دستگیری دعانویسی که سواد خواندن دعا نداشت! : دستگیری دعانویسی که سواد خواندن ...



دستگیری , دستگیری تتلو , دستگیری امیر تتلو

دستگیری دعانویسی که سواد خواندن دعا نداشت!

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان فرد بی‌سوادی که از طریق رمالی و دعانویسی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسن یاردوستی با بیان اینکه در پی کسب خبری مبنی براین که فردی 67 ساله به بهانه رمالی و دعانویسی و ادعای برآورده کردن حاجات از مردم کلاهبرداری می‌کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت، افزود: ماموران با انجام هماهنگی قضایی به محل مورد نظر وارد شده و این فرد را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از منزل این متهم مقداری آلات و ادوات رمالی و دعانویسی، یک عدد کاسه چینی که تعداد زیادی برگ‌های دعانویسی داخل آن بود کشف و ضبط شد و در بازجویی وی به بی‌سواد بودن خود و عدم‌توانایی در خواندن دعاها اعتراف و عنوان داشت قصدش از این کار فقط کسب درآمد از طریق فریب افراد ساده و خرافاتی بوده و دعاها را از روی جزواتی دعانویسی که تهیه کرده بوده کپی برداری کرده است.

وی گفت: متاسفانه بیشترین مشتریان این کلاهبردار، زنان ساده‌اندیشی بودند که به وی مراجعه کرده و انتظار رفع مشکلاتشان را از این طریق داشتند. یاردوستی خاطر نشان کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود کلاهبرداران از سادگی مردم سوءاستفاده کرده و با اظهاراتی مثل خبر از آینده، دعا برای خوشبختی، بازشدن بخت و ... مخاطبان خود را فریب داده و برای دعانویسی و رمالی مبالغی را از افراد دریافت می‌کنند که لازم است مردم در این رابطه هوشیارانه‌تر عمل کرده و با توکل به خدا در مصائب و مشکلات، فریب ادعاهای این‌گونه شیادان را نخورند. وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد از شهروندانی که به این رمال مراجعه کرده‌اند خواست برای تکمیل پرونده و تنظیم شکایت خود با پلیس 110 تماس گرفته یا به نزدیک‌ترین کلانتری محل سکونت خود مراجعه کنند./ایسنا

 

 


ویدیو : دستگیری دعانویسی که سواد خواندن دعا نداشت!