دیدار بحث برانگیز هیات پارلمانی فرانسه با بشار اسد : برخی رسانه ها و محافل ...



برخی رسانه ها و محافل سیاسی در روزهای گذشته این سفر را مورد توجه قرار داده و از آن به عنوان شکاف در موضع دولت فرانسه در قبال تحولات سوریه می دانند.

دیدار و گفت و گوی روز گذشته یک هیات پارلمانی 4 نفره فرانسوی با بشار اسد رییس جمهور سوریه در کاخ ریاست جمهوری در دمشق با انتقاد مخالفان مسلح حکومت سوریه و وزارت خارجه فرانسه مواجه شده است.

به گزارش عصر ایران روز گذشته هیات دوستی پارلمانی فرانسه و سوریه به مدت 1 ساعت در کاخ ریاست جمهوری دمشق با بشار اسد دیدار کردند.

"جرارد باپت" رییس هیات دوستی پارلمانی فرانسه و سوریه ریاست هیات فرانسوی را بر عهده داشت.


عکس خبرگزاری رسمی سوریه (SANA) از دیدار هیات فرانسوی با بشار اسد
دیدار ظریف با هیات کاملا زنانه تصاویر‎ , فرانسه , بشار الاسد

 

او در این دیدار تاکید کرد که به منظور بررسی اوضاع سوریه و دیدار از نزدیک وضعیت سوریه این سفر انجام شده است و این سفر یک ماموریت شخصی است و ارتباطی با سیاست های دولت فرانسه در قبال سوریه ندارد.

وزارت خارجه فرانسه در واکنش به انجام این سفر که نخستین سفر اعضایی از پارلمان فرانسه به سوریه پس از قطع ارتباط دولت فرانسه با سوریه است، این سفر را یک ماموریت شخصی دانسته و تاکید کرده است انجام این سفر ارتباطی با تغییر موضع فرانسه در قبال سوریه ندارد.

دولت فرانسه در سال 2012 (در زمان ریاست جمهوری سارکوزی) و یک سال پس از آغاز ناآرامی های داخلی در سوریه  به نشانه حمایت از مخالفان داخلی حکومت سوریه سفارت خود را در دمشق تعطیل و ارتباط دیپلماتیک خود را با دولت سوریه قطع کرد.

موضع دولت فرانسه چه در دوره سارکوزی و چه پس از ریاست جمهوری فرانسوا اولاند ، حمایت از موضع مخالفان داخلی حکومت سوریه بوده است. دولت فرانسه تاکید دارد راهکار برون رفت از بحران سوریه خلع بشار اسد از قدرت است.

با این حال در هیات پارلمانی که به فرانسه سفر کرده اند اعضایی از دو حزب سوسیالیست و حزب دست راستی (UMP) حضور دارند.

برخی رسانه ها و محافل سیاسی در روزهای گذشته این سفر را مورد توجه قرار داده و از  آن به عنوان شکاف در موضع دولت فرانسه در قبال تحولات سوریه می دانند.

اخبار بین الملل  - عصر  ایران 
 


ویدیو : دیدار بحث برانگیز هیات پارلمانی فرانسه با بشار اسد