دفاع هاجسون از تعویض جنجال برانگیز رونی : سرمربی تیم ملی انگلیس تعویض جنجال‌برانگیز ...


سرمربی تیم ملی انگلیس تعویض جنجال‌برانگیز ستاره تیمش در بازی مقدماتی یورو ۲۰۱۶ را اقدامی از پیش تعیین‌شده دانست. خبرگزاری تسنیم: پس از اینکه روی هاجسون، سرمربی تیم ملی انگلیس در جریان بازی منجر به برتری 6 بر صفر تیمش مقابل سن‌مارینو در مقدماتی یورو 2016، وین رونی، کاپیتان تیمش را از زمین بیرون آورد، خیلی‌ها یاد حرکت مشابه گراهام تیلور در قبال گری لینکر، ستاره دهه 80 جزیره افتادند.

هر دو بازیکن برای شکستن رکورد گل‌های سربابی چارلتون، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس در یک بازی آسان تنها یک گل می‌خواستند، اما مربیان وقت هر دو نفر را تعویض کردند. هر چند لینکر فرصت رسیدن به رکورد چارلتون را به دست نیاورد، اما رونی هنوز زمان دارد و می‌تواند در بازی بعدی با زدن یک گل به تنهایی بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جزیره شود.

اقدام هاجسون در تعویض رونی، انتقادهای زیادی را متوجه او کرد، اما سرمربی انگلیس ادعا کرد این اقدام از ابتدای بازی در ذهن او بود.

سرمربی سوئیس در جام جهانی 1994 در این باره گفت: علاوه بر محافظت از ساق‌های وین، قصد بازی دادن به امثال هری کین را داشتم و در واقع از ابتدا، تصمیم تعویض رونی در دقایق میانی در ذهن من وجود داشت. به هرحال برای بازی بعدی، نیاز به استراحت دادن به چند بازیکن داشتیم. از طرفی کین به عنوان جانشین رونی واقعاً خوب ظاهر شد.

هاجسون از عملکرد تازه‌واردی به نام «شلوی» راضی بود و در این باره گفت: شلوی با این بازی خوب و کم‌اشتباه برای خودش اعتبار ویژه‌ای به دست آورد. تصور می‌کنم بازی پشت سر مهاجم مرکزی، پست ایده‌آل او باشد. در این بازی، مثلثی پشت تک مهاجم داشتیم و شلوی در چپ و راست قادر به ارائه بهترین نمایش ممکن بود. در مرکز خط میانی دو پاسور خیلی خوب داریم و با آماده شدن ویلشر اوضاع بهتر هم خواهد شد. حالا پس از قطعی شدن صعود زودهنگام‌مان، باید سیستم موردنظرمان برای مرحله اصلی را بشناسیم؛ اتفاقی که در دو تورنمنت قبلی رخ نداد. باید با سیستم مورد نظرمان، هماهنگ شویم. قطعاً با بازیکنان جدیدی که به تیم ملی دعوت خواهند شد، رقابت برای بازی در پست‌های گوناگون بیشتر می‌شود.

سرمربی سابق لیورپول از دردسرهای شیرین تاکتیکی‌اش هم حرف زد: «نمی‌دانستم بارکلی را جلوتر بفرستم یا شلوی را! گزینه‌های زیادی وجود دارند، اما گاهی تغییرات شما را با انبوه داوطلبان به عهده گرفتن مسئولیت‌های جدید روبه‌رو می‌کند».

او با چنین گلایه‌هایی به اظهاراتش خاتمه داد: «بازی آسانی را پشت سر نگذاشتیم، چون شرایط زمین بسیار بد بود و در این وضعیت حفظ انضباط تیمی اهمیت زیادی داشت. می‌دانستیم تیم برتر میدان هستیم و باید پیروز شویم. اصلاً دوست نداشتیم قبل از  بازی آینده، گامی به عقب برداریم. هر اتفاقی در بازی آینده رخ دهد، من بابت برتری پرگل و قطعی شدن صعودمان خوشحالم.


ویدیو : دفاع هاجسون از تعویض جنجال برانگیز رونی