دستکاری دولت در بودجه 90 : نماینده مردم شیراز ارائه کمک به مراکز فرهنگی خارج ...


نماینده مردم شیراز ارائه کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور را یکی از تغییرات اعمال شده در قانون بودجه ۹۰ عنوان کرد و ادامه داد: کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور به هیچ عنوان در مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب نشده است و افزودن این موضوع به قانون بودجه ۹۰ مغایرت قانونی دارد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور به هیچ عنوان در مجلس بررسی و تصویب نشده، گفت: هرگونه اعمال تغییر در قانون بودجه مصوب مجلس خلاف قانون است و عاملان چنین اقدامی باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

"جعفر قادری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، تغییر و اعمال سلیقه در قانون مصوب مجلس را خلاف قانون دانست و گفت: اضافه کردن کوچک‌ترین واژه‌ای که در مجلس تصویب نشده، به قانون بودجه مصوب مجلس غیرقانونی است و هیئت رئیسه مجلس باید اعمال سلیقه‌های صورت گرفته در قانون بودجه ۹۰ را به طور جدی پیگیری کند.

نماینده مردم شیراز ارائه کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور را یکی از تغییرات اعمال شده در قانون بودجه ۹۰ عنوان کرد و ادامه داد: کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور به هیچ عنوان در مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب نشده است و افزودن این موضوع به قانون بودجه ۹۰ مغایرت قانونی دارد.

قادری با اشاره اظهارات معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، اظهار داشت: نمایندگان به صورت مستقیم دولت را متهم به ایجاد تغییر در قانون بودجه نکرده‌اند، بلکه نسبت به ایجاد تغییرات در قانون بودجه انتقاد داشته‌اند، در نتیجه تکذیب اعمال تغییر در قانون بودجه ازسوی دولت دلیلی ندارد.

وی تغییرات صورت گرفته در قانون بودجه ۹۰ را بیش از موضوع کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور توصیف کرد و گفت: دو مورد تغییر و اعمال سلیقه دیگر نیز در بندهای مربوط به مراکز آموزش عالی در قانون بودجه ۹۰ صورت گرفته است که نمایندگان مجلس خواستار پیگیری جدی آن هستند.

قادری با بیان اینکه هنوز مشخص نیست چه کسی تغییرات مذکور را در قانون بودجه ۹۰ اعمال کرده است، تصریح کرد: اطلاع دقیقی از اینکه چه کسی و با چه هدفی بخش‌هایی از قانون بودجه را تغییر داده است، در دست نیست و هیئت رییسه قول داده است که هرچه سریعتر این موضوع رو پیگیری کند.

رحیم ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری امروز در اظهارنظری درباره موضوع کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور در قانون بودجه ۹۰ گفت: قانون بودجه ۹۰ کل کشور همان مصوبه مجلس و تایید شده نهایی شورای نگهبان است، گرچه یک موردی را آقای توکلی نماینده مجلس اعلام کرده و فکر می‌کنم برخی افراد شبهه‌هایی دارند که وی گفته کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور توسط دولت به قانون بودجه اضافه شده است، در حالی که واقعا این گونه نیست و این متن قانون که در دست بنده است، همان است که آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس به دولت ابلاغ کرده است.

منبع: عصرایران


ویدیو : دستکاری دولت در بودجه 90