دیوارنگاره متفاوت در میدان ولیعصر +عکس : بزرگترین دیوارنگاره کشور که در میدان ...


بزرگترین دیوارنگاره کشور که در میدان ولیعصر نصب است، با اثری متفاوت از محمدرضا دوست محمدی و همکاری گروه خانه طراحان به استقبال نیمه شعبان رفت. خبرگزاری مهر: بزرگترین دیوارنگاره کشور که در میدان ولیعصر نصب است، با اثری متفاوت از محمدرضا دوست محمدی و همکاری گروه خانه طراحان به استقبال نیمه شعبان رفت.

 به مناسبت نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) اثری هنری در میدان ولیعصر نصب شده است که  مردمانی که هر کدام نماینده قشر و فرهنگ خاصی در کشور هستند در  انتظار منجی عالم بشریت نشان می دهد. جمله ای که پایین اثر نوشته شده است با عبارت «مردم این سرزمین همه منتظر یک نفرند» کامل کننده مفهوم اثر است.

این دیوارنگاره که بزرگترین دیوارنگاره کشور است، به همت روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج در ایام میلاد منجی عالم بشریت با مضمون وحدت ملی و فرهنگ انتظار طراحی و در میدان ولیعصر تهران نصب شده است.

مترو میدان ولیعصر , پلیس 10 میدان ولیعصر , میدان ولیعصر مترو

محمدرضا دوست محمدی، طراح این اثر درباره ایده اصلی طراحی آن به خبرنگار مهر گفت: اول این را بگویم که اصل زحمت را دوستان در خانه طراحان کشیدند. ایده اصلی هم از این جا آمد که می خواستیم در این نقطه از شهر و این دیوارنگاره که بزرگترین دیوارنگاره شهر و در نقطه پر رفت و آمدی است و در نتیجه حساسیت های زیادی دارد برای انتظار و نیمه شعبان کار متفاوتی انجام دهیم.

وی ادامه داد: می خواستیم بگوییم اگر هر کدام از ما در هر نقطه ای که هستیم و هر وظیفه ای که به عهده داریم، کارمان را درست انجام بدهیم عمل به انتظار را درست انجام داده ایم.

پلیس 10 حوالی میدان ولیعصر , مرغ سوخاری نزدیک میدان ولیعصر , مرغ سوخاری تهران میدان ولیعصر

دوست محمدی با بیان اینکه بعید می دانم کسی از ایرانیان باشد که عمیقا اعتقادی به آمدن منجی نداشته باشد، گفت: ما می خواستیم با این ایده بر یک چیز تاکید کنیم؛ اینکه بعضی از ما به غلط فکر می کنیم همین طور اگر بنشینیم و دست روی دست بگذاریم منجی می آید و کارها درست می شود در حالیکه این کوتاهی در انجام وظیفه است و اگر هر کدام مسئولیتی را که به عهده داریم درست انجام دهیم اراده عملی خود را به انتظار برای آمدن امام زمان(عج) نشان داده ایم.

کار قبلی این هنرمند گرافیست و تصویرساز با نام سبک زندگی که پیش از این روی همین دیوار اجرا شده بود نیز به همین شیوه تصویرسازی و استفاده از چهره مردم از اقشار مختلف طراحی شده بود. وی در این باره گفت: امیدوارم یک آمارگیری بشود که ببینیم چقدر مردم از این نوع کار استقبال کرده اند اما تلاش خود من و دوستانم در خانه طراحان این بود که جای خالی رفتارهای صمیمی در آثار هنری شهر را پر کنیم و نشان بدهیم مخاطب برایمان مهم است. به نظرم هر هنرمندی پیش از هر چیز در خلق هر اثری باید به مخاطب فکر کند. باید بتوانیم با مردم حرف بزنیم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه تصویرسازی بزرگسال در کشور ما جدی گرفته نمی شود در حالیکه یکی از مدیوم های پر طرفدار هنری در دنیا تصویرسازی بزرگسال است. وقتی با این شیوه بیانی با بزرگسال حرف می زنی نه آنقدر جدی و رسمی است که آن را پس بزند و نه اینکه آنقدر شوخ طبعانه که جدی نگیرد.


ویدیو : دیوارنگاره متفاوت در میدان ولیعصر +عکس