راز شکست اصولگرایان، از خرداد۹۲ تا اسفند۹۴ : شمارش آرای نهایی انتخابات به آخرین ...



رازهای شکست اصولگرایان , شکست عشقی , شکست

شمارش آرای نهایی انتخابات به آخرین ایستگاه خود نزدیک می‌شود. تا اینجای کار اصلاح طلبان در کارزار تهران فاتح میدان بوده و در سایر شهرستان‌ها نیز به سبب ائتلاف با لیست صدای ملت به سبب قرابت گرایش های فکری نتایج خوبی را رقم زده‌اند.

شمارش آرای نهایی انتخابات به آخرین ایستگاه خود نزدیک می‌شود. تا اینجای کار اصلاح طلبان در کارزار تهران فاتح میدان بوده و در سایر شهرستان‌ها نیز به سبب ائتلاف با لیست صدای ملت به سبب قرابت گرایش های فکری نتایج خوبی را رقم زده‌اند.

این در حالی است که جریان رقیب به سبب ردصلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح طلب و همچنین لغو مکرر و متعدد همایش‌های انتخاباتی این جریان کمتر احتمال چنین اتفاقی را می‌دادند.

بر اساس آخرین گزارشات اعلام شده از ستاد انتخابات کشور اصلاح طلبان تمامی کرسی‌های بهارستان را در تهران از آن خود کرده و در رقابت مجلس خبرگان جز یک کرسی مجددا تمامی کرسی‌های تهران را به نام خود زده‌اند.

انکار پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان
اکثریت کرسی های دوره دهم مجلس از این حیث به جریان اصلاح طلبی تعلق می گیرد که علاوه بر نمایندگان مشخصا اصلاح طلب و اعتدالگرا، نامزدهای منتخب لیست های مستقل و همچنین صدای ملت به دلیل تمایلات و گرایشات مشترک با جریان اصلاح طلبی در صف حامیان دولت و اصلاح طلبان قرار می گیرند تا اصولگرایان برخلاف سه دوره گذشته جریان اقلیت بهارستان در مجلس دهم شناخته شوند.

کار‌شناسان در تحلیل نتیجه انتخابات هفتم اسفند بیش‌تر تاکید بر اقبال عمومی مردم از گفتمان اصلاح طلبی داشته و در مقابل سیاست‌ها و نقشه راه محافظه کاران در جامعه برای جلب حمایت را نخ نما و کم مخاطب می‌دانند.

حسن بیادی یکی از نامزدهای اصولگرای منتقد به ائتلاف این گفتمان در انتخابات در گفت و گو با رویداد24 تاکید کرد که اصولگرایان باید حمایت عمومی و گسترده مردم از اصلاح طلبان را پذیرفته و بر اساس همین موضوع راهکار‌ها و رویکرد حزبی و گفتمانی خود را به روز کنند.

با این وجود به نظر می‌رسد که چنین عزمی در بدنه اصولگرایی شکل نگرفته و به رغم شکست چندباره این گفتمان در ادوار مختلف انتخاباتی بزرگان جریان محافظه کاران در انتخابات اصرار بر‌‌ همان خط مشی و تاکتیک در انتخابات دارند.

در حالیکه اگر جریان اصولگرایی بعد از شکست در انتخابات 92 به جای وارونه جلوه دادن واقعیات و بهره بردن از آمار و ارقام ساختگی نقاط ضعف خود را بررسی کرده و با درک درست از پایگاه اجتماعی جریان رقیب، گفتمان خود را نسبت به شرایط روز جامعه تصحیح می‌کردند، ممکن بود تا جلوی شکست مجدد خود در انتخابات 94 را بگیرند.

اما آنچه که در خرداد 92 اتفاق افتاد زمینه‌ای برای نفوذ بیشتر تفکرات رادیکال در اردوگاه محافظه‌کاران شد که به دنبال آن خروج نیروهای اعتدالی و برجسته این جریان را رقم زد.

لذا حکایت شکست اصولگرایان در انتخابات هفتم اسفند نه اشتباه در نحوه تبلیغات، نه ائتلاف اصولگرایان برجسته این جریان با اصلاح‌طلبان که در اصل سیاست‌های نخ‌نما و البته بدون مخاطب این گفتمان است که جز تخریب و فرافکنی راهی برای مقابله با معضلات و مشکلات برای خود پیدا نکرد.

در واقع اصولگرایان در رقابت با اصلاح طلبان بیشتر تمایل دارند که راحت‌ترین و سریع‌ترین راه را انتخاب کنند که این بزرگترین و جدی‌ترین خطر برای آینده این گفتمان در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور خواهد بود و از همین حالا بخت پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی را از آنان دریغ کرده است.

همچنانکه در این دوره از انتخابات جریان سازی گسترده علیه اصلاح طلب در نهادهای رسمی کشور با محوریت رسانه‌های ملی از جمله صداوسیما گام اول و آخر اصولگرایان در ایام تبلیغات انتخاباتی بود که در ‌‌نهایت نیز در کلان شهر‌ها و مشخصا پایتخت مورد توجه کسی مگر اقلیت جامعه قرار نگرفت.

محمد خوش چهره نامزد اصولگرای مجلس دهم در همین خصوص به رویداد۲۴ می‌گوید که اصولگرایان در عرصه رقابت شکست خورده اند چون هنوز خود شیفته و مغرور هستند.

روی سخن خوش چهره بیشتر معطوف به آن خط فکری حاکم در گفتمان اصولگرایی است که مدام تاکید بر حفظ سری دستورالعمل‌های منسوخ گذشته ولو به قیمت شکست در جامعه دارند.

جالب آنجا است که تئوریسین‌های این تفکر در جریان اصولگرایی حتی حاضر نبوده که از اشتباهات خود در جامعه درس گرفته و در جهت رفع آن گام بردارند.

آنان مانند قبل ابتدا سیاست تخریب را پیش گرفته و سپس به جای پذیرش شکست و خطا در جامعه راهی جز فرافکنی و فرار از واقعیت برای خود انتخاب نمی‌کنند.
 
کما اینکه تا قبل از رای گیری انتخابات تمامی حرف تبلیغاتی اصولگرایان به جای معرفی برنامه‌های حزبی در انتخابات منحصر به اتهام نفوذ علیه اصلاح طلبان بود و حالا پس از شکست در انتخابات تمامی حرف آن محدود به آن است که مردم در انتخاب خود دچار اشتباه شده و به نفوذی‌ها میدان دادند؛ ادعایی که جز آسیب بر بدنه اصولگرایی، نتیجه انتخابات را زیر سوال برده و خواستگاه عمومی مردم را در مقابل منافع ملی قرار می دهند که اساسا با روح مردم سالاری در یک کشور اسلامی سازگار نیست.


 اخبار  انتخابات  -  روادید  24


ویدیو : راز شکست اصولگرایان، از خرداد۹۲ تا اسفند۹۴