دریافت کارت هدیه توسط نمایندگان جرم است : اخبار سیاسی - سخنگوی کمیسیون قضایی ...



سیم کارت هدیه رایتل , دریافت کارت ملی , دریافت کارت ملی هوشمند


اخبار سیاسی - سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:
دریافت کارت هدیه توسط نمایندگان جرم است

  هنوز مشخص نیست که چه تعداد نماینده مجلس از سعید مرتضوی کارت هدیه گرفته‌اند؛ گزارش تحقیق‌وتفحص، تعداد این نمایندگان را 37نفر معرفی کرده و مرتضوی از 150 و 250 نماینده «کارت هدیه بگیر» سخن گفته. اما واقعیت کماکان در خفاست و نه مرتضوی و نه تیم تفحص، سند تازه‌ای رو نکرده‌اند.

برخی نمایندگان این موضوع را امری «عادی» و «طبیعی» می‌دانند اما سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نظری یکسره متفاوت دارد. محمدعلی اسفنانی می‌گوید: «حتی اگر  قایل به این باشیم کمکی که نمایندگان دریافت کردند برای حوزه انتخابیه بوده، اما نفس کار درست نیست و ردیفی که از آن استفاده شده سازوکار درستی نبوده و قطعا جرم صورت گرفته و باید با آنها برخورد شود.»

 

اسفنانی می‌‏افزاید: «به دلیل اینکه سازمان تامین‌‌اجتماعی سازمانی دولتی است، ممکن است این موضوع مصداق اختلاس برای تصمیم‌گیرنده داشته باشد.» او البته برداشت وجه برای دانشگاه ایرانیان از سوی احمدی‌نژاد را نوعی اختلاس می‌داند: «باید به‌طور کلی عرض کنم که اگر مجموعه‌ای از دولت به هر طریقی مبالغی از پول دولتی و بیت‌المال را خارج از مسیری که تعیین شده برداشت و مصرف کند اختلاس نام می‌گیرد و طبق قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مجازات سنگینی دارد.

 

»سعید مرتضوی، رییس سابق سازمان تامین‌‌اجتماعی مدعی است فهرست نام ده‌ها نماینده مجلس را که در دوره‌های مختلف از این سازمان «کارت هدیه» و «بن» دریافت کرده‌اند به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس فرستاده. مرتضوی در نامه‌ای با سه سند پیوستی به رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که متن کامل آن روز دوشنبه (۱۸ آذر) در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، این بار هم ارقام مختلفی آورده؛ ارقامی که هنوز در صحت و سقم آن تردیدهای جدی وجود دارد.

 

او نوشته در سند شماره ۳۶۸ اسامی ۱۴۳ نماینده، در سند ۹۸۱ مشخصات ۷۵ نماینده و در سند شماره ۴۲۶ نیز اسامی ۶۷ نماینده مجلس را در اختیار مجلس قرار داده.به نوشته مرتضوی این نماینده‌ها در دوره‌های مختلف مجلس و در «چند نوبت» از سازمان تامین‌‌اجتماعی دریافتی داشته‌اند و در هیچ دوره‌ای صورت‌حساب و رسید هزینه از نمایندگان محترم اخذ نشده است.


دفاع باهنر از نمایندگانی که «بن هدیه» گرفته‌اند
البته محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس تفسیر متفاوتی از دریافت کارت هدیه از سوی نمایندگان دارد: «اگر نماینده‌ای یک بن 500‌هزارتومانی برای کمک به حوزه انتخابیه خود دریافت کرده باشد، نباید با مسایل دیگر آن را خلط کرد. گاهی یک عضو هیات‌مدیره تا 100‌میلیون پاداش عیدانه دریافت می‌کند، این نوع پاداش ظلم فاحشی است. ما در تحقیق و تفحص مکلف هستیم بخش‌هایی که خلاف قانون بوده را به قوه‌قضاییه ارجاع دهیم. شخص مرتضوی و بزرگ‌تر از مرتضوی نیز باید پاسخگو باشند که مطالبه‌ای از بابک زنجانی کرده یا نکرده‌اند؛ اما فایده‌ای ندارد خیلی این حرف‌ها رسانه‌ای شود.»

 

البته علی لاریجانی، رییس مجلس نیز در همین زمینه گفته بود:«این بن‌ها برای نمایندگان پرداخت نشده بلكه برای حمایت از افراد فقیر در اختیار نمایندگان به عنوان واسطه قرار گرفته است.»علیرضا محجوب، رییس هیات تحقیق و تفحص از تامین‌‌اجتماعی نیز تاکید دارد که هنوز مستنداتی از سوی مرتضوی رو نشده و شاید اصلا 37 نماینده کارت هدیه‌ای دریافت نکرده باشند. آنچه در گزارش تحقیق و تفحص درباره این مساله آمده یک صفحه اسامی است و کدهایی که مقابل آن اعداد متفاوتی ذکر شده، از چهار‌میلیون‌تومان گرفته تا دیگر رقم‌ها.
 اخبار سیاسی - شرق


ویدیو : دریافت کارت هدیه توسط نمایندگان جرم است