دعوت مالکی از ائتلاف‌ها برای تشکیل دولت : فهرست دولت قانون از اقدام رئیس این ...


فهرست دولت قانون از اقدام رئیس این فهرست در ارسال درخواست به تمامی گروه های عراقی برای تشکیل دولت اکثریت در این کشور خبر داد. خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری السومریه؛ خالد الاسدی از رهبران فهرست دولت قانون از اقدام نوری مالکی نخست وزیر عراق مبنی بر ارسال نامه ای برای تمام گروه های عراقی به منظور تشکیل دولت اکثریت در این کشور خبرداد.

وی امروز سه شنبه از متن نامه ای که از سوی نوری مالکی نخست وزیر عراق و رئیس فهرست دولت قانون برای تمام گروه ها و فهرست های انتخاباتی عراق ارسال شده خبر داد و در این باره گفت: در این نامه نوری مالکی در 38 قسمت علت لزوم تشکیل دولت اکثریت سیاسی را تشریح کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در باره این نامه می گوید: در این نامه که به مثابه سند دولت قانون برای تبیین تفسیرها و دیدگاه های خود در باره آینده عراق و دولت آینده عراق است نشان می دهد، فهرست دولت قانون چه برنامه هایی برای دولت آینده با مشارکت گروه های سیاسی و تشکیل دولت اکثریت دارد.

وی در این باره توضیح داد: این سند نشان می دهد برای خروج از بحران تشکیل دولت در آینده عراق چه مسیری را باید طی کرد، چرا که مرحله آتی یک مرحله حساس در تاریخ عراق است و برای توسعه اقتصادی و ترقی برنامه هایی توسعه بخشی به عراقی پویا نیاز است.

خالد الاسدی می افزاید: در این سند ائتلاف دولت قانون نحوه تعامل قوا با یکدیگر در دولت آینده و نحوه همکاری دولت با پارلمان آینده را تشریح می کند.

از سوی دیگر هیثم الجبوری دیگر عضو ائتلاف دولت قانون هم امروز سه شنبه اعلام کرد: اعضای ائتلاف دولت قانون اکثر اعضای ائتلاف ملی عراق را تشکیل می دهند از این رو از دیگر گروه ها دعوت می کنیم برای تشکیل دولت یکپارچه در عراق دعوت ائتلاف دولت قانون را بپذیرند.


ویدیو : دعوت مالکی از ائتلاف‌ها برای تشکیل دولت