دستور حصر خانگی مبارک صادر شد/داوداغلو: آنکارا تا زمانیکه با مرسی دیدار نکند با دولت مصر ملاقات نمی‌کند :



دستور بمباران هیروشیما توسط چه کسی صادر شد ؟ , جزییات دیدار روحانی و رییس دولت اصلاحات , هفته دولت مبارک

نخست‌وزیر مصر دستور حصر خانگی مبارک را صادر کرد

نخست‌وزیر مصر دستور داد که رئیس‌جمهور مخلوع مصر بعد از آزادی از زندان در حصر خانگی تحت کنترل قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور مخلوع مصر احتمالاً امروز، پنجشنبه، از زندان آزاد می‌شود و در حصر خانگی می‌ماند.

روز چهارشنبه، «حازم الببلاوی» نخست‌وزیر مصر دستور داد تا «حسنی مبارک» بعنوان بخشی از اقدامات حالت فوق‌العاده تحمیل شده در ماه جاری میلادی بعد از برکناری «محمد مرسی» از قدرت، پس از آزادی از زندان در حصر خانگی بماند.

این تصمیم ظاهراً برای این طراحی شده است تا انتقادات وارده به دادگاه مصر در خصوص آزادی مبارک از زندان را تسهیل کند و این اظهارات الببلاوی درست ساعت‌ها بعد از آن اعلام شد که دادگاهی در مصر برای اولین بار از زمان دستگیری مبارک در آوریل 2011، حکم کرد که مبارک آزاد شود.

مقامات زندان اعلام کردند که مبارک احتمالاً پنجشنبه آزاد می‌شود اما هنوز مشخص نیست که در چه مکانی بازداشت خانگی می‌شود و احتمال می‌رود در اقامتگاهش باشد یا اینکه در بیمارستان حصر خانگی شود.

حکم آزادی مبارک به دنبال درخواست وکلای وی در یکی از پرونده‌های فساد مبارک صورت گرفته است.

تصمیم الببلاوی به دنبال درخواست کمپین جوانان بود که از مقامات دولت موقت خواسته بودند تا از اقدامات وضعیت فوق‌العاده استفاده کنند و حسنی مبارک را پشت میله‌های زندان نگه دارند.

جنبش تمرد در بیانیه‌ای در خصوص آزادی مبارک هشدار دادند و گفتند که این مسئله امنیت ملی را در معرض خطر قرار می‌دهند.

با اعلام خبر دیدار رئیس اطلاعات ترکیه با مرسی ۱۰ روز قبل از کودتا
داوداغلو: آنکارا تا زمانیکه با مرسی دیدار نکند با دولت مصر ملاقات نمی‌کند

وزیر خارجه ترکیه برای اولین‌بار خبر داد که رئیس اطلاعات ترکیه ۱۰ روز قبل از کودتای مصر با «محمد مرسی» دیدار داشته و تأکید کرد آنکارا تا زمانیکه اجازه گفت‌وگو با مرسی را پیدا نکند حاضر نیست با دولت کنونی مصر دیدار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «حریت»، «احمد داوداغلو» وزیر خارجه‌ ترکیه روز گذشته 21 آگوست (30 مردادماه) اعلام کرد که رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) حدود 10 روز قبل از کودتای نظامی مصر، با «محمد مرسی» دیدار و گفت‌وگو کرده بوده است.

وی ادامه داد که «هاکان فیدان» رئیس اطلاعات ترکیه به دستور «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه موظف به انجام چنین دیداری شده است و همچنین با دیگر مقامات امنیتی مصر دیدار کرده بود زیرا «آنکارا» تحولات مصر را «مهم» می‌داند.

داوداغلو به شبکه 24 ترکیه گفت: من برای اولین بار این مسئله را آشکار می‌کنم: ما یک دیپلماسی محرمانه را حتی در این لحظه برای دیدار با مرسی انجام می‌دهیم.

وی همچنین از حکم دادگاه در خصوص آزادی «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور سابق مصر انتقاد کرد و گفت: آزادی مبارک در شرایطی که مرسی همچنان دستگیر است، کل فرایند (مصر) را وارونه می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که آنکار بدون آنکه اجازه گفت‌وگو با مرسی را پیدا کند، حاضر نیست با دولت کنونی مصر ملاقات داشته باشد.

ترکیه بارها از کودتای نظامی مصر که به خلع مرسی منتهی شد انتقاد کرده است و خواستار آزادی مرسی شده است.
بر اساس این گزارش، محمد مرسی از 3 ژوئیه در یک مکان نامعلوم حبس می‌باشد.
فارس


ویدیو : دستور حصر خانگی مبارک صادر شد/داوداغلو: آنکارا تا زمانیکه با مرسی دیدار نکند با دولت مصر ملاقات نمی‌کند