دسکتاپ فیشینگ شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی : کی از روش‌های بسیار رایج کلاهبرداری ...


کی از روش‌های بسیار رایج کلاهبرداری اینترنتی فشینگ و دسکتاپ فشینگ است، اما میزان آشنایی كاربران با این شیوه چقدر است و در صورت رویارویی با آن میزان توانایی آنان برای مقابله با این پدیده چگونه خواهد بود؟ خبرگزاری ایسنا: یکی از روش‌های بسیار رایج کلاهبرداری اینترنتی فشینگ و دسکتاپ فشینگ است، اما میزان آشنایی كاربران با این شیوه چقدر است و در صورت رویارویی با آن میزان توانایی آنان برای مقابله با این پدیده چگونه خواهد بود؟

 در شیوه فشینگ کلاهبردار با ساختن صفحه جعلی که معمولاً آدرس این صفحه جعلی با آدرس سایت اصلی دارای تفاوت جزئی است اقدام به دریافت اطلاعات حساب و رمزهای عبور کاربر می‌کند، در حالی که در دسکتاپ فیشینگ صفحه جعلی دارای تمام مشخصات و حتی آدرس یکسان با صفحه اصلی است و این شگرد نیازمند اجرای یک بدافزار روی سیستم قربانی است كه روش تشخیص دسکتاپ فیشینگ برای کاربران معمولی دشوار است زیرا اقدامات مجرمانه پشت پرده صورت می‌گیرد.

 با توجه به گسترش روز افزون این دسته از جرایم و برای جلوگیری از به دام افتادن در فشینگ لازم است كاربران به آدرس سایت دقت كنند و از لینک‌هایی که در سایت‌ها یا ایمیل‌ها برای آنان آورده شده برای ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی استفاده نکنند.

 كارشناسان پلیس فتا برای مقابله با دسکتاپ فشینگ به كاربران توصیه كردند كه از نسخه‌های قدیمی ویندوز عامل مانند ویندوز XP استفاده نکنند و بصورت مرتب اقدام به بروزرسانی سیستم عامل خود كنند.

 آنان از كاربران خواسته‌اند آنتی‌ویروس مناسب روی سیستم خود داشته باشند و آن را بروز كنند و از مرورگرهایی استفاده کنند که حاوی لیستی از سایت‌های طراحی شده توسط کلاهبرداران اینترنتی معروف هستند و سایتی که قصد بازدید از آن‌ را دارند با لیست درون خود مقایسه می‌کنند، مانند IE7 , MOZILLA , FIREFOX, OPERA

 پلیس فتا در ادامه توصیه‌های خود با بیان اینكه كابران باید مرورگر اینترنتی خود را همیشه بروز کنند از آنان خواسته از دانلود و اجرای فایل‌های پیوست ایمیل‌های مشکوک و ناشناس جدا خودداری و نرم افزارهای مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر دارای اصالت، دانلود و از دانلود نرم‌افزارهای مشکوک خودداری کنند.

در پرونده‌ای که اخیرا در پلیس فتا رسیدگی شد، مجرم با آلوده‌کردن سیستم قربانیان از طریق فریب وی برای دانلود و نصب بدافزار، اقدام به اجرای شگرد دسکتاپ فیشینگ روی تعداد زیادی رایانه شخصی كرده بود.       


ویدیو : دسکتاپ فیشینگ شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی