ده فیلم مهم برلیناله 2016 : از تازه‌ترین روایت شخصی توماس وینتربرگ فیلمساز ...


از تازه‌ترین روایت شخصی توماس وینتربرگ فیلمساز دانمارکی گرفته تا نمایش پلیس‌های فاسد نیومکزیکو بر پرده سینما و همین‌طور اعتصاب‌کنندگان بوسنیایی و چوپان‌هایی نیوزیلندی که سرشان درد می‌کند برای دعوا . وب سایت آی‌سینما - آیدا تدین: از تازه‌ترین روایت شخصی توماس وینتربرگ فیلمساز دانمارکی گرفته تا نمایش پلیس‌های فاسد نیومکزیکو بر پرده سینما و همین‌طور اعتصاب‌کنندگان بوسنیایی و چوپان‌هایی نیوزیلندی که سرشان درد می‌کند برای دعوا و درگیری تا اژدهایی ایرانی که هنوز کسی نفهمیده از کجا وارد می‌شود و به کجا می‌رود، همگی در بخش‌های مختلف شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین حضور دارند.

دانلود فیلم 2016 , فیلم 2016 , بهترین فیلم های 2016

فرش قرمز برلیناله 2016 از دیروز (یازدهم فوریه) و با نمایش درام کمدی «درود بر سزار!» ساخته برادران کوئن پهن شده و تا 9 روز آینده شاهد حضور سینماگران و ستاره‌های سرشناس دنیای هنر و سینما در شهر تاریخی سرزمین ژرمن‌هاست.

 به همین بهانه، نگاهی انداخته‌ایم به ده فیلم مهم جشنواره امسال که جزو مدعیان اصلی هستند و نباید به آسانی از کنارشان رد شد (تصاویر هر کدام از فیلم‌ها را می‌توانید بالای صفحه تماشا کنید).

کمون / The Commune

توماس وینتربرگ فیلمساز 46 ساله دانمارکی و کارگردان فیلم‌هایی مانند درام تحسین‌شده «شکار» (2012) و «جشن» (1998)، امسال با یک روایت سینمایی جدید در بخش مسابقه شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین حضور دارد. داستان فیلم در سال‌های دهه 1970 می‌گذرد و روایتگر ماجراهای یک زوج دانمارکی به نام آنا و اریک است.

وینتربرگ این فیلم را بر اساس تجربه‌های زیسته خودش در جریان بزرگ شدن در کنار والدینش و یک دو جین افراد غریبه جلوی دوربین برده است. «کمون» نشان می‌دهد مفهوم جامعه تا کجا جواب می‌دهد و وقتی یک نفر تصمیم می‌گیرد اول به نیازهای خودش فکر کند چه بلایی به سر چنین مفهومی می‌آید.

دانلود فیلم جدید 2016 , دانلود فیلم خارجی 2016 , دانلود فیلم های 2016



آینده / Things to Come

میا هانسن-لاو کارگردان فرانسوی که دو سال پیش درام «بهشت/ Eden» را کارگردانی کرده بود، امسال با یک درام جدید با مضمون واقعیت بی‌رحمانه زندگی بعد از جدایی به برلیناله آمده است. «آینده» که عنوان اصلی آن در زبان فرانسه «L’Avenir» است روایتگر قصه زنی به نام ناتالی (با بازی ایزابل هوپر) است. ناتالی در دبیرستانی در پاریس فلسفه درس می‌دهد.

 او عاشق شغلش است، صاحب دو فرزند است و وقتش را بین خانوده‌اش، دانش‌آموزان سابقش و مادرش که بیش از حد خواهان توجه است، تقسیم کرده. یک روز، شوهر ناتالی اعلام می‌کند قصد جدایی دارد و می‌خواهد با زن دیگری زندگی کند. بعد از این، ناتالی می‌ماند و تصمیم تازه‌ای که باید برای ادامه زندگی‌ بگیرد.

