در این شرایط نباید به دولت هجمه وارد کنیم : رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای ...


رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که گروهک تروریستی داعش پشت مرزهای ما قرار دارد و در حساس ترین شرایط مذاکرات با گروه 1+5 هستیم نباید به دولت این میزان هجمه وارد کنیم. خبرگزاری ایرنا: «عابد فتاحی» نماینده مردم ارومیه در مجلس به کارت زرد نمایندگان به وزیر کشور و طرح استیضاح وزیران علوم ،تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی اشاره و تصریح کرد: در این روزها شاهد مسایلی در مجلس هستیم که احساس می کنم از مسیر مورد نظر خارج شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که گروهک تروریستی داعش پشت مرزهای ما قرار دارد و در حساس ترین شرایط مذاکرات با گروه 1+5 هستیم نباید به دولت این میزان هجمه وارد کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز گذشته نمایندگان به وزیر کشور به علت نحوه پوشش زنان و دختران جوانان کارت زرد دادند در حالی که آنها فرزندان ما هستند و خود ما به آنها آموزش داده ایم.

فتاحی یادآور شد: در حال حاضر نمی توان با استفاده از شیوه های پلیسی و امنیتی با جوانان برخورد کرد این گونه رفتارها منجر به فاصله گرفتن جوانان از نظام و خانواده ها می شود.

وی همچنین با اشاره به طرح استیضاح وزیر علوم در مجلس گفت: آنان که با کلیات دولت و آقای روحانی مخالف هستند، اگر نمی خواهند دولت پا بگیرد و مشکلات کشور برطرف شود راه حل دیگری ارایه کنند.

وی ادامه داد: آنها پشت تریبون مجلس بگویند ما انتخابات دیگری می خواهیم.

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم ایران به نظام و دولت علاقمند هستند و رییس جمهوری و سیاست های داخلی و خارجی وی را قبول دارند.

فتاحی با بیان این که می توان ادعا کرد این افراد در مقابل اراده ملت می ایستند، گفت: انتقاد، سوال و استیضاح حق نمایندگان است اما در این شرایط خاص باید همه دست به دست هم دهیم تا از این وضعیت عبور کنیم.

وی به طرح استیضاح وزیران جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: نمی خواهیم مسایل اقتصادی را به شیوه ای بیان کنیم که دشمنان ما خوشحال شوند ولی دوستان ما هم نباید دولت را اذیت کنند.

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس یادآور شد: در بسیاری از کشورها مشکلاتی وجود دارد اما باید توجه کرد که این وزرا چه امکانات و منابعی داشتند و از آن برای رشد و توسعه و رفاه مردم استفاده نکرده اند.

فتاحی افزود: دولت در بدترین وضعیت اقتصادی کشور را تحویل گرفت و در حال حاضر هم هر چه در توان دارد برای برون رفت از این وضعیت انجام می دهد،در این شرایط من این مسایل را سیاسی و جناحی می دانم.

عبدالرضا رحمانی فضلی برای پاسخ به سوال های علی مطهری نماینده مردم تهران و ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مورد برخورد نکردن وزارت کشور با ساپورت پوشان در جلسه علنی روز سه شنبه)مجلس شورای اسلامی حضور یافت اما پاسخ های وی این دو نماینده سوال کننده را قانع نکرد.

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس نیز امروز در تذکری آیین نامه ای از هیات رییسه مجلس درخواست کرد استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری را اعلام وصول کند.

بعد از اظهارات نادران، نادر قاضی پور هم از اعلام وصول نشدن استیضاح حمید چیت چیان وزیر نیرو از سوی هیات رییسه مجلس انتقاد کرد و گفت اگر نوبتی هم باشد نوبت آب است زیرا امروز جنگ آب است.

در راهروهای مجلس نیز امروز شنیده شد که تعدادی از نمایندگان در حال تهیه طرح استیضاح وزیر راه وشهرسازی هستند.


ویدیو : در این شرایط نباید به دولت هجمه وارد کنیم