دنیای پر رونق تبلیغات دیجیتال : دنیای تبلیغات دیجیتال در سال 2010 روزهای خوبی ...


دنیای تبلیغات دیجیتال در سال 2010 روزهای خوبی را پشت سر گذاشت و ركوردهای خوب و بی‌سابقه ای در این زمینه به ثبت رسید. درآمد این بخش در سه ماهه سوم سال 2010 تنها در آمریكا از مرز 6.4 میلیارد دلار گذشت كه در مقایسه با مدت مشابه سال 2009 حدود 17 درصد افزایش نشان می دهد. آمار یاد شده كه توسط موسسه Interactive Advertising Bureau یا (IAB) منتشر شده موجب امیدواری فعالان حوزه آی سی تی شده است. دنیای تبلیغات دیجیتال در سال 2010 روزهای خوبی را پشت سر گذاشت و ركوردهای خوب و بی‌سابقه ای در این زمینه به ثبت رسید.
به گزارش فارس، درآمد این بخش در سه ماهه سوم سال 2010 تنها در آمریكا از مرز 6.4 میلیارد دلار گذشت كه در مقایسه با مدت مشابه سال 2009 حدود 17 درصد افزایش نشان می دهد.
آمار یاد شده كه توسط موسسه Interactive Advertising Bureau یا (IAB) منتشر شده موجب امیدواری فعالان حوزه آی سی تی شده است. در بخشی از گزارش این موسسه در مورد تبلیغات آنلاین، چنین آمده است: اینترنت شیوه زندگی مردم را تغییر داده و بر نحوه تفریح، دریافت اطلاعات و فعالیت های تجاری آنان تاثیر گذاشته است.

تبلیغات رایگان دیجیتال , دنیای تبلیغات , تبلیغات دیجیتال

در ادامه این گزارش می خوانیم: بازاریابی به خوبی خود را با رسانه های دیجیتال سازگار نموده، زیرا فعالان این بخش می دانند كه از این طریق می توانند به خوبی به مشتریان خود دسترسی پیدا كنند. این صنعت خلاق و پرطراوت به خلق فرصت های شغلی فراوان و كمك به رشد اقتصاد آمریكا منجر شده است.
شركت های تبلیغاتی امروزه به نمایش پیام های تبلیغاتی آنلاین علاقه زیادی نشان می دهند و معتقدند در این شرایط اقتصادی دشوار استفاده از چنین روشی بسیار مفید و موثر است. درآمدهای حاصل از تبلیغات آنلاین در سال 2010 به طور دائم و منظم رشد داشته و از حدود 2 میلیارد دلار به مرز 10 میلیارد دلار درآمد نزدیك شده است.
بررسی دیگری كه به طور مشترك توسط ABI و مجله یو اس ای تودی انجام گرفته هم نشانگر رونق بازار تبلیغات آنلاین در نیمه اول سال 2010 است. ارزش این بازار طی این مدت بالغ بر 12.1 میلیارد دلار بوده است كه باعث شده ركورد نیمه اول سال 2009 شكسته شده و 11.3 درصد افزایش یابد.

تازه های دنیای تبلیغات , چرا تبلیغات دیجیتال , راسر ریوز شاعر دنیای تبلیغات

بیشترین رقم درآمد از محل تبلیغات آنلاین با 4.4 میلیارد دلار مربوط به تبلیغات مرتبط با محتوای صفحات وب بوده كه شامل بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات چندرسانه ای، ویدیوهای دیجیتال می شود. این رقم نسبت به مدت مشابه سال 2009 بیش از 16 درصد رشد كرده است.
نمایش ویدیوهای تبلیغاتی هم در نیمه اول سال 2010 نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش نشان می دهد. از مجموع تبلیغات تعاملی و ویدیویی 47 درصد مربوط به انواع خدمات جستجوی اینترنتی بوده و درآمد حاصل از آن 5.7 میلیارد دلار برآورد شده است. این رقم هم نسبت به مدت مشابه در سال 2009 معادل 11.6 درصد بیشتر شده است.
در میان آگهی های مرتبط با متن بعد از بنرهای تبلیغاتی با درآمد 2.7 میلیارد دلاری ، محتوای چند رسانه ای با 743 میلیون دلار ، ویدیوهای دیجیتال با 627 میلیون دلار و تبلیغات حمایتی موسوم به اسپانسرشیپ با 242 میلیون دلار دآمد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند. این ارقام در سال 2009 به ترتیب 2.3 میلیارد دلار، 704 میلیون دلار ، 477 میلیون دلار و 184 میلیون دلار بوده اند.
كارشناسان معتقدند علاقه كاربران به محتوای آنلاین هیچ محدودیتی ندارد و هنوز جا برای طراحی فرمت ها و روش های جدید تبلیغات آنلاین وجود دارد. بنابراین افراد بازاریاب باید بدانند كه با تكیه بر تبلیغات آنلاین می توانند بر شهرت برندهای مورد نظرشان بیفزایند.
به اعتقاد آنان درآمد این نوع تبلیغات روز به روز افزایش یافته و این روند در سال های آتی هم ادامه می یابد. هر چند ركود سال 2009 باعث شده بود تا برای مدتی روند رشد تبلیغات آنلاین كند شود.
در نیمه اول سالهای 2010 و 2009 ده شركت برتر تبلیغات آنلاین به ترتیب 70 و 71 درصد از درآمد این بخش را به خود اختصاص داده اند. این رقم در مورد 25 و 50 شركت برتر تبلیغات آنلاین در سال 2010 هم 82 و 90 درصد و در سال 2009 هم 82 و 89 درصد بوده است.

منبع : فارس نیوز


ویدیو : دنیای پر رونق تبلیغات دیجیتال