راز های خانه داری به سبک اروپایی : اگر به حفظ سلامت خود و فرزندان‌تان اهمیت ...


اگر به حفظ سلامت خود و فرزندان‌تان اهمیت می‌دهید هر دو هفته یك‌بار حمام خانه خود را ضدعفونی و پاكسازی كنید. این كار به‌ویژه در فصل تابستان كه میزان استفاده از حمام و وان در مقایسه با ماه‌های دیگر چند برابر می‌شود، اهمیت زیادی دارد



 پادشا: 

خانه داری , نکات خانه داری , نکات خانه داری جالب

حمام  باید تمیزترین جای خانه باشد

1.  امروزه حمام و سرویس بهداشتی بسیاری از خانه‌ها به‌دلیل محدودیت فضا در كنار هم قرار دارد.  اگر در خانه شما نیز این اتفاق افتاده و شما با كمك پرده یا پارتیشن سرویس بهداشتی و حمام را جدا كرده‌اید باید بعد از هر بار استفاده پنجره حمام را باز بگذارید تا به این ترتیب مانع تجمع باكتری‌ها در فضای مرطوب پرده یا پارتیشن شوید.

2. حتما هر هفته لیف حمام خود و اعضای خانواده‌تان را درون محلول ضدعفونی بیندازید و آن را به‌خوبی بشویید تا از آلودگی‌ها و باكتری‌ها پاك شود. 

3. ممكن است هرگز به تمیزكردن و پاكسازی سردوشی حمام فكر نكرده باشید اما این بخش نیز یكی از مهم‌ترین بخش‌هایی است كه می‌تواند آلودگی را در خود نگاه دارد.  سردوشی حمام را هر ماه یك بار با محلول آب و سركه خوب بشویید.

4. درصورتی كه از وان حمام زیاد استفاده می‌كنید بهتر است هر 10 روز یك بار آن را با مواد شوینده ضدعفونی كرده یا با كمك محلول سركه و دستمال مرطوب وان را بشویید.

5.  همیشه بعد از استفاده كردن از حمام پنجره آن را باز بگذارید تا دیوارها و كاشی‌های خیس آن با قرار گرفتن در مسیر جریان باد خشك شوند. به این ترتیب كمتر به باكتری‌ها و میكروب‌ها اجازه زنده ماندن و فعالیت می‌دهید.



1+4 نكته طلایی برای پاكسازی اشیا

خانه داری و خلاقیت , ترفند خانه داری , اسرار خانه داری

رازهای خانه‌داری از زبان مارتا استوارت

 «مارتا استوارت» مدیر انجمن خانه‌داری مارتا و سردبیر مجله خانه‌داری living توصیه‌های كاربردی‌ای را درباره پاكسازی اشیای كوچك و بزرگ موجود در خانه ارائه كرده است.

 1.  اگر در خانه از مجسمه‌های گچی نگهداری می‌كنید یا بر دیوارهای خانه گچبری دارید برای پاك كردن و تمیز كردن آنها از محلول آب و نشاسته استفاده كنید و این محلول را با كمك یك پارچه تمیز روی مجسمه یا گچ‌بری بكشید.

2.  تلفن یكی از آلوده‌ترین ابزار خانه است و برای شست‌و‌شوی آن از پنبه آغشته به الكل استفاده كنید و تمامی بخش‌های آن را به‌خوبی ضدعفونی كنید.

 3.  برای پیشگیری از سیاه شدن دكمه‌های طلایی‌رنگ پیش از استفاده از لباس یك لایه نازك لاك بی‌رنگ روی دكمه بزنید تا از خش افتادن و سیاه شدن آن پیشگیری كنید.

 4.  برای برق انداختن و درخشان كردن موكت‌ها استفاده از مخلوط رقیق سركه و آب را پیشنهاد می‌كنم. این محلول را به كمك یك پارچه توری روی موكت بكشید و اجازه دهید خشك شود.

  5. اگر شیر حمام یا شیر سینك دستشویی بر اثر استفاده بیش از حد رسوب كرده است، با كمك سركه سفید و یك دستمال نخی به راحتی می‌توانید این آثار را از روی شیر پاك كنید.


ویدیو : راز های خانه داری به سبک اروپایی