دانلود فیلم ترسناک 2016 , دانلود بهترین فیلم های 2016 , فیلم خارجی 2016



جنگ علیه همه / War on Everyone

یک کمدی جنایی بریتانیایی ساخته جان مایکل مک‌دونا کارگردان ایرلندی‌تبار که روایتگر ماجراهای دو پلیس فاسد است که در زمین بازی نیومکزیکو رخ می‌دهد. تری و باب (با بازی الکساندر اسکارشگورد و مایکل پنیا) سعی می‌کنند از هر جنایتکار بداقبالی که گذرشان به آنها بیفتد باج‌گیری کنند.

اما اوضاع بدجوری بی‌ریخت می‌شود وقتی آنها تلاش می‌کنند کسی را بترسانند که خودش از آنها به مراتب خطرناک‌تر و ترسناک‌تر است. مک‌دونا قبلا از این، فیلم‌هایی مانند «نگهبان» (2011) و «کالواری» (2014) را کارگردانی کرده و امسال با «جنگ علیه همه» در بخش پانورامای برلین حضور دارد.

فیلم های برتر 2016 , فیلم های 2016 , فیلم جدید 2016



چوپان‌ها و قصاب‌ها / Shepherds and Butchers

استیو کوگان بازیگر انگلیسی در این درام سینمایی نقش وکیلی را بازی می‌کند که دفاع از یک نگهبان زندان سفیدپوست – که به قتل هفت مرد سیاهپوست متهم شده –  را به عهده گرفته است.

 داستان فیلم در افریقای جنوبی رخ می‌دهد و الیور اشمیتز فیلمنامه‌نویس و کارگردان اهل افریقای جنوبی آن را به تصویر کشیده است. «چوپان‌ها و قصاب‌ها» امسال در بخش پانورامای برلیناله روی پرده می‌رود. اشمیتز کارگردانی فیلم‌هایی مانند «زندگی، فراتر از همه چیز» (2010) و «پاریس دوستت دارم» (2006) را در کارنامه خود دارد.

دانلود بهترین فیلم 2016 , فیلم های جدید 2016 , دانلود رایگان بهترین فیلم های 2016



شور خاموش / A Quiet Passion

کم‌تر از یک ماه پیش، تازه‌ترین ساخته ترنس دیویز فیلمساز بریتانیایی برای نمایش در بخش «گالا» جشنواره فیلم برلین انتخاب شد. «شور خاموش» درامی سینمایی درباره زندگی امیلی دیکنسن شاعر معروف امریکایی است و سینتیا نیکسن در نقش این شاعر پرآوازه قرن نوزدهمی ظاهر شده است.

از امیلی دیکنسن بیش از صدها شعر به جا مانده و این در حالی است که در سال‌های حیاتش تنها هفت شعر از او به چاپ رسید. دیویز در سال 1988 برای ساخت «صداهای دوردست، زندگی‌های آرام» جایزه فیپرشی را از جشنواره فیلم کن دریافت کرد.

جدیدترین فیلم های 2016 , فیلم ترسناک 2016 , دانلود جدیدترین فیلم های 2016



تنها در برلین / Alone in Berlin

یک درام جنگی به کارگردانی وینسنت پرز کارگردان سوئدی که بر اساس رمانی با عنوان «هر آدمی تنها می‌میرد» نوشته هانس فالادا (و منتشر شده در سال 1947) ساخته شده است.

برندن گلیسن و اما تامپسن در این فیلم نقش یک زن و شوهر طبقه کارگر را بازی می‌کنند (اتو و آنا کانگل) که بعد از دریافت خبر مرگ تنها پسرشان در میدان جنگ، تصمیم می‌گیرند به روش خودشان علیه رژیم نازی دست به مبارزه بزنند.

 ماجراهای فیلم در برلین 1940 می‌گذرد و خیلی زود افراد گشتاپو به تهدیدی که در راه است پی می‌برند. «تنها در برلین» در بخش مسابقه برلیناله 2016 پذیرفته شده و بر سر خرس طلایی با دیگر فیلم‌های حاضر در این بخش رقابت می‌کند. 

