در عرض یک روز خانه را به دسته گل تبدیل کنید : گرد‌گیری خانه از آن كارهای خسته‌كننده ...


گرد‌گیری خانه از آن كارهای خسته‌كننده و حوصله‌بری است كه حتی فكر كردن به آن هم می‌تواند برای بعضی‌ها باعث ایجاد خستگی شود.

پادشا: گرد‌گیری خانه از آن كارهای خسته‌كننده و حوصله‌بری است كه حتی فكر كردن به آن هم می‌تواند برای بعضی‌ها باعث ایجاد خستگی شود. تصور اینكه همه خانه را باید یكجا تمیز كنید ممكن است كار واقعا وحشتناكی به‌نظر برسد. اما می‌گویند از یك‌نفر پرسیدند یك خوشه بزرگ انگور را چطور می‌خورد؟ پاسخ داد، دانه دانه؛ نكته بی‌مزه‌ای‌ بود اما اشكال ندارد، از آن حداقل این نتیجه را می‌شود گرفت كه تمیز كردن خانه را هم باید دانه‌‌دانه انجام داد. كارهای خانه را به قسمت‌های مختلف تقسیم كرده و سعی كنید هر قسمت را در 3قدم ساده به پایان برسانید. با این برنامه‌ریزی ساده می‌توانید قدم به قدم خانه‌تان را گرد‌گیری كنید. با این روش گردگیری خانه شما 4 ساعت بیشتر طول نمی کشد. می‌توانید ساعت 10 صبح شروع کنید...


بالکن کوچک خانه تان را زیبا کنید , قبل از خروج از خانه بخاری خاموش کنید , نباید در خانه گربه نگهداری کنید

اول پنجره ها را دریابید

پارچه‌های روپرده‌ای‌:

 قدم اول- بسته به جنس پارچه باید نحوه شست‌وشوی شما هم فرق كند. اگر‌نخی‌، كرباس یا پارچه‌های پلی استری باشد می‌توانید از آب استفاده كنید اما پارچه‌های ابریشمی،  لینن و پشمی را باید حتما به خشك شویی دهید. ابتدا هر تكه از پرده را جارو كنید و گرد و غبارش را بگیرید،  سپس آن‌ را داخل وان یا لگن پر از آبی قرار دهید كه چند قاشق پودر رختشویی یا مایع ظرفشویی در آن ریخته‌اید.

  قدم دوم- بعد از 5 تا 10 دقیقه شست‌وشوی ملایم، آب لگن را خالی كرده و دوباره آن‌را از آب تمیز پر كنید. پرده را آرام با دست در آب تمیز بگردانید تا آب‌كشی شود. پارچه پرده شست‌وشوی بیشتری احتیاج ندارد، شست‌وشوی بیشتر باعث تحلیل رفتن آن می‌شود.

  قدم سوم- قبل از آویزان كردن پرده سعی كنید با حوله سفید كمی آب آن ‌را بگیرید تا موقع آویزان‌كردن آن سنگین نشود و به پارچه پرده آسیب نزند. سپس آن ‌را كاملا باز كنید و به بند بیاویزید تا خشك شود. اگر پارچه پرده شما قابل شست‌وشو نیست سعی كنید با یك ابر خیس نرم و كمی شامپوی معمولی بدون رنگ، آن ‌را تمیز كنید.


پرده‌ها:

  قدم اول- به آرامی پرده‌ها را به سمت پایین بكشید و صاف نگه دارید. با سرمخصوص تمیز كردن پرده جاروبرقی، آرام هر قسمت از پرده را جارو كنید و غبارش را بگیرید. برای پرده‌هایی كه شل‌تر هستند یا جنس لطیف تری دارند باید سر جاروبرقی را با فاصله كمی از پرده نگه دارید.

  قدم دوم- به قسمت پایینی هر پرده توجه ویژه‌ای داشته باشید. بیشتر كثیفی‌ها و گرد و غبار در این قسمت جمع می‌شوند.

  قدم سوم- برای لكه‌گیری از پرده‌ها و به‌خصوص لكه‌هایی كه در اثر تماس با دست ایجاد می‌شود كمی پودر بچه به یك مسواك نرم و تمیز بزنید و با آن لكه را تمیز كنید. پودر بچه برای محافظت از پارچه پرده است و كمك می‌كند گرد و خاك هم راحت‌تر جدا شود.

