رئیس ام‌آی۶ انگلیس: ایران تا ۲ سال آینده خود را به سلاح هسته‌ای مجهز می‌کند :



پیشگویی آینده ایران با احتمالات ریاضی , آینده اقتصاد ایران , پیشگویی آینده ایران

رئیس ام‌آی۶ انگلیس: ایران تا ۲ سال آینده خود را به سلاح هسته‌ای مجهز می‌کند

رئیس سرویس جاسوسی انگلیس طی سخنانی مدعی شد که تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف»، «سر جان ساورز» رئیس سرویس جاسوسی MI6 انگلیس طی سخنانی مدعی شد که طی برنامه‌ای تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را خنثی کرده است.

وی گفت: عناصر MI6 تلاش‌های ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را بی نتیجه کردند اما این کشور خاورمیانه‌ای خواهد توانست تا طی دو سال آینده خود را به سلاح هسته‌ای مجهز کند.

 

جان ساورز در ادامه مدعی شد: عملیات‌های پنهانی توسط جاسوسان انگلیس، مانع از آن شد که ایران در اوایل سال 2008 به توسعه تسلیحات اتمی بپردازد.

رئیس سرویس جاسوسی انگلیس مدعی شد که ایران به هدف خود تا سال 2014 دست خواهد یافت و این موضوع احتمال حمله نظامی از سوی آمریکا و اسرائیل را افزایش خواهد داد.

 

ساورز در مارس گذشته گزارش محرمانه‌ای را به کابینه انگلیس درباره تهدید نظامی فزاینده ایران ارائه کرده بود اما این برای نخستین بار است که دیدگاه خود را در این باره آشکارا ساخته است.

رئیس MI6 این سخنان را هفته پیش در جمع حدود 100 نفر از کارمندان ارشد دولت در لندن مطرح کرد. این دومین سخنرانی عمومی وی از زمان انتصاب وی به این سمت در سال 2009 به شمار می‌آید.

 

وی در این سخنرانی گفت: ایران هم اکنون دو سال تا تبدیل شدن به کشور دارای تسلیحات هسته‌ای فاصله دارد.

سر جان ساورز افزود: در آن زمان اسرائیل یا ایالات متحده باید درباره انجام حمله نظامی تصمیم بگیرند.

رئیس MI6 گفت: ایران قاطعانه در حال طی مسیر تسلط بر تمامی زمینه‌های تسلیحات اتمی و تمامی فناوری‌هایی که آنها نیاز دارند، است.

وی افزود: این کاملا آشکار است در صورتی که ایران به یک کشور با تسلیحات اتمی تبدیل شود، آمریکا و اسرائیل با خطرات گسترده‌ای مواجه خواهند شد.

 

سر جان ساورز ادامه داد: بدون تلاش MI6 و تعامل با تهدید، از سال 2008 با ایران دارای تسلیحات اتمی مواجه بودیم اگر چه آنها دو سال دیگر با این موضوع فاصله دارند.

وی گفت: این به MI6 بستگی داشت تا این لحظه وحشتناک را به تاخیر بیاندازند چون در آن صورت سیاستمداران ممکن بود تصمیم بگیرند که بین پذیرفتن ایران مجهز به تسلیحات اتمی یا حمله نظامی علیه ایران یکی را برگزینند.

 

رئیس MI6 ادامه داد: در آن زمان من معتقد بودم که بسیار سخت است که نخست وزیر اسرائیل یا رئیس جمهور آمریکا، ایران دارای سلاح هسته‌ای را بپذیرند.

سر جان ساورز افزود: MI6 سلسله‌ای از عملیات‌ها را انجام داد تا اطمینان حاصل شود که تحریم‌های اعمال شده به طور بین‌المللی اجرا شده است و ما تمام چیزهایی که می‌توانیم در خاورمیانه انجام دهیم انجام دادیم تا چالش‌های باقی مانده را کاهش دهیم.

 

در ماه مارس نیز سر جان ساورز در جمع بیش از 20 وزیر درباره آخرین اطلاعات در زمینه افزایش نگرانی از احتمال حمله پیشگیرانه اسرائیل علیه تهران، سخنرانی کرد.

محرمانه بودن این جلسه تا بدان جا بود که وزیران کابینه مجبور شدند که تلفن‌های همراه خود را خارج از اتاق جلسه بگذارند.

گمان می‌رود این جلسه درباره توانایی نظامی اسرائیل در تخریب سایت‌های هسته‌ای ایران است که در اعماق زمین قرار دارد./فارس

 

 


ویدیو : رئیس ام‌آی۶ انگلیس: ایران تا ۲ سال آینده خود را به سلاح هسته‌ای مجهز می‌کند