دولفین‌ها هم لهجه دارند : دولفین‌ها همیشه به عنوان یکی از حیوانات باهوش شناخته ...



دولفین‌ها همیشه به عنوان یکی از حیوانات باهوش شناخته شده است که به راحتی می‌تواند با انسان ارتباط برقرار کند. حال دانشمندان با مطالعه روی این حیوانات دریافته‌اند که آنها در مناطق مختلف لهجه‌های متفاوت دارند.

لهجه , زنان شهوتی چه خصوصیاتی دارند , چگونه بدون لهجه صحبت کنیم

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از DailyMail، پستاندارانی که در مناطق مختلف ساحل بریتانیا زندگی می‌کنند با صداهای منحصر به‌فردی با هم ارتباط برقرار می‌کنند. به این معنا که آنها هم همانند انسان‌ها با لهجه‌های مختلف صحبت می‌کنند.

محققان در حال حاضر روی دولفین‌های ساحل ویلز مطالعه کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که آنها از صدای منحصر به‌فری برای شناسایی دولفین‌های این منطقه استفاده می‌کنند.

محققان مرکز زیست‌شناسی دریا در جزیره‌های مانش در حال مقایسه صدای دولفین‌های این منطقه با سواحل دیگر هستند. آنها برای این کار از هیدروفون، میکروفون‌هایی که برای زیردریا طراحی شده‌اند، استفاده می‌کنند تا بتوانند صدای دولفین‌های منطقه جرسی را که بزرگترین جمعیت دولفین را در بریتانیا تشکیل می‌دهند، ضبط کنند.

این صداها در اس‌دی کارت‌ها ثبت می‌شوند تا محققان از این طریق بتوانند تعداد، گونه‌ها و حرکات این پستانداران را شناسایی کنند.

به گفته گرت جفریز، از مرکز زیست‌شناسی دریا می‌گوید: «گروه‌های مختلف دولفین‌ها لهجه‌های متفاوتی دارند. با استفاده از این صداهای ضبط شده می‌توانیم رفتار آنها را درک کنیم و متوجه شویم که آیا نوع تغذیه آنها باعث این تفاوت لهجه می‌شود یا فقط منطقه روی آنها تاثیر می‌گذارد».

وی می‌افزاید: «می‌توانیم از این اطلاعات برای شناسایی گونه‌ها و تشخیص گروه‌های مختلف استفاده کنیم. از طرف دیگر، این اطلاعات به ما ایده بهتری درباره تعداد، نوع رفتار و همچنین مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا آنها از یک منطقه بگذرند، خواهد داد».

 

 اخبار  علمی  -  آنا 


ویدیو : دولفین‌ها هم لهجه دارند