رازگشایی قتل ازیک «پیامک» :  اخبار  حوادث  - رازگشایی قتل ازیک «پیامک» نور ...




 اخبار  حوادث  - رازگشایی قتل ازیک «پیامک»

نور چراغ گردان خودروهای پلیس آگاهی و آتش نشانی، آسمان تاریک جاده روستایی آخنگان مشهد را می شکافت که با اشاره زوج متهم به قتل، خودروها مقابل یک گاوداری متوقف شدند.

به گزارش خراسان، ساعتی قبل زوج جوانی که با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی سیدجواد حسینی (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) پس از حدود ۴ماه فعالیت اطلاعاتی توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در استان قم دستگیر شده بودند در حضور مقام قضایی و کارآگاه محمدی (رئیس اداره قتل) راز یک جنایت را فاش کردند. «ر» و همسرش اعتراف کردند که خرداد گذشته جوان ۲۵ساله ای به نام «م» را با ضربات چاقو کشته و جسد او را داخل چاه فاضلاب گاوداری انداخته اند.

زوج جوان، در حالی که صحنه قتل را در ذهن مرور می کردند کنار دهانه سیمانی چاه ایستادند ولی زن ۲۶ساله که لرزش دستانش کاملا مشهود بود، با اجازه قاضی ویژه قتل عمد در گوشه ای نشست و گریه کنان سر در گریبان فرو برد تا صحنه بیرون آوردن جسد همشهری اش را نبیند. لحظاتی بعد مأموران آتش نشانی با تجهیزات کامل دست به کار شدند و با کندن دهانه چاه، ناگهان کیسه حاوی جسد که ۲ سنگ بزرگ نیز داخل آن قرار داشت نمایان شد. «ر» که با دیدن جسد همه چیز را افشا شده می دید با هدایت کارآگاه سلطانیان (افسر پرونده) در کنار قاضی حسینی قرار گرفت تا ریشه های پنهان جنایت هولناک خود را تشریح کند.

او گفت: پس از آن که همسرم با ضربات چاقو آن جوان مجرد را کشت، جسد او را داخل ۲ کیسه بزرگ قرار دادیم و برای آن که جسد روی فاضلاب ها قرار نگیرد، ۲ سنگ بزرگ را درون آن گذاشتیم تا به عمق چاه فرو رود. عقربه های ساعت ۲۳شب را نشان می داد که جسد جوان مذکور به پزشکی قانونی حمل شد و زوج جوان نیز با صدور دستوری از سوی مقام قضایی، برای انجام بازجویی های بیشتر در اختیار کارآگاهان زبده اداره جنایی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح چگونگی کشف این جنایت هولناک در گفت وگوی اختصاصی به خراسان گفت: بیست و هفتم خرداد پرونده گم شدن جوان ۲۵ساله ای به نام «م» در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. خانواده «م» مدعی بودند او از حدود ۸ ماه قبل از اندیمشک به مشهد آمد و در یک گاوداری مشغول به کار بود، اما از حدود ۱۰ روز قبل دیگر به تلفن هایش پاسخی نداد. وقتی برای پیگیری موضوع به مشهد آمدیم صاحبکارش عنوان کرد که او نیز از «م» اطلاعی ندارد.

سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی حسینی (بازپرس شعبه ۸۱۱ مجتمع قضایی شهیدقدوسی مشهد) کارآگاهان تحقیقات پلیسی خود را در این باره آغاز کردند که با جمع آوری مستندات و مدارک، احتمال وقوع جنایت قوت گرفت.

 بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و راهنمایی های قضایی این پرونده به اداره جنایی ارجاع شد تا بررسی های پلیس با شگردهای جنایی ادامه یابد. به همین دلیل گروهی از کارآگاهان به فرماندهی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی، تحقیقات خود را در اطراف محل کار جوان ۲۵ساله متمرکز کردند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن سرنخ هایی از رفت و آمد «م» به منزل زوجی که آن ها نیز در یک گاوداری در همان نزدیکی کار می کردند عملیات اطلاعاتی کارآگاهان وارد مرحله جدیدی شد.

وی گفت: بررسی ها نشان می داد که زوج جوان برای بردن اموال «م» به صاحبکار او مراجعه کرده اند، اما وی از دادن اموال به آن ها خودداری کرده است. در همین حال نیز مشخص شد که «پیامکی» با گوشی تلفن همراه جوان گمشده با این عنوان که اموال مرا به زوج همشهری ام بدهید!! برای صاحبکار وی ارسال شده است، اما زوج مذکور نه تنها برای گرفتن اموال او مراجعه نکرده اند بلکه شبانه از محل کارشان به مکان نامعلومی گریخته اند.

 سرهنگ بیدمشکی تصریح کرد: این موضوع، ظن کارآگاهان را قوی تر کرد تا این که آنان به ردزنی متهمان پرداختند و مخفیگاه زوج جوان را در استان قم شناسایی کردند سپس با صدور دستور نیابتی از سوی مقام قضایی، گروهی از کارآگاهان عازم بخش جعفرآباد از توابع قم شدند و این زوج را که ازدواجشان نیز شرعی نبود به همراه ۲فرزند خردسالشان به مشهد منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: وقتی متهمان در حضور قاضی ویژه قتل عمد به تناقض گویی پرداختند، مقام قضایی با توجه به دلایل و مدارک مستند آن ها را دراختیار پلیس گذاشت تا بازجویی از آنان به شیوه فنی ادامه یابد.

وی اضافه کرد: چند ساعت بعد «ر» (متهم) لب به اعتراف گشود و گفت: از مدتی قبل به «م» سوءظن پیدا کرده بودم و احتمال می دادم که با همسرم رابطه دارد. در همین روزها به خاطر ارتکاب سرقت کابل های برق و به مدت ۲ ماه روانه زندان شدم، اما وقتی پس از تحمل کیفر از زندان آزاد شدم همسرم حقیقت ماجرا را برایم بازگو کرد. روز حادثه نیز مشغول آبیاری بودم که از داخل منزلم در گاوداری سر و صدایی را شنیدم، بلافاصله خودم را به خانه رساندم که دیدم همسرم با چاقو ضربه ای به «م» زده است. من چاقو را از همسرم گرفتم ولی «م» به قتل رسیده بود بنابراین جسد را داخل کیسه گذاشتیم و درون چاه فاضلاب انداختیم، پس از آن هم دهانه چاه را با گذاشتن بتن سیمان کردم تا کسی متوجه ماجرا نشود.

گزارش خراسان حاکی است: اظهارات این مرد در حالی است که معاینات جسد نشان می دهد جوان ۲۵ساله با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. قاضی سیدجواد حسینی نیز با تفهیم اتهام مشارکت در قتل عمدی به هر دو متهم و صدور قرار بازداشت موقت، آنان را در اختیار کارآگاهان قرار داد تا تحقیقات بیشتری در این باره انجام شود. 

 

 اخبار حوادث  - خراسان


ویدیو : رازگشایی قتل ازیک «پیامک»