درگیری بین دستفروشان و مغازه داران در خیابان جمهوری تهران : درگیری بین دستفروشان ...



خیابان جمهوری تهران , تهران خیابان جمهوری , تهران، خیابان جمهوری

درگیری بین دستفروشان و مغازه داران در خیابان جمهوری تهرانگروهی از مغازه داران و فروشندگان پاساژ همایون در خیابان جمهوری پیش از ظهر دوشنبه در اعتراض به حضور دستفروشان و بساط گستری آنها مقابل این پاساژ با دستفروشان درگیر شدند.

به گزارش ایرنا یکی از دستفروشان به نام هادی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، گفت: ساعت 11 به مانند روزهای پیش مشغول گستردن بساط خویش در مقابل پاساژ همایون بودم که ناگهان مغازه داران این پاساژ در اقدامی مشترک و از پیش تعیین شده به سمت من حمله ور شده و تمامی اجناس مرا به خیابان ریختند.

وی افزود: من و دو برادر دیگرم نیز شروع به دفاع از خود در برابر آنها کردیم.

یکی از مغازه داران که مایل به افشای نام خود نبود با تکذیب ضرب و شتم دستفروشان به خبرنگار ایرنا گفت: هر روز درگیری هایی بین دستفروشان و مغازه داران در خیابان جمهوری اتفاق می افتد که درگیری امروز نیز از این قاعده مستثنی نیست و اتفاق خاصی نیز نیفتاده است.

یکی از دیگر از دستفروشان به نام احمد به خبرنگار ایرنا گفت: مغازه داران هر روز ما را مورد اذیت و آزار قرار داده و این نوع درگیری در خیابان جمهوری امری عادی است.

وی افزود: سوال من این است که کالایی که دستفروشان می فروشند با اجناس مغازه دار از لحاظ نوع، کیفیت و جنس متفاوت است اما چگونه ما مزاحم کار و کاسبی آنها هستیم؟

مغازه داری که خود را احمدی معرفی می کرد در پاسخ به سوال وی گفت: این دستفروشان باعث ناامنی و سلب آرامش در محل مغازه های خیابان جمهوری شده و انواع دزدی، مزاحمت برای نوامیس مردم و فروش کالای بی کیفیت را در دستور کار خود قرار دادند که این موضوع موجب از رونق افتادن کار و کاسبی مغازه داران می شود.

روز گذشته کسبه خیابان جمهوری و خیابان ولیعصر(عج) در اعتراض به سدمعبر دستفروشان مغازه های خود را بستند و با تجمع در این خیابان ها خواستار جمع آوری دستفروشان شدند.

مردم از دستفروشان حمایت نکنند/ دستفروشان جمع آوری می شوند
در این ارتباط مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه دستفروشان از صبح فردا اجازه بساط گستری نخواهند داشت گفت: مردم نباید با برخوردهای احساسی از دستفروشان حمایت کنند.
 
رضا قدیمی با اشاره به اینکه افراد ناآگاه فضای مناسب برای سواستفاده رسانه های بیگانه ایجاد می کنند تصریح کرد: از ساعت سه ظهر امروز بنرهای هشدار مبنی بر اینکه بساط گستری ممنوع است و اجازه دستفروشی در این مکان وجود ندارد نصب شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول امروز تذکر و اخطار به این بساط گستری داده می شود افزود: صبح فردا نیروهای انتظامی و سد معبر با حضور در خیابان های جمهوری و ولیعصر (عج) از دستفروشی جلوگیری خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه ما باید قانون را اجرایی کنیم گفت: مردم نباید از این افراد حمایت کنند زیرا این افراد حق شهروندی که تردد راحت در پیاده روها و خیابان های شهر است را سلب می کنند.

قدیمی با بیان اینکه در صورت ادامه با حکم قضائی اقدام به دستگیری این افراد می کنیم خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته خبرهایی با عنوان رفتارهای خشن شهرداری تهران با دستفروشان و بساط گستران تنها به ضرر شهروندان تمام می شود.

وی افزود: دستفروشان با ایجاد سروصدا توجه مردم را جلب کرده و با برانگیختن احساسات شهروندان شرایط جمع آوری و ساماندهی را برای شهرداری تهران و نیروهای سد معبر سخت می کنند.

قدیمی با اشاره به بسته شدن خیابان جمهوری روز گذشته به دلیل حضور دستفروشان خاطرنشان کرد: به دلیل برخی اخبار بساط گستران از شهرها و اطراف تهران برای فروش محصولات به خیابان های ولیعصر (عج)، لبافی نژاد و جمهوری اسلامی پایتخت حجوم آورده و تردد را برای شهروندان سخت کردند.

وی با بیان اینکه حضور بساط گستران و دستفروشان مقابل مغازه دارانی که به فروش اجناس خود در ماه پایانی سال امید دارند حقوق شهروندی را زیر سوال می برد افزود: برخوردنکردن با این افراد ظلم به مغازه دارانی است که هزینه های بسیاری را برای فروش اجناس خود متحمل می شوند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به بر پایی بازرهایی با عنوان های «51 روز بازار» و «دو شب بازار» با 18 هزار نفر دستفروش در پایتخت تصریح کرد: اطراف میادین اصلی شهر، پیاده روها و مقابل مغازه ها نباید بساط دستفروشی به راه انداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه با برخوردنکردن با دستفروشان نمی توان کلانشهر تهران را اداره کرد گفت: در هیچ کشوری چنین شرایطی برای دستفروشان وجود ندارد و نبایدبه بیگانگان اجازه انتشار اخبار دروغ داده شود.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا


ویدیو : درگیری بین دستفروشان و مغازه داران در خیابان جمهوری تهران