در اوپک چه می‌گذرد؟ : قیمت نفت به پایین‌ترین میزان خود در شش سال اخیر رسیده ...



زنگنه اوپک دوباره زنده شد , امام جمعه خداوند از حق الناس نمی گذرد , در مغز عاشق چه می گذرد؟

قیمت نفت به پایین‌ترین میزان خود در شش سال اخیر رسیده و میزان تولید اوپک نیز رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. با این حال به نظر می‌رسد اوپک قصد ندارد جلسه‌ای برای این اتفاق‌ها برگزار کند.

به گزارش اقتصاد نیوز ، آن‌طور که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت نفت اوپک به پایین‌ترین سطح در بیش از شش سال اخیر رسیده است. برخی دلیل این کاهش قیمت را کاهش غیرمنتظره ارزش یوان می‌دانند که به نگرانی درباره صادرات به چین دامن زده است.

البته این تنها اتفاقی نیست که این روزهای اوپک را تغییر داده است. میزان تولیدات اوپک نیز رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، احیای تولید نفت ایران به بالاترین سطح از زمان تشدید تحریم‌های بین‌المللی در سال 2012، باعث شد تولید نفت اوپک ماه گذشته به بالاترین میزان در بیش از سه سال گذشته صعود کند.

این افزایش تولید در شرایطی صورت گرفت که عربستان سعودی به اوپک اعلام کرد تولیدش در جولای بیشترین میزان کاهش در یک سال گذشته را داشته است. این کشور اغلب با نزدیک شدن به پایان اوج تقاضای تابستان، تولیدش را محدود می‌کند.

افزایش تولید در حالی است که ایران برخلاف برنامه‌های پیشینی که داشت، اعلام کرده تا زمانی که تحریم‌های نفتی به طور کامل برداشته نشود، قصد ندارد تولید ضربتی خود را از سر بگیرد.

مدیرعامل شرکت نفت در شرایطی که روز گذشته خبر افزایش 500 هزار بشکه‌ای نفت در یک هفته منتشر شده بود،‌ عنوان کرده است که افزایش تولید نفت ایران منوط به برداشتن شدن تحریم‌ها است و تولید نفت تا برداشته شدن تحریم‌ها تغییری نخواهد کرد.

 همه این اتفاق‌ها در شرایطی است که اوپک اعلام کرده قصد برگزاری جلسه اضطراری برای کاهش قیمت نفت را ندارد. پایگاه خبری رویترز به نقل از دو نماینده اوپک اعلام کرده است که سازمان اوپک برای بررسی دلایل کاهش قیمت جهانی نفت برای برگزاری نشست اضطراری برنامه‌ای ندارد و نشست بعدی این سازمان براساس برنامه از قبل انجام شده در دسامبر سال‌جاری میلادی (آذر ماه) برگزار خواهد شد. برخی کارشناسان این بی‌تفاوتی اوپک را طبیعی و برخی دیگر بی‌سامان بودن این سازمان را علت اصلی چنین مسئله‌ای عنوان می‌کنند.

 

 اخبار ا قتصادی  -  اقتصاد نیوز


ویدیو : در اوپک چه می‌گذرد؟