دستور پادشاه عربستان: فیلم های دوربین های مداربسته در منا را جمع کنید! :



فیلم دوربین مداربسته , دوربین مداربسته , مرجع تخصصی دوربین مداربسته

پادشاه عربستان دستور داده است فیلم های دوربینهای نصب شده در منا که تصاویر مربوط به فاجعه منا و همچنین عامل اصلی این فاجعه یعنی عبور کاروان خودروهای شاهزادگان سعودی در آنها ضبط و ثبت شده است، جمع آوری و از دسترس خارج شود.

به گزارش تیک  به نقل از پایگاه خبری پانورامای الشرق الاوسط ، سلمان بن عبد العزیز پس از انتشار تصاویری که در آن عامل اصلی فاجعه منا یعنی عبور یک کاروان رسمی از خودروهای برخی شاهزادگان سعودی نشان داده می شود این دستور را صادر کرده است.


سلمان بن عبد العزیز دستور داده است این فیلمها در مکانی امن نگهداری شود.

در فیلمی که از کاروان رسمی خودروهای شاهزادگان پخش شده است نیروهای امنیتی دیده می شوند که به جاده محل عبور حجاج هجوم آوردند تا عبور هیئت سلطنتی را تسهیل کنند و همین علت اصلی بروز فاجعه منا بود. نیروهای امنیتی نگذاشتند حجاج عبور کنند. انتشار این فیلم در رسانه ها و شبکه های ارتباط اجتماعی باعث خشم مسلمانان شده تا جاییکه پادشاه عربستان دستور داده است همه فیلمهای ضبط شده در دوربینهای نصب شده در منا توقیف و در مکانی امن نگهداری شود.


از طرف دیگر حجاج و مسلمانان سراسر جهان درخواست کرده‌اند کمیته تحقیق بین المللی برای کشف حقیقت فاجعه منا تشکیل شود و همین باعث شده است سعودی ها تدابیری را اتخاذ کنند که جمع آوری همه فیلمهای دوربینها و اسناد از جمله آنهاست.

 

 اخبار  بین الملل  -  تیک


ویدیو : دستور پادشاه عربستان: فیلم های دوربین های مداربسته در منا را جمع کنید!