در زمان شاه هم کسی به دفتر مراجع حمله نمی‌کرد :   اخبار سیاسی - فاضل میبدی ...



 

اخبار سیاسی - فاضل میبدی :
در زمان شاه هم کسی به دفتر مراجع حمله نمی‌کرد

کسانی که به دفتر مرجعی مانند آیت الله صانعی حمله می‌کنند خیلی به مسائل شرعی پایبند نیستند. در حقیقت کسانی که دست به انجام چنین اعمالی می‌زنند هم دشمن اسلام هستند و هم دشمن نظام.

چندی پیش خبری منتشر شده بود مبنی بر آنکه عده‌ای ناشناس با حمله به دفتر آیت‌الله صانعی در تهران، تابلوی آن را به آتش کشیده‌اند. در این رابطه سلام نو گفتگویی با حجت‌الاسلام فاضلی میبدی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

حجت الاسلام فاضل میبدی در این رابطه گفت: حمله به هر دفتر و مکانی شرعا حرام است و حتی اگر کسی در حق کسی دشمنی هم کرده باشد، او حق ندارید به دفتر وی حمله کند.  کسانی که به دفتر مرجعی مانند آیت الله صانعی حمله می‌کنند خیلی به مسائل شرعی پایبند نیستند. در حقیقت کسانی که دست به انجام چنین اعمالی می‌زنند هم دشمن اسلام هستند و هم دشمن نظام.

کاش در سال‌های قبل برخورد شده بود
این پژوهشگر دینی ادامه داد: من نمی‌دانم که چرا مسئولین با این پدیده برخورد نمی‌کنند و جلوی این کار‌ها را نمی‌گیرند. به خاطر ندارم که حتی در زمان شاه هم چنین اتفاقی افتاده باشد. قوه قضائیه و نیرو‌های امنیتی باید به این قضیه وارد شوند و عاملین این کار را شناسایی کنند.

فاضل میبدی در ادامه به «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو» گفت:‌ ای کاش در سال‌های قبل که این اتفاقات رخ داده بود، با مسببان آن برخورد جدی‌ صورت می‌گرفت. در حقیقت اگر دفعات پیشین برخورد قاطعی صورت می‌گرفت این کار دیگر تکرار نمی‌شد.
 
باید با مسببین برخورد شود
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم توضیح داد: از نظر اسلام هر جرمی یک مسبب و یک مباشر دارد. در حقیقت مباشر کسی است که وارد عمل شده و کار حرام را انجام می‌دهد. مسبب نیز کسی است که عامل این کار است و این جریانات را هدایت می‌کند. در چنین موارد ضد امنیتی‌ای باید مسبب را پیدا کرد و همچون دهه ۶۰ که منافقین حمله کرده و نیرو‌های امنیتی ریشه این حملات را پیدا کرده و می‌خشکاندند، امروز هم نیرو‌های امنیتی وارد عمل شده و ریشه این قضیا را پیدا کنند. پیدا کردن مسببین این قضیه کار سختی نیست.

 

راهکارهای مناسب در زمان حمله قلبی , حمله مغول در زمان کدام سلسله بود , تفسیر حمله روسیه به ایران در زمان قاجار

 

در زمان شاه هم اتفاق نمی‌افتاد
حجت الاسلام فاضل میبدی گفت: بنده به یاد ندارم در زمان شاه هم کسی به این شکل به دفتر مراجع حمله کرده باشد. تنها موردی که در این زمینه وجود دارد در خصوص مرحوم امام است که ساواک به خانه ایشان حمله کرد و شبانه امام را تبعید کردند.
 
این مدرس حوزه ادامه داد: من از دهه ۵۰ در جریان مبارزات قرار داشتم. در آن زمان همه مردم به مراجع احترام می‌گذاشتند و حتی جوانان به اصطلاح لات آن زمان هم به دفتر مراجع حمله نمی‌کردند و به مرجعیت احترام می‌گذاشتند. حمله به دفتر مراجع آن هم بدین شکل و در دوره زمامداری جمهوری اسلامی که در آن حاکمیت روحانیت و دین مطرح است بسیار زشت است و باید جلوی آن گرفته شود.

حکومت وظیفه سنگینی دارد
این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: آیت الله صانعی شاگرد امام بوده‌اند و مرحوم امام آقای صانعی را مجتهد مسلم می‌دانستند. اکنون هم ایشان رساله داشته و مقلدین زیادی دارند و درس خارج فقه برگزار می‌کنند. همچنین بسیاری از کسانی که امروز در حکومت قرار دارند، در نزد ایشان درس خوانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این اتفاقات تعجب‌آور هستند، به سلام نو گفت: به عقیده بنده حکومت وظیفه بسیار سنگینی در زمینه پیدا کردن ریشه این قضیه دارد تا این کار‌ها تکرار نشوند. زیرا فردا روز ممکن است چنین اتفاقی برای مرجع دیگری هم تکرار شود و عده‌ای که دشمن اسلام هستند از این اتفاقات خوشحال شده و بگویند که خود علما و روحانیون بر سر قدرت به جان یکدیگر افتاده‌اند و در بیرون از جهان اسلام این تلقی پدید آید که این چه اسلامی است.

اخبار سیاسی-  سایت سلام نو


ویدیو : در زمان شاه هم کسی به دفتر مراجع حمله نمی‌کرد