درگیری دو پسر جوان با انگیزه ای پوچ ، جنایتی تلخ را در خانی آباد رقم زد. :



درگیری دو پسر جوان با انگیزه ای پوچ ، جنایتی تلخ را در خانی آباد رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 22 و 30 دقیقه 19 آذر امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع یک درگیری در خانی آباد ـ خیابان میعاد جنوبی به کلانتری 152 اعلام شد . با حضور مأموران کلانتری و بررسی های اولیه مشخص شد فردی به نام "علی اصغر . ک" 30 ساله در درگیری با سرنشین و راننده یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ به شماره انتظامی .... بوسیله ضربه چاقو از ناحیه گردن مصدوم شده و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" ، پرونده به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران بزرگ برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . برادر علی اصغر که در صحنه درگیری منجر به قتل حضور داشت ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " سر کوچه ایستاده بودم که برادرم برای خرید میوه آمد . علی اصغر در حال سلام و احوال پرسی با دوستش بود که پراید سفیدی با دو سرنشین دختر و پسر جوانی ، لحظه ای در برابر ما توقف کرد .

ابتدا تصور کردم که راننده پراید یکی از دوستانم به نام فرهاد است اما وقتی جلوتر رفتم ، متوجه شدم که فرهاد نیست . در این موقع برادرم از راننده عذرخواهی کرد اما با این وجود راننده پراید از ما پرسید "به کی می خندید ؟" و برادرم دوباره عذرخواهی کرد و راننده پراید نیز رفت " .

برادر مقتول در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " هنوز دقایقی از این موضوع نگذشته بود که پس از حدود 5 دقیقه ، همان پراید برگشت و این بار یک مرد جوان نیز در صندلی عقب آن نشسته بود .

سرنشین عقب پراید از ماشین پیاده شد و به سمت برادرم رفت . در یک لحظه من متوجه راننده پراید شدم که هنگام پیاده شدن از ماشین ، قصد داشت تا چاقویی را از غلاف خارج کند که به سمت او رفته و دستش را گرفتم اما وی با دست دیگرش چاقو را از غلاف خارج کرد و به سمت من پرتاب کرد که مجبور شدم تا دستش را رها کنم و در ادامه چند بار چاقو را به سمت گردن من نشانه رفت .

در این زمان ، فردی که به سمت برادرم رفته بود ، به سرعت به سمت ماشین برگشت و به راننده گفت : "بشین بریم" که هر دو نفر سوار ماشین شده و از محل فرار کردند . من نیز به قصد تعقیب آنها ، پشت فرمان ماشین برادرم نشستم اما در زمان حرکت برادرم را دیدم که روی زمین افتاده و غرق خون است که بلافاصله توقف کرده و با فریاد از مردم کمک خواستم .

با کمک چند نفر ، برادرم را داخل ماشین گذاشته و به بیمارستان رفتیم اما در آنجا به ما اعلام شد که برادرم فوت کرده است .

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اداره دهم با بهره گیری از شماره پلاک خودرو به دست آمده از صحنه جنایت ، اقدام به شناسایی مالک آن در منطقه تهرانسر کردند . با مراجعه کارآگاهان به محل سکونت مالک خودرو پراید و در ادامه تحقیقات ، صاحب پراید در اظهارات خود به کارآگاهان اظهار داشت که خودرو را برای پسرش به نام مرتضی خریده اما او مدتی است که از خانه خارج شده و ما اطلاعی از وی نداریم .

پدر مرتضی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "از مدتی پیش ، مرتضی با دختر جوانی به نام لیلا آشنا شده اما زمانیکه با مخالفت من و مادرش روبرو شد با پرایدی که برایش خریده بودم از خانه خارج شد و از آن زمان ما دیگر اطلاعی از وی نداریم " . در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مرتضی ، دوست نزدیکی به نام "محمدرضا . غ" 28 ساله دارد که بیشتر اوقات خود را با یکدیگر سپری می کنند.

با شناسایی هویت دقیق محمدرضا و با شناسایی محل سکونت وی در منطقه خانی آباد ، کارآگاهان دریافتند که محل سکونت محمدرضا در فاصله نزدیکی از محل جنایت قرار داشته و به احتمال فراوان ، محمدرضا همان سرنشین صندلی عقب خودرو پراید است که در زمان درگیری اقدام به ارتکاب جنایت کرده است . تصاویر به دست آمده از "مرتضی" و "محمدرضا" به برادر مقتول نشان داده شد و او نیز هر دو نفر آنها را مورد شناسایی قرار داد . بلافاصله با شناسایی متهمان ، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت محمدرضا اطلاع پیدا کردند که وی پس از اطلاع از مرگ مقتول از محل سکونت خود متواری شده است . سرانجام در پی اقدامات پلیسی ، مخفیگاه "محمدرضا .

غ" در خیابان وحدت اسلامی ـ خیابان مختاری شناسایی شد و ماموران او را صبح روز 28 دی دستگیر کردند. با دستگیری و انتقال متهم به اداره دهم ، وی در اظهارات اولیه خود منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد اما در ادامه تحقیقات و پس از مواجهه حضوری با برادر مقتول و شناسایی به عنوان عامل جنایت ، سرانجام در برابر دلایل و مدارک لب به اعتراف گشود و عصر دیروز به ارتکاب جنایت اقرار کرد .

محمدرضا در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : شب حادثه در داخل خانه نشسته بودم که مرتضی به همراه لیلا به در خانه من آمد و عنوان کرد که با چند نفر از بچه های محل درگیر شده است .

به همین علت و به قصد طرفداری از وی ، چاقویی را که همیشه به همراه خود و در خانه داشتم ، برداشته و به همراه آنها به محل جنایت رفتم. در آنجا من با مقتول درگیر شده و ضربه ای به سمت او پرتاب کردم و بلافاصله از مرتضی خواستم تا سوار ماشین شده تا از محل فرار کنیم .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : "با دستگیری متهم و اعتراف صریح به ارتکاب جنایت و همچنین شناسایی وی از سوی شاهدان صحنه درگیری به عنوان عامل اصلی جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " ./مهر

 

 


ویدیو : درگیری دو پسر جوان با انگیزه ای پوچ ، جنایتی تلخ را در خانی آباد رقم زد.