رو پنجره‌ای‌‌، قاب پنجره:

  قدم اول- تمام درزهای پنجره را با جاروبرقی خوب تمیز كنید. یك لیوان آب و كمی مایع ظرفشویی كنارتان بگذارید.

  قدم دوم- همه قاب‌های پنجره را با كمك یك كهنه تمیز و محلول داخل لیوان بشویید. از یك حوله خشك برای جمع كردن آب باقی مانده روی قاب پنجره استفاده كنید تا با خشك شدن آن دوباره لك نشود.

  قدم سوم- حالا شیشه‌های پنجره را با كمی شیشه شوی و روزنامه تمیز پاك كنید.



حالا نوبت سطوح صاف است

دیوارها:

   قدم اول- یك سطل پر از آب دم دست‌تان بگذارید. در یك بطری اسپری یا شیشه شور خالی، آب را با یك قاشق مایع ظرفشویی مخلوط كنید و هم بزنید.

  قدم دوم- دیوارها را به چند قسمت تقسیم كنید و كار هر قسمت را كامل انجام دهید. ابتدا محلول را اسپری كنید و بگذارید 5دقیقه بماند تا گرد و غبار و كثیفی را حل كند.

  قدم سوم- هر قسمت را با حوله یا پارچه تمیز و مرطوب پاك كنید. پارچه را بعد از هربار پاك‌كردن دیوار آبكشی كنید و آب آن را بگیرید تا كثیفی‌های یك دیوار را به جاهای دیگر پخش نكنید.

ژل و اسپری مو را در خانه تان درست کنید , آموزش تزیین دسته گل در خانه , پاییز امسال با تغییر دکوراسیون خانه را گرم کنید

کابینت :

  قدم اول- كابینت را خالی كرده و داخل آن‌ را با جاروبرقی یا دستمال تمیز گردگیری كنید. گوشه‌های داخلی كابینت را فراموش نكنید. لبه‌های در كشوها و بقیه كابینت را خوب تمیز كنید. غبارها معمولا در این نواحی بیشتر جمع می‌شوند.

  قدم دوم- یك محلول شست‌وشو از آب ولرم و مایع ظرفشویی درست كنید و با ابر یا اسفنج تمیز تمام دیواره كابینت و روی آن‌ را تمیز كنید. با یك اسفنج تمیز دیگر و كمی آب خالی، این سطوح را آبكشی كنید. سپس با حوله یا كهنه تمیز آن‌ را خشك كنید.

  قدم سوم- وسایل داخل كابینت كه كمتر سراغ آنها می‌روید را داخل یك نایلون بسته‌بندی كنید تا برای دفعه بعد دوباره مجبور به تمیز‌كردن آنها نشوید.




خیارشور هایی که در خانه تهیه می کنید , آیس پک را در خانه درست کنید , چگونه در فصل پاییز و زمستان با تغییر دکوراسیون خانه را گرم کنید

وسایل آشپزخانه دردسر خودشان را دارند

یخچال:
 
قدم اول- یخچال را از برق بكشید. همه طبقاتش را خارج كنید. 2قاشق جوش‌شیرین یا مایع ظرفشویی را به كمی آب ولرم اضافه كنید و داخل یخچال را با آن بشویید. سپس با آب تمیز آن‌ را آبكشی كرده و با كهنه خشك كنید.

  قدم دوم- طبقات و كشوهای یخچال را در سینك ظرفشویی با آب ولرم و مایع ظرفشویی بشویید و خشك كنید. از همان مایع شست‌وشوی داخل یخچال برای تمیز‌كردن در یخچال هم استفاده كنید. درزگیر پلاستیكی در یخچال را هم خوب با همین مایع بشویید.

  قدم سوم- با همان محلول، دستگیره‌های در یخچال را هم بشویید. اینها دیگر نیازی به آبكشی ندارند خود محلول به‌تدریج از روی آنها پاك می‌شود.

