در دولت احمدی نژاد همه مقصرند جز دولتی ها : باز هم توجیه مشکلات در سفر استانی در ...



باز هم توجیه مشکلات در سفر استانی

در دولت احمدی نژاد همه مقصرند جز دولتی ها

گلایه های مجلس از دولت و دولت از مجلس را پایانی نیست.کار به جایی رسیده است که حتی تریبون سخنرانی در سفرهای استانی رئیس جمهور نیز جایی می شود برای انتقاد غیر مستقیم محمود احمدی نژاد از بهارستان نشین ها.از منتقدین گرفته تا رئیس مجلس همه و همه از نظر رئیس جمهور مقصر قلمداد می شوند.

 

شفاف: گلایه های مجلس از دولت و دولت از مجلس را پایانی نیست.کار به جایی رسیده است که حتی تریبون سخنرانی در سفرهای استانی رئیس جمهور نیز جایی می شود برای انتقاد  غیر مستقیم محمود احمدی نژاد از بهارستان نشین ها.از منتقدین گرفته تا رئیس مجلس همه و همه از نظر رئیس جمهور مقصر قلمداد می شوند.

 

آخرین سفر رئیس جمهور اما، سفر به خراسان و مشهد مقدس بود.سفری که در آن محمود احمدی نژاد از قیمت بنزین گفت و منتقدین را مقصر اصلی مشکلات فعلی در جامعه  دانست.

 

شکایت از دسته گل دولت احمدی نژاد , جزییاتی از حکم تخلفات دولت احمدی نژاد , شکایت از دسته گل دولت احمدی نژاد niloblog

 

رئیس جمهور در این سفر خطاب به مردم گفت: افرادی دیده می شوند که مسئولیت اجرایی ندارند ولی می خواهند در اجرا دخالت کنند و مدام فریاد می زنند که تصمیم دولت در این باره ضرر است و فقط تصمیمات غلط می گیرند و ما باید تصمیمات غلط آنها را پاسخ دهیم.

 

تا به این ترتیب به طور غیر مستقیم از منتقدین دولت انتقاد کند.منقدینی که بیشر در بهارستان هشتم حضور دارند و در حال حاضر مشغول تصویب کلیات لایحه بودجه سال 91 هستند.

وی در ادامه سخنانش به گرانی ها و فشارهای اقتصادی اخیر به مردم اشاره کرد و با بیان اینکه طرح تحول اقتصادی (قانون هدفمند شدن یارانه ها) به خوبی انجام شد گفت: عده ای از همان ابتدا نمی خواستند این طرح به خوبی اجرایی شود. بنابراین تمام تلاش خود را انجام دادند تا شیرینی اجرای هدفمند شدن یارانه ها به کام مردم خوش نیاید.

رئیس جمهور تصریح کرد: از این رو مدام با شایعه پراکنی و انعکاس اخبار دروغ در صدد بر آمدند تا اطلاعات غلطی را به مردم ارائه دهند در صورتی که این گونه نبود.

اما وی  هرگز روشن نکرد، منظور از این افراد چه کسانی است و اصولا چرا باید افرادی بخواهند این همه بارفشار اقتصادی به مردم وارد شود؟اگر این افراد از نظر دولتی ها شناخته شده هستند چرا تا کنون معرفی نشده اند و چرا تا این لحظه به دست قانون سپرده نشده اند؟

 

احمدی نژاد ادامه داد: همچنین افرادی اطلاعات نادرست منعکس می کنند و می گویند بنزین به 2 هزار تومان می رسد. من به شما بگویم که این دروغ است. پرداختن به این موضوع ادامه همان طرحی است که عده ای دنبال آن بودند. می خواهند طرح یارانه ها به خوبی اجرایی نشود.

وی ادامه داد: دولت کار بزرگی را انجام داده است اما تمام تغییرات در جهت کاهش اختیارات دولت است. عده ای بر این باورند که اجرای این طرح باعث گرانی بیشتر در جامعه می شود در حالی که دولت می خواهد گرانی ها را بخشکاند.

از سوی دیگر کنایه  رئیس دولت دهم درباره دادن اطلاعات غلط به ماجرای بنزین 2هزار تومانی برمی گردد که از سوی رئیس مجلس اعلام شد و دامنه اختلاف بین مجلس و دولت را به سفر استانی هم کشاند!

علی لاریجانی پیش از این گفته بود که دولت می خواهد قیمت بنزین 2هزار تومانی شود ، اظهاراتی که به مذاق دولتی ها خوش نیامده است.اما در این میان  محمود احمدی نژاد هرگز به این سوال که چرا رئیس قوه مقننه که تا به حال با دولت همگام و همراه بوده است، قصد داشته که کارهای دولت را بره م بززند و کارشکنی کند!

احمدی نژاد همچنین اعلام کرد: بانک مرکزی در سال گذشته اعتبارات خوبی را در اختیار صادر کنندگان و تجار قرار داد اما توطئه گران به هر شکل تلاش کردند تا بازار ارز را به هم بریزند.

وی درعین حال  تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا بازار ارز را به همان دوران سابق برگرداند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه ما نیروهای اطلاعاتی خوبی داریم تا آنها بتوانند در قبال این توطئه ها وارد شوند افزود: اما این افراد می خواهند با طرح موضوعات فرعی و کاذب وارد حوزه های اقتصادی شوند تا بتوانند توطئه های خود را اجرا کنند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: به فضل الهی دولت در شرایط بازار مسلط شده است و این توطئه را خنثی خواهد کرد.

اما با وجود این سخنان نه دلار و نه طلا و سکه به قیمت دوران قبل از بحران باز نگشته است و هنوز نسبت به آن روزها گرانی را تجربه می کند.از سوی دیگر معلوم نیست چرا همه برای توطئه علیه دولت بسیج شده اند و دولتی ها با وجود داشتن اطلاعات درباره چند و چون ماجرا دست آنها را کوتاه نمی کنند.

احمدی نژاد همچنین از ملت خواست که فعلا از خرید کالاهایی که نیاز ندارند خودداری کنند تا توطئه یک عده در قبال بازار ناکام بماند تا باز هم کلمه توطئه در سخنان رئیس جمهور تکرار شود.

 

به نظر می رسد، توطئه کلمه ای است که در ادبیات دولتی ها جای مهمی دارد و نقش اساسی ایفا می کند.این کلمه ره گریز ی است برای فرار از همه بی قانونی ها و بی برنامگی ها و سوء مدیریت ها.

 

اشکالاتی که دولتی ها حاضر نیستند حتی گوشه ای از آنها رابپذیرند وآنها را اصلاح کنند چرا که برای اصلاح اولین قدم پذیرش اشکال است!به این ترتیب، بدون پذیرش اشتباه، هرگز گره ای از کل ماجرا باز نخواهد شد و حکایت همچنان باقی خواهد بود.../شفاف


ویدیو : در دولت احمدی نژاد همه مقصرند جز دولتی ها