در روز حادثه خونین کالیفرنیا چه گذشت؟ : آخرین جزئیات تیراندازیدر روز حادثه ...



پوستر حادثه خونین سرزمین منا در رمی جمرات , حادثه , کالیفرنیا

آخرین جزئیات تیراندازی
در روز حادثه خونین کالیفرنیا چه گذشت؟

آخرین اخبار رسیده از حمام خون در «سن برناردینو» ایالت کالیفرنیا حاکی از آن است که عامل این حمله اخیراً چندین سفر به عربستان داشته و با همسری که به صورت اینترنتی با وی آشنا شده بود، به آمریکا بازگشته بود.

صبح روز چهارشنبه یک میهمانی به مناسبت کریسمس در یک مرکز درمانی معلولان در «سن برناردینو» ایالت کالیفرنیا برگزار شده بود که «رضوان فاروق» به چندین نفر از همکاران خود در سازمان خدمات درمانی عمومی سن برناردینو پیوست.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز»، فاروق که یک بازرس بود در ساعات اولیه این مهمانی ظاهراً آرام به نظر می‌رسید و سپس زمانیکه قرار بود عکس دسته‌جمعی گرفته شود، ناگهان ناپدید شد.

درست لحظاتی بعد، تیراندازی در مرکز منطقه‌ای «اینلاند» که کارکنان مرکز درمانی در اتاق کنفرانس جلسه تشکیل داده بودند، به وقوع پیوست. در پایان آن روز، پلیس، فاروق 28 ساله را بعنوان مظنون این قتل عام شناسایی کرد و گفت که او یکی از دو نفری بود که در درگیری با افسران پلیس کشته شد. فرد دیگر «تشفین مالک» 27 بود که بنا به گفته یکی از اعضای خانواده فاروق، همسر وی بوده است.

افسران پلیس می‌گویند که فاروق به مدت پنج سال در سن برناردینو کار می‌کرده است. رئیس پلیس سن برناردینو می‌گوید که گزارشاتی از درگیری قبل از آنکه فاروق مهمانی را ترک کند، وجود داشته است.

همکاران فاروق به لس آنجلس تایمز اعلام کردند که فاروق اخیراً به عربستان سعودی سفر داشته است و با یک همسر جدید که به صورت آنلاین با او آشنا شده بود، بازگشته است.

گزارش‌ سی ان ان نیز حکایت از آن دارد که فاروق و همسرش بعدازظهر روز حادثه، فرزند ۶ ماهه خود را نزد مادربزرگش گذاشته‌اند.

همکارانش می‌گویند که فاروق مسلمان بوده ولی به ندرت در محل کار از مذهب خود صحبت به میان می‌اورده است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که فاروق به همراه همسرش برای حمله آماده بودند و لباس تیره بر تن داشتند و سلاح‌های نیمه‌ خودکار و اسلحه شکاری به همراه داشتند.

مقامات پلیس می‌گویند که فاروق سلاح‌های خود را به صورت قانونی و حدود چهارسال پیش خریداری کرده بود و دو اسلحه شکاری توسط فرد دیگری که احتمالاً هم اتاقی وی بوده خریداری شده بود که احتمالاً ارتباطی با این حادثه تیراندازی نداشته است.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده بود که دو مهاجم مسلح با حمله و تیراندازی به یک مرکز معلولان در کالیفرنیای آمریکا، دست‌کم 14 نفر را کشته و 17 نفر دیگر را زخمی کردند.

روزنامه آمریکایی «شیکاگو تریبیون» پیش از این گزارش کرده بود که شیکاگو تریبون عربستان، متحد آمریکا، با دلارهای نفتی، وهابیت را به جای اسلام ترویج می‌کند.

 

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو : در روز حادثه خونین کالیفرنیا چه گذشت؟