دستور سعیدلسو: قطبی برود مربی خارجی بیاید :         در فاصله 3 ماه تا آغاز ...



 

 

 

دانلود فیلم خارجی , اخبار ورزشی خارجی , دانلود سریال خارجی

 

در فاصله 3 ماه تا آغاز رقابت‌های فوتبال جام‌ملت‌های آسیا ، ظاهرا برای رئیس سازمان تربیت بدنی چندان مهم نیست كه آرامش روانی این تیم به هم بخورد یا برای كادر فنی‌اش این‌گونه القا شود كه با به دست آوردن هر نتیجه‌ای در دوحه، باید كنار گذاشته شود.

افشین قطبی و دستیارانش كه این روزها برای تحقق رویای میلیون‌ها فوتبالدوست ایرانی كه همان قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست، بیش از هر زمان دیگر به آرامش روحی نیاز دارند، حالا با یك شوك بزرگ روبه‌رو هستند، این‌كه سازمان تربیت بدنی برای جام جهانی 2014 به فكر جذب یك مربی بزرگ برای تیم ملی فوتبال است!

این‌كه «به فدراسیون فوتبال ماموریت دادیم تا یك مربی تراز اول دنیا را پس از جام ملت‌ها برای تیم ملی استخدام كند.» عین صحبتی بود كه علی سعیدلو در جریان افتتاح ورزشگاه آفتاب انقلاب به برخی خبرنگاران گفت و در ادامه هم افزود: «ما در دیداری كه با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال داشتیم به آنها اعلام كردیم سازمان این آمادگی را دارد كه همه هزینه‌های استخدام یك مربی بزرگ خارجی را بپردازد.»

همین اظهارنظر‌ از رئیس سازمان تربیت‌بدنی كافی بود تا در حاشیه نشست دیروز كمیته فنی فدراسیون فوتبال، هر جا كه علی كفاشیان حضور دارد، تعداد زیادی خبرنگار هم با یك سوال واحد حضور داشته باشند؛ این‌كه آیا واقعا سعیدلو در مورد آوردن سرمربی خارجی برای تیم ملی به فدراسیون فوتبال ماموریت داده است؟! جالب آن‌كه رئیس فدراسیون فوتبال هم در صحبت‌هایش این موضوع را تكذیب نكرد: «بحث سعیدلو درباره‌ تامین منابع مالی قرارداد جدید با سرمربی تیم ملی است. قرارداد قطبی تا پایان جام ملت‌هاست و پس از آن باید موضوع بررسی شود و طبق گفته‌ سعیدلو برای عقد قرارداد جدید با هر مربی‌ای كه شایستگی هدایت تیم ملی را دارد،مشكلی نداریم و او پذیرفته كه قطبی تا پایان جام ملت‌ها، سرمربی تیم ملی بماند.»

واقعیت این است كه مطرح كردن چنین بحثی، آن هم پیش از جام ملت‌های آسیا، به لحاظ روانی، نه تنها به تیم كمك نخواهد كرد كه تاثیرات منفی نیز روی شرایط كادر فنی خواهد گذاشت. البته این نظر ماست، چون علی كفاشیان باور دیگری دارد: «به هر حال افشین قطبی تا پایان جام ملت‌ها سرمربی تیم بزرگسالان باقی می‌ماند و پس از جام ملت‌ها قضیه دو طرفه خواهد شد. شاید قطبی نخواهد با ما همكاری كند كما این‌كه در صحبت‌هایی كه با او داشتم، چنین ذهنیتی را هم در او دیدم.»

كفاشیان اشاره بیشتری به صحبت‌هایی كه با افشین قطبی داشت نكرد و تنها گفت: «به او گفتم به هر ترتیب تو تا پایان جام ملت‌ها با ما قرارداد داری. اگر تو بتوانی با تیم ایران در جام ملت‌ها موفق باشی گذشته از این‌كه برای ایران خوب است كارنامه خودت را هم پربارتر می‌كند. حال سرمربی تیم ایران باشی یا نباشی. قطبی هم آدم منطقی‌ای است و این صحبت‌ها را می‌پذیرد. به هر حال اگر او در جام ملت‌ها موفق شود، خودش می‌تواند یكی از گزینه‌های هدایت تیم ملی ایران باشد!»

این صحبت‌ها بیش از هر چیز می‌تواند موجی از ناامیدی را نزد فوتبالدوستانی كه پس از 35 سال ناكامی در فتح جام به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا دل بسته‌اند، ایجاد كند. این‌كه افشین قطبی بداند حتی در صورت كسب نتایج درخشان در جام ملت‌های آسیا، باید جایش را به یك مربی خارجی بدهد به خودی خود كارایی كادر فنی را برای آماده كردن تیمی در حد قهرمان پایین می‌آورد.


ویدیو : دستور سعیدلسو: قطبی برود مربی خارجی بیاید