دلایل تعلیق سفر عمره مفرده از سوی دولت : سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عذرخواهی ساده دولت عربستان برای از سرگرفتن سفره عمره مفرده کافی نیست ، باید با هتاکان برخورد جدی شود. خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عذرخواهی ساده دولت عربستان برای از سرگرفتن سفره عمره مفرده کافی نیست ، باید با هتاکان برخورد جدی شود.

حسین نوش آبادی درباره دلایل تعلیق سفره عمره مفرده اظهار کرد: به دنبال دستور رییس جمهوری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رسیدگی به اتفاقات فرودگاه جده عربستان و تعرض به دو تن از زائران ایرانی آقای جنتی به سرعت جلسه ای را با مسئولان مربوطه از سازمان حج و وزارت خارجه ترتیب داد.

وی افزود: پس از بررسی های انجام شده مسئله فرودگاه جده و با عنایت به عمق فاجعه و اقدام غیر انسانی و اسلامی به مردم شریف و ملت بزرگوار ایران تصمیم گرفته شد تا زمانی که دولت عربستان سعودی اقدام قاطعی با هتاکان و کسانی که با حیثیت و عزت مردم ایران بازی کرده اند انجام ندهد، سفر عمره مفرده تعلیق شود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این اتفاق تلخ قلوب رهبر معظم انقلاب ، ملت ایران و رییس جمهوری را نیز آزرده کرده است، ادامه داد: بنابراین تا دولت عربستان اقدام لازم و در خور شان عزت ایران با هتاکان انجام ندهد و مسئولان قضایی این کشور خاطیان را به اشد مجازات محکوم نکنند، تعلیق سفر زائران ما ادامه خواهد داشت.

نوش آبادی با بیان اینکه بعد از این اتفاق بد بسیاری از زائران ایرانی که نوبت اعزام آنها رسیده بود به صورت داوطلبانه و در اعتراض به این رفتار عربستانی ها از اعزام خود انصراف دادند، گفت: مردم فهیم ایران حاضر نیستند به خاطر یک سفر مستحبی با حیثیت آنها بازی شود و با انصراف خود در واقع اعتراضشان را بیان کرده اند.

وی همچنین با اعلام این خبر که افرادی که سهمیه عمره مفرده دارند، سهمیه شان محفوظ خواهد بود ، خاطرنشان کرد: امروز این خبر رسما به سازمان های مربوطه ابلاغ می شود.


ویدیو : دلایل تعلیق سفر عمره مفرده از سوی دولت