دیدار وزیر خارجه سوئد با شمخانی :   اخبار سیاست خارجی - دیدار وزیر خارجه سوئد ...



وزیر خارجه الجزایر در دیدار با روحانی  , دیدار روحانی و نخست وزیر انگلیس , دیدار روحانی با نخست وزیر انگلیس

 

اخبار سیاست خارجی - دیدار وزیر خارجه سوئد با شمخانی

کارل بیلت، وزیر خارجه سوئد بعدازظهر چهارشنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات همه‌جانبه با کشورهای مستقل، اظهار کرد: نگاه به آینده زمینه‌ساز ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختل سیاسی و اقتصادی است.

او افزود: تامین منافع ملی اصل خدشه‌ناپذیر در سیاست خارجی ایران است و در این مسیر آماده گفت‌وگو و تعامل متوازن با سایر کشورها هستیم.

شمخانی با اشاره به مذاکرات جاری میان ایران و 1+5 در پرونده هسته‌یی، ضرورت رعایت اخلاق مذاکراتی به عنوان ضرورت اولیه در فرآیند اعتمادسازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: برخی کشورهای حاضر در مذاکرات برای رفع مشکلات داخلی خود با عبور از مرز اخلاق و صداقت، آرزوها و ایده‌آل‌های مخالفان داخلی خود را به عنوان موضوعات جاری در مذاکرات مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به مواضع صریح و اصولی جمهوری اسلامی که منبعث از حقوق قانونی در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی و هم‌چنین تامین منافع ملی است، پرونده هسته‌یی را آزمونی بزرگ برای ارزیابی صداقت و اراده سیاسی غرب عنوان کرد و افزود: توسعه بی‌اعتمادی، زیاده‌خواهی و طرح موضوعات فرعی، موجب ناپایداری فضای گفت‌وگو و شکل‌گیری حاشیه‌های غیرقابل پیش‌بینی خواهد شد.

شمخانی حرکت بدون تنازل در مسیر بهره‌گیری از دانش و فن‌آوری‌های پیشرفته با استفاده از ظرفیت‌های ملی در حوزه‌های مختلف را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه‌جانبه و ایجاد رفاه برای شهروندان خود عنوان کرد و گفت: دستاوردهای ارزنده دانشمندان ایرانی در نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، علوم زیستی، دانش فضایی، فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات و هم‌چنین دانش صلح‌آمیز هسته‌یی نشان روشنی از موفقیت ایران در عبور از مرزهای دانش و فن‌آوری است.

وزیر خارجه سوئد نیز در این دیدار افق همکاری‌های ایران با جامعه بین‌الملل را بسیار روشن و سازنده عنوان کرد و گفت: شرایط جدید پیش‌روی ایران و سوئد فرصت‌های قابل توجهی را در حوزه توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی ایجاد کرده است.

کارل بیلت دستیابی به توافق جامع میان ایران و 1+5 در افق زمانی کوتاه را عاملی مهمه برای شکل‌گیری گشایش‌های همه‌جانبه میان ایران و کشورهای مختلف جهان عنوان کرد و افزود: گفت‌وگوی سازنده همراه با افزایش زمینه‌های اعتماد می‌تواند سرعت دستیابی به توافقات جامع را افزایش دهد.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو : دیدار وزیر خارجه سوئد با شمخانی