دورتموند صعود کرد : دورتموند با پیروزی 2-0 مقابل آگسبورگ، به مرحله بعد رقابت ...


دورتموند با پیروزی 2-0 مقابل آگسبورگ، به مرحله بعد رقابت های جام حذفی آلمان صعود کرد. ورزش سه: دورتموند با پیروزی 2-0 مقابل آگسبورگ، به مرحله بعد رقابت های جام حذفی آلمان صعود کرد.

در این دیدار دو تیم در نیمه اول به تساوی بدون گل رسیدند اما در نیمه دوم زردها دو بار دروازه میزبان را باز کردند و راهی مرحله بعد شدند.

با شروع بازی به نظر می‌رسید تغییری در چینش بازیکنان دورتموند اتفاق افتاده است: آدریان راموس در میانه میدان کار می‌کرد و اوبامیانگ سمت راست و مخیتاریان سمت چپ زمین را پوشش می‌دادند. اولین موقعیت جدی بازی در دقیقه ده شکل گرفت؛ جاییکه اسون بندر از وسط زمین خودی پاس دقیق و قدرتمندی برای آوبامیانگ ارسال کرد و این بازیکن گابنی چیزی نمانده بود گل نخست بازی را به ثمر برساند، اما ضربه‌اش با اختلاف اندک به بیرون رفت.

بندر چند دقیقه بعد بدون اینکه  خطایی روی او صورت گرفته باشد، زانوی چپش را گرفت و روی زمین افتاد. از همینرو پزشکان او را برای مداوا به کنار زمین منتقل کردند تا دورتموند برای دقایقی ده نفره به کار ادامه دهد. دقیقه 17 بار دیگر آوبامیانگ روی حرکت مشترک مخیتاریان و کاسترو ضربه خطرناکی به سمت چارچوب دروازه حریف شلیک کرد، اما دخالت مدافعان حریف این توپ را راهی کرنر کرد.

در ادامه هر دو تیم پرتلاش نشان می‌دادند اما خبری از خلق صحنه‌های نفسگیر برای تماشاگران این مسابقه نبود. دورتموندی‌ها بیش از آگسبورگ حمله می‌کردند اما دفاع فشرده و پاس‌کاری‌های کوتاه تیم میزبان سدی را مقابل شاگردان توخل قرار داده بود که عبور از آن آسان به نظر نمی‌رسید. این وضعیت تا پایان نیمه اول ادامه داشت و ظاهرا استراتژی توخل در سپردن میدان‌داری این مسابقه به راموس موفقیتی در بر نداشت و دو تیم بدون عبور گلی از خط دروازه‌ها راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم ورق برگشت و زردپوشان وست‌فالن با تسلط بیشتری به بازی ادامه دادند. ایلکای گوندوگان در دقیقه 55 اولین موقعیت جدی این نیمه را رقم زد اما ضربه نهایی او در دستان دروازه‌بان آگسبورگ آرام گرفت. دقیقه 61 بعد بالاخره طلسم شکست و پی‌یر امریک اوبامیانگ موفق شد روی پاس پیشچک با یک ضربه زمینی گل نخست را به نام دورتموند ثبت کند.

فقط پنج دقیقه از این گل گذشته بود که هنریک مخیتاریان به لطف نفوذ کاگاوا به محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و از فاصله 18 متری گل دوم را به ثمر رساند. در ادامه شاگردان توخل تمام مدت توپ و میدان را در اختیار داشتند و حریف را صرفا به تماشا وا داشته بودند .آنها فقط یکبار در دقیقه 83 به محوطه جریمه دورتموند نزدیک شدند اما نتوانستند خطری روی دروازه این تیم ایجاد کنند و در نهایت بازی با همان دو گل دقایق میانی نیمه دوم به سود دورتموندی‌های میهمان به پایان رسید.


ویدیو : دورتموند صعود کرد