دی‌میستورا:آتش‌بس سوریه در خطر است : فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه اعلام ...



سوریه , بازی ایران سوریه , اخبار سوریه

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که توافق آتش بس در این کشور در معرض خطر بزرگی قرار دارد و باید قبل از تعیین موعد دور آتی مذاکرات ژنو میان طرف‌های درگیر دوباره تقویت شود.

به گزارش ایسنا ، به نقل از سایت شبکه المنار، استفان دی‌میستورا در یک کنفرانس خبری عنوان داشت: من از روسیه و آمریکا که ناظران این توافق هستند خواستم تا برای احیای آتش بس وارد عمل شوند.

وی در ادامه افزود: من از شورای امنیت خواستم تا نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه را به زودی برقرار کند. قصد داریم دور بعدی مذاکرات را در ماه آینده برگزار کنیم اما قبل از آن باید آتش بس تقویت شود.

استفان دی‌میستورا درباره این‌که آیا در جریان مذاکرات اخیر درباره نقش بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در حکومت انتقالی حرفی به میان آمده است، پاسخ داد که طرف‌های مذاکره، "به نام افراد و این‌که چه کسی چه می‌کند، نپرداختند. بلکه درباره تغییر نحوه اداره کشور صحبت کردند."

وی تاکید کرد: هنوز اختلاف‌های عمده‌ای بر سر مسائل عمده وجود دارد ولی در موارد مشخصی، حرکت‌هایی دیده می‌شود که قبلا نبود.

این فرستاده ویژه سازمان ملل درباره بحران سوریه‌می‌گوید آتش‌بس شکننده که در فوریه برقرار شد، "هنوز به طور کامل از بین نرفته است ولی ممکن است هر لحظه شکست بخورد."

او یادآوری کرده است که در ۴۸ ساعت گذشته، به طور متوسط در هر ۲۵ دقیقه، یک نفر از مردم سوریه کشته شده است و در هر ۱۳ دقیقه، یکی از آنها زخمی شده است.
 


ویدیو : دی‌میستورا:آتش‌بس سوریه در خطر است