دستگیری کلاهبردار خانه، پس از 10 سال : اخبار حوادث - دستگیری کلاهبردار خانه، ...




اخبار حوادث - دستگیری کلاهبردار خانه، پس از 10 سال

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که به بهانه واگذاری زمین، از مردم پول می‌گرفت.

سرهنگ النقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح خبر دستگیری یک کلاهبردار، گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از سوی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار آغاز شد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد فردی با هویت معلم از سال 82 از تعدادی از شهروندان ارومیه‌ای تحت عنوان «واگذاری قطعات ملکی» متعلق به شرکت هیئت امنایی برگ سبز، مبالغی دریافت کرده است، گفت: ماموران در بررسی‌ها دریافتند که این فرد مبالغی بین چهار تا 10 میلیون تومان از مردم دریافت و پس از واریز مبلغ فوق به حساب شرکت، شهروندان تاکنون موفق به دریافت عین وجه و یا قطعه زمینی نشده‌اند که در راستای رسیدگی به پرونده، کلیه اسناد و مدارک مربوط به جرم، جمع‌آوری و تحقیقات لازم از شکات اخذ شد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه سرانجام پس از چندین ماه تلاش کارآگاهان، ردپای این کلاهبردار کشف و نامبرده به اتهام کلاهبرداری به پلیس آگاهی احضار شد، گفت: این فرد ضمن قبول بزه انتسابی، عنوان کرد که شرکتش ثبتی نبوده و حالا از کرده خود پشیمان است!

النقی‌پور به شهروندان توصیه کرد که در انجام معاملات صورت گرفته، حتما تنظیم سند، قولنامه و مفاد توافقی با دقت انجام گیرد و در انجام هر معامله‌ای به گزافه‌گویی و چرب‌زبانی‌ها دقت نکرده و راه قانونی را در پیش بگیرند.

وی همچنین از مردم خواست قبل از هر گونه معامله‌ای در شرکت‌های تعاونی مسکن، از ثبتی بودن آن شرکت اطمینان حاصل کنند و هیچ‌گاه فریب ظاهر آراسته، خودروی گران قیمت و ... افراد را نخورند. 

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو : دستگیری کلاهبردار خانه، پس از 10 سال