به مدل‌های دیگر تولید می‌کنند.

عایق در مقابل باز

در هدفون‌های عایق، مجرای گوش به طور کامل پوشانده می‌شود و ورود صدای اطراف به داخل گوش به حداقل می‌رسد و صدای موسیقی پخش شده توسط هدفون نیز به بیرون درز پیدا نمی‌کند. اما در هدفون‌های باز که معمولاً قسمتی اسفنجی بر روی گوش دارند تا حدودی صدای محیط اطراف را نیز به داخل گوش هدایت می‌کنند و به نسبت صدای موسیقی نیز توسط دیگر افراد حاضر در محیط شنیده می‌شود.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی , راهنمای خرید سینک ظرفشویی , راهنمای خرید موبایل

وزن و راحتی

کیفیت صدای هدفون‌هارا می‌توان به یک بار امتحان گردن به راحتی متوجه شد اما در مورد راحتی و وزن باید حداقل 15 دقیقه از آن‌ها استفاده کنید تا متوجه شوید. هدفون‌های قول سایز که کاملاً بر روی گوش قرار می‌گیرند معمولاً باعث گرم شدن بیش از اندازه گوش می‌شوند. هدفون‌های بزرگ و حرفه ای نیز به دلیل اندازه بزرگ و وزن بالا ممکن است بعد از مدتی گردن و سر را خسته کند.

راهنمای خرید دوربین , راهنمای خرید تردمیل , راهنمای خرید یخچال


ویدیو : راهنمای جامع خرید هدفون +عکس