درمان چین‌ و چروك بدون بـوتــاكس : امروزه درمان چین و چروك صورت، حفظ نشاط، ...


امروزه درمان چین و چروك صورت، حفظ نشاط، شادابی و زیبایی آن به یكی از دغدغه‌های خانم‌ها تبدیل شده است؛ دغدغه‌ای كه برای دستیابی به آن، دست به دامن شیوه‌های مختلف درمانی از قبیل تكنیك‌های طب مدرن در برطرف كردن چین‌های صورت با تزریق بوتاكس یا ژل می‌شوند


درمان کیست مویی بدون جراحی , درمان کجی آلات تناسلی بدون عمل , درمان انحراف بینی بدون جراحی

امروزه درمان چین و چروك صورت، حفظ نشاط، شادابی و زیبایی آن به یكی از دغدغه‌های خانم‌ها تبدیل شده است؛ دغدغه‌ای كه برای دستیابی به آن، دست به دامن شیوه‌های مختلف درمانی از قبیل تكنیك‌های طب مدرن در برطرف كردن چین‌های صورت با تزریق بوتاكس یا ژل می‌شوند اما شاید این گروه از افراد، اطلاعات كمتری درباره شیوه درمانی طب سوزنی و اثرات معجزه آسای آن در درمان چین و چروك‌ها، تیرگی پوست، التهاب آن و درمان كك و مك صورت داشته باشند. خوشبختانه درمانگران این شیوه درمانی با ارائه تكنیك‌های خاص خود و با استفاده از سوزن‌های شفابخش می‌توانند كم عارضه‌ترین شیوه درمانی برای درمان چین و چروك و اختلالات پوستی را به بیماران ارائه دهند.



سازمان غذا و داروی آمریكا استفاده از تزریق بوتاكس را تنها برای نیمه بالای صورت مجاز دانