دلیل دعوت سعودالفیصل از ظریف : اخبار سیاست خارجی - دلیل دعوت سعودالفیصل از ...



دلیل سفر ظریف به چین , دلیل طلاق فرهاد ظریف , دلیل طلاق همسر فرهاد ظریف


اخبار سیاست خارجی - دلیل دعوت سعودالفیصل از ظریف

برخی کارشناسان دعوت عربستان از وزیر خارجه ایران را حاکی از پیش‌بینی این کشور نسبت به توافق هسته‌ای ایران و غرب تلقی می‌کنند.

به گزارش تسنیم، برخی کارشناسان دعوت عربستان از وزیر خارجه ایران را حاکی از پیش‌بینی این کشور نسبت به توافق هسته‌ای ایران و غرب تلقی می‌کنند. به گزارش نشنال اینترست؛ سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان از همتای ایرانی خود برای سفر به عربستان به صورت رسمی دعوت کرد. این دعوت پیشرفتی قابل توجه در روابط میان دو کشور به شمار می‌رود و پس از سفر محمد جواد ظریف به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شده است. بهبود روابط میان ایران و عربستان برای کشورهای منطقه مناسب بوده ، ثبات در خلیج فارس را به همراه داشته و برای منافع آمریکا در منطقه نیز مناسب به شمار می‌رود.

این مساله با استقبال آمریکا نیز مواجه شده است و تا اندازه‌ای درپی پیش‌بینی توافق هسته‌ای میان ایران و غرب صورت گرفته است. کارشناس مرکز تحقیقات خلیج فارس معتقد است عربستان بدون اطمینان از همکاری ایران با این کشور در مسائلی که از اهمیت زیادی برای ریاض برخوردار است -مانند انتخابات لبنان- دست به این اقدام نمی‌زد.

بهبود روابط میان ایران و عربستان با توجه به همسایگی این دو کشور و سهم این دو در بازار نفت می‌تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند به ادامه همکاری‌های این کشور با قدرتهای منطقه‌ای و حل مشکلات به شیوه‌ای نرمال منجر شود. 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 


ویدیو : دلیل دعوت سعودالفیصل از ظریف