گاز:

   قدم اول- شعله‌پخش‌‌كن‌های روی گاز را جدا كنید و در یك ظرف آب ولرم و كمی مایع ظرفشویی قرار دهید تا برای 5 دقیقه خیس بخورند.

  قدم دوم- شعله پخش‌كن و سینی گاز را بعد از شست‌وشو با یك حوله تمیز خشك كنید و مطمئن شوید تمام قطعات فلزی گاز حسابی خشك شده‌اند تا بعدا نگران زنگ زدنشان نباشید.

  قدم سوم- فیلتر هود را در داخل سینك قرار دهید و به‌مدت10 دقیقه در آب داغ و مایع ظرفشویی بخیسانید. سپس آبكشی و خشكش كنید. 


چای‌ساز:

   قدم اول- فیلتر و صافی چای‌ساز را خالی كنید. 3 لیوان آب و كمی سركه داخل مخزن بریزید و چای‌ساز را روشن كنید.

  قدم دوم- بعد از مدتی چای‌ساز را خاموش كنید و اجازه دهید تا یك ساعت این مایع داخل آن بماند سپس دوباره آن ‌را روشن كنید.

  قدم سوم- بعد از خالی كردن محلول‌، یك‌بار هم چای‌ساز را با آب خالی روشن كنید و بگذارید كمی بماند.

مایكروفر:

  قدم اول- داخل یك لیوان آب چند قطره آبلیمو بریزید و آن ‌را داخل مایكروفر قرار دهید و برای 3دقیقه بگذارید تا حسابی آب به جوش بیاید و تبخیر شود.

  قدم دوم- بعد از تمام شدن كار دستگاه، بگذارید 3دقیقه دیگر هم لیوان داخل مایكروفر باقی بماند تا حسابی بخار كند.

  قدم سوم- لیوان را خارج كنید. دیواره داخلی مایكروفر را با اسفنج و كمی آب و صابون بشویید تا بقایای غذاها و ذرات روغن از آن خارج شود. با یك دستمال مرطوب آن‌ را آبكشی كرده و در نهایت با یك كهنه تمیز خشك كنید.



اتاق پذیرایی را بگذارید آخر

مبلمان:

   قدم اول- برچسب آن‌ را چك كنید، ببیند اصلا قابل شست‌وشوست یا نه؛ كمی شامپو فرش داخل یك سطل آب خنك بریزید. یك ابر نرم یا اسفنج را داخل آن خیس كرده و آب آن را بگیرید. سپس از كثیف‌ترین قسمت مبل شروع به تمیز كردن كنید.

  قدم دوم- روكش‌های مبل را به دیوار تكیه دهید تا خشك شوند. در قسمتی كه كوسن مبل با دیوار یا جایی كه به آن تكیه داده‌اید،  یك حوله سفید یا كاغذ تمیز قرار دهید تا جلوی لك‌شدن كوسن را بگیرد.

  قدم سوم- كف مبل یا جایی كه نمی‌شود آن را از بدنه مبل جدا كرد را با كمترین میزان مایع شست‌وشو بشویید. قبل از سر هم كردن مبل و قرار دادن كوسن‌ها، اجازه دهید همه آنها به‌خوبی با جریان هوا خشك شوند.


سرفه کردن را در خانه درمان کنید , بازی های دسته جمعی در خانه , غبغب را خودتان در خانه درمان کنید

آباژور:

   قدم اول- اول مطمئن شوید كه جنس آباژور پارچه است. مخمل یا ابریشم نیاز به مراقبت بیشتری دارند. یك لگن را پر از آب خنك و 2 فنجان مایع ظرفشویی كنید سپس قسمت پارچه‌ای‌ آباژور را آرام داخل این آب بغلتانید. یك اسفنج یا كهنه تمیز را آرام به سطح آباژور بكشید تا پارچه‌اش تمیز شود.

  قدم دوم- با یك كهنه خیس داخل و بیرون آباژور را تمیز كنید تا مایع شست‌وشو از روی آن آبكشی شود. سپس با یك حوله سفید آن‌ را خشك كنید.

  قدم سوم- یك پارچه تمیز روی زمین بگذارید و آباژور را روی آن قرار دهید تا خشك شود.


ویدیو : در عرض یک روز خانه را به دسته گل تبدیل کنید