دل پر مردی که هندبال ایران را جهانی کرد : سرمربی سابق تیم ملی هندبال ایران ...


سرمربی سابق تیم ملی هندبال ایران گفت: بعد از اینکه تیم ملی هندبال ایران با هدایت من به مسابقات جهانی صعود کرد هیچ تماسی با من گرفته نشد تا بگویند چرا برکنارم می‌کنند. خبرگزاری فارس: سرمربی سابق تیم ملی هندبال ایران گفت: بعد از اینکه تیم ملی هندبال ایران با هدایت من به مسابقات جهانی صعود کرد هیچ تماسی با من گرفته نشد تا بگویند چرا برکنارم می‌کنند.

 بروت ماچک بار دیگر به ایران آمد و هدایت تیم ملی هندبال ایران را برعهده گرفت. در جمع کم ‌تعداد مربیان خارجی که در یک دهه اخیر سکاندار هندبال ایران شده‌اند، بدون کمترین تردید «بروت ‌ماچک» موفق‌ترین آنها بوده است؛ مردی که با کمترین زمان، بیشترین و بهترین بازدهی را از خود بر جای گذاشت، هرچند که همیشه در هندبال افرادی هستند که حتی به این موضوع هم انتقاد کنند، اما پیش از آمدن وی رافائل کاستلو هدایت ملی‌پوشان را برعهده داشت و توانست هندبال ایران را برای نخستین بار جهان کند.

مسئولان فدراسیون هندبال بعد از این افتخارآفرینی تصمیم گرفتند که سرمربی اسپانیایی تیم ملی را برکنار کرده و ماچک را به ایران بازگرداندند. کاستلو بعد از برکناری از تیم ملی به کارش در باشگاه ثامن‌الحجج سبزوار ادامه داد و توانست تا چند هفته مانده به پایان مسابقات قهرمانی این تیم در لیگ برتر را مسجل کند و هیچ حرفی در خصوص برکناری‌اش از تیم ملی نزد.

در همین راستا خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس پای صحبت‌های رافائل نشست تا ناگفته‌های وی را درخصوص هندبال ایران بشنود؛ متن مصاحبه وی را در زیر می‌خوانید:

 توانستید با ثامن چند هفته مانده به پایان مسابقات قهرمانی خود را تقریباً مسجل کنید؛ مسابقات لیگ برتر امسال چگونه بود؟

رافائل کاستلو:
بسیار خوشحالم که این اتفاق رخ داده است؛ واقعاً احساس خوبی دارم و بسیار خوشحال هستم. از بازیکنان و هواداران ثامن‌الحجج تشکر می‌کنم و از رفتار و عملکرد آنها رضایت دارم. آنها با تلاش خود توانستند کاری کنند که ثامن قهرمانی خود را پیش از پایان مسابقات مسجل کند. به هواداران و بازیکنان تبریک می‌گویم و قهرمانی را به آنها تقدیم می‌کنم. تماشاگران سبزواری در مسابقاتی که ما میزبان بودیم سنگ‌تمام گذاشتند و بازیکنان هم در شرایط سخت تمرین کردند و به همین دلیل خوشحالم که توانستیم با این عملکرد آنها را راضی نگه داریم.

ایران قطر مقدماتی جام جهانی , بازی ایران و کره جنوبی مقدماتی جام جهانی , ایران ازبکستان مقدماتی جام جهانی

 لیگ امسال با سال گذشته چه تفاوت‌هایی داشت؟

رافائل کاستلو:
اگر بخواهم لیگ امسال را با سال گذشته مقایسه کنم باید اعتراف کنم تفاوت‌های زیادی وجود دارد؛ در لیگ امسال چند تیم نزدیک هم بودند و کارمان بسیار سخت بود، در حالی که سال گذشته تنها دو تیم مدعی اصلی قهرمانی بودند که باز هم ما توانستیم قهرمان شویم.

 این روزها شایعاتی درخصوص شما و تیم ملی هندبال وجود دارد؛ شنیده‌ایم از مسئولان فدراسیون هندبال گله دارید، آیا این موضوع درست است؟

رافائل کاستلو:
من در تیم ملی ماموریتم را انجام دادم، اما فدراسیون مرا برکنار کرد؛ همین! شاید من در تیم ملی شریط سختی داشتم، اما دلیلش این بود که هیچکس از فدراسیون با من تماسی نگرفت و نگفت که چرا این تصمیم را گرفته‌اند و ایراد کار من چه بوده است.

 اما شما جز مربیان موفق ورزش ایران بودید و توانستید تیم ملی ایران را برای نخستین ‌بار جهانی کنید.

رافائل کاستلو: نمی‌دانم؛ دوست هم ندارم بدانم که چرا برکنار شدم. من با نگاه حرفه‌ای خودم کارم در تیم ملی را انجام داد و خوشبختانه خروجی مثبتی هم داشت، اما مسئولان فدراسیون دوست داشتند برکنارم کنند!

 به نظر شما فرق هندبال و فوتبال چیست که بعد از صعود تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی از کی‌روش حمایت می‌شود، اما بعد از جهانی شدن هندبال شما را برکنار کردند؟

رافائل کاستلو:
من کاری به مقایسه هندبال و فوتبال ندارم؛ بعد از اینکه تیم ملی هندبال ایران با هدایت من به مسابقات جهانی صعود کرد هیچ تماسی با من گرفته نشد تا بگویند چرا برکنارم می‌کنند. نمی‌دانم این برخورد مسئولان حرفه‌ای بود یا نه و البته دوست هم ندارم بدانم که چرا این اتفاق رخ داد.

ایران در جام جهانی , نتیجه بازی ایران و ازبکستان مقدماتی جام جهانی , بازی ایران و قطر مقدماتی جام جهانی

 ماچک به عنوان جانشین شما انتخاب شده است؛ نظرتان درمورد وی چیست؟

رافائل کاستلو: من به وی هم مانند تمام مربیان دیگر احترام می‌گذارم و امیدوارم در تیم ایران بهترین نتایج را کسب کند. دوست دارم ماچک همراه با تیم ملی هندبال ایران موفق باشد و نتایج خوبی کسب کند.

من سرمربی هستم که در هرجایی بودم و کار کردم با بازیکنان ارتباط خوبی برقرار کرده‌ام؛ زمانی که در تیم ملی هم بودم شرایط خوبی داشتم و از بازیکنان راضی بودم تا اینکه برکنار شدم. حالا هم که ماچک آمده برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

 شنیده‌اید چندی پیش بازیکنان تیم ملی در نامه‌ای اعلام کردند که اگر شما به تیم ملی بازنگردید، آنها هم دیگر برای تیم ملی بازی نخواهند کرد؟

رافائل کاستلو: چنین چیزی را نشنیده‌ام و اصلاً از حواشی خبر ندارم. بعد از جام ملت‌های آسیا کارم تمام شد و بخاطر مشکلات خانوادگی به اسپانیا رفتم. وقتی هنوز در اسپانیا بودم مسئولان فدراسیون برکنارم کردند؛ نمی‌دانستم چه شده، تنها برخی از دوستانم با من تماس گرفتند و گفتند که در اینترنت خوانده‌اند من از تیم ملی ایران برکنار شده‌ام.

وقتی هم به ایران بازگشتم و کارم را در ثامن ادامه دادم هیچکس با من تماس نگرفت تا جویای احوالم شود و بپرسد که چه می‌کنم؛ حالا هم دوست ندارم بدانم که چه اتفاقی افتاده، چون ماموریتم تمام شده است.


ویدیو : دل پر مردی که هندبال ایران را جهانی کرد