دانلود فیلم silence 2016 , دانلود فیلم سینمایی 2016 , دانلود فیلم 2016 اکشن



نابغه / Genius

مایکل گراندیج کارگردان سرشناس تئاتر انگلستان با ساخت «نابغه» اولین درام سینمایی خود را جلوی دوربین برده است. داستان این درام زندگینامه‌ای توسط جان لوگان و بر اساس کتاب معروف «مکس پرکینز: ویراستار نابغه» نوشته شده است.

 مکس پرکینز که به عنوان سرشناس‌ترین ویراستار ادبی قرن بیستم از او یاد می‌شود، ویرایش آثار نوابغی مانند ارنست همینگوی، اسکات فیتز جرالد و توماس ولف را به عهده داشته است.

 کالین فرث در نقش پرکینز ظاهر شده و جود لاو نقش توماس ولف را بازی کرده و فیلم نمایشگر آغاز رابطه نزدیکی است که بین دو غول دنیای ادبیات شکل می‌گیرد. «نابغه» برای به دست آوردن خرس طلایی با سایر فیلم‌های بخش مسابقه برلیناله 2016 رقابت می‌کند.

فیلم اکشن 2016 , دانلود فیلم های جدید 2016 , برترین فیلم های 2016



مرگ در سارایوو / Death in Sarajevo

یک هجونامه سیاسی بر پرده سینما که توسط دانیس تانوویچ کارگردان بوسنیایی جلوی دوربین رفته است. کارگردان فیلم برنده اسکار «سرزمین هیچ‌کس»، این‌بار هیاتی از دیپلمات‌های برجسته را به تصویر کشیده که به «هتل یوروپا» می‌روند تا عازم سارایوو شوند و در صدمین سالگرد ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند شرکت کنند. اما برنامه‌ریزی‌ها درست از آب در نمی‌آید و ظاهرا آشوبی در راه است. «مرگ در سارایوو» در بخش مسابقه شصت و ششمین جشنواره برلین به نمایش در می‌آید.

ترسناک ترین فیلم 2016 , پرفروش ترین فیلم های 2016 , بهترین فیلم 2016



پدرسالار / The Patriarch

یک درام اکشن نیوزیلندی که توسط لی تاماهوری (کارگردان یک قسمت از سری فیلم‌های جیمز باند با عنوان «روزی دیگر بمیر») ساخته و برای شرکت در بخش مسابقه برلیناله 2016 پذیرفته شده است.

داستان فیلم درباره دو خانواده است که در سال‌های دهه 1960 در منطقه‌ای روستانشین در نیوزیلند به سر می‌برند. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که یک نوجوان مائوری تصمیم می‌گیرد سنت‌شکنی کند و راه خودش را در پیش بگیرد.

 عنوان اصلی فیلم در زبان مائوری «Mahana» است. سناریوی «ریش سفید» بر اساس کتابی از ویتی ایهیمایرا نویسنده نیوزیلندی کتاب «سوارکار نهنگ» نوشته شده – که نیکی کارو فیلم «سوارکار نهنگ» را بر اساس قصه او ساخته است.

لیست بهترین فیلم های 2016 , دانلود فیلم رزمی 2016 , دانلود فیلم always shine 2016



روزهای صفر / Zero Days

یک فیلم جدید از الکس گیبنی مستندساز سرشناس امریکایی. «روزهای صفر» با محوریت بدافزار رایانه‌ای استاکس‌نت به تصویر کشیده شده؛ یک ویروس رایانه‌ای که امریکا و اسراییل با هدف نابود کردن برنامه هسته‌ای ایران طراحی کرده بودند.

استاکس‌نت اولین سلاح دیجیتالی دنیا بود که آغازگر مسیر جنگی پنهان در دنیای نت بود. مستند «روزهای صفر» نیز از جمله آثار منتخبی است که در بخش مسابقه برلیناله امسال حضور دارد.

دانلود فیلم تخیلی 2016 , ورود فیلم 2016  , لیست فیلم های 2016


ویدیو : ده فیلم مهم برلیناله 2016