درگیری دو خرس و سه شهروند در سمیرم : در درگیری خرسهای قهوه ای و سه دامدار محلی ...


در درگیری خرسهای قهوه ای و سه دامدار محلی در منطقه کوهستانی ' تنگه گله گاو' از توابع ونک سمیرم استان اصفهان، دو نفر مصدوم و راهی بیمارستان شدند. خبرگزاری ایرنا: در درگیری خرسهای قهوه ای و سه دامدار محلی در منطقه کوهستانی ' تنگه گله گاو' از توابع ونک سمیرم استان اصفهان، دو نفر مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

فرماندار سمیرم  دراین باره  گفت: سه مرد از اهالی سمیرم ، اخیرا هنگام گذر از حوالی منطقه ' چشمه ناز ' از توابع شهر ونک سمیرم ، در حالی که به دلیل طغیان رودخانه از مسیر همیشگی خود دور شده بودند با دو قلاده خرس قهوه ای مواجه شدند.

محمد حسین نصرتی افزود: خرسها با مشاهده این سه نفر به آنان حمله و دو نفر را از ناحیه دست و پا مصدوم کردند، اما با مقاومت آنان روبرو شده و در نهایت از محل حادثه گریختند.

وی حال عمومی مصدومان این حادثه را رضایت بخش اعلام کرد.

شهرستان سمیرم، در جنوبی ترین نقطه استان اصفهان و در دامنه های زاگرس میانی واقع شده، این منطقه به سبب موقعیت کوهستانی و برخورداری از مواهب طبیعی زیبا، چشمه سارهای فراوان، پوشش گیاهی مناسب، از زیستگاههای گونه های جانوری از جمله خرس قهوه ای است.

پیش از این نیز موارد مشابهی از حمله خرس به اهالی ، احشام و نیز باغ های سیب در سمیرم گزارش شده بود.

به گفته فرماندار سمیرم ' حفظ محیط زیست این شهرستان به دلیل قرارگرفتن در زاگرس مرکزی و پایلوت دفتر توسعه سازمان ملل متحد از اهمیت بالایی برخوردار است و حفظ این زیست بوم و گونه های جانوری آن بویژه خرس قهوه ای از یکسو و تامین امنیت ساکنان آن از سوی دیگر، نیاز به امکانات و تجهیزات لازم دارد.

نصرتی ، امکانات محیط بانی این شهرستان برای تامین امنیت مناطق حفاظت شده را کافی ندانست و از مسوولان محیط زیست استان خواست تا به رفع کمبودهای اداره محیط زیست سمیرم توجه کافی داشته باشند.

وی اضافه کرد: با وجود کمبود امکانات مسوولان شهرستان سمیرم برای حفظ گونه های جانوری و گیاهی این شهرستان از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

شهرستان سمیرم با یکصد هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و در همسایگی کوهستانهای استان چهارمحال وبختیاری واقع شده است ، این منطقه یکی از مهمترین قطبهای کشاورزی و دامداری بویژه تولید سیب ، گردو و بلوط جنگلی در استان اصفهان محسوب می شود.


ویدیو : درگیری دو خرس و سه شهروند در سمیرم