دلیل ممنوعیت واردات کالاهای آمریکایی/ مجوزی برای اپل صادر نشده است : قائم مقام ...



دلیل ممنوعیت کراتین برای زیر 18 , چند دلیل برای عدم موفقیت , ممنوعیت رابطه جنسی برای بیماران قلبی

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه تاکنون مجوزی برای نمایندگی اپل در ایران صادر نشده است، دلیل ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی آمریکایی را تشریح کرد.

مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره بخش‌نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی آمریکایی، اظهارکرد: در درجه اول تذکری بود که مقام معظم رهبری ارائه کردند که امروز در فضای تبلیغاتی شاید عده‌ای بخواهند این شائبه را به وجود بیاورند که با توافق با 1+5 ،‌ ایران از سیاست‌های تاکید بر تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی منصرف شده و قصد دارد دروازه کشور را به روی خارجی‌ها باز کند.

وی افزود: کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز علاقه دارند به بازار ایران وارد شوند و این تذکری از سوی مقام معظم رهبری بود که حواس‌ها جمع شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نظر شخصی خود در این زمینه ادامه داد: برخی کالاها یا خدمات آمریکا برای این کشور سمبل شده است؛ مثلا در مورد "مک دونالد" انگار آمریکا زمانی که می‌خواهد بگوید در کشوری حضور دارد اول چند نماد خود را از این دست وارد آن کشور می‌کند.

خسروتاج تصریح کرد: طبیعی است که قرار نیست چنین رویکردی در قبال آمریکا داشته باشیم. البته از ابتدای انقلاب، شرکت‌ها در بخش خصوصی ما همواره کالاهای صنعتی و تکنولوژیکی دنیا را از همه جا به جز رژیم اشغالگر قدس وارد می‌کردند؛ همانطورکه همین الان هم کالاهایی مثل گوشی اپل که ساخت آمریکاست را بخش خصوصی وارد می‌کند.

وی درباره دلیل نداشتن نمایندگی رسمی اپل در کشور نیز گفت: دلیل اصلی عدم حضور نمایندگی‌های رسمی اپل در کشور، شرایط تحریم بوده است اما چون یک نیاز ضروری مردم بود، نخواستیم جلوی آن را بگیریم، چراکه ما امروز نمی‌توانیم نقش این‌گونه تجهیزات را در زندگی مردم نفی کنیم.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به این ترتیب این یک برخورد عقلایی بوده که برای برخی کالاها مراعات و ملاحظه صورت گیرد، اما در این بخشنامه تاکید بر آن کالاهایی است که جنبه نماد کالاهای مصرفی آمریکایی را دارند و در واقع این کالاها ورودشان ممنوع خواهد بود.

خسروتاج گفت: بر همین اساس هم به سازمان توسعه تجارت ابلاغ شده که از ثبت سفارش کالاهای آمریکایی که جنبه نمادین دارند، خودداری شود.

وی با تاکید بر اهمیت واردات کالاهای صنعتی آمریکایی نیز اظهارکرد: قطعا باید تعریف کنیم که برخی کالاها جنبه صنعتی و تکنولوژیکی دارند و دلیلی نمی‌بینیم خود را از آن محروم کنیم، چراکه به درد صنعت ما می‌خورد؛ بنابراین برداشت من از کالاهای مصرفی بیشتر نمود حضور فرهنگی یک کشور در کشور دیگر است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره صدور مجوز برای نمایندگی‌های اپل در کشور اظهار کرد: تاکنون هیچ مجوزی برای نمایندگی اپل در ایران صادر نشده است.


  اخبار اقتصادی  -  ایسنا 


ویدیو : دلیل ممنوعیت واردات کالاهای آمریکایی/ مجوزی برای اپل صادر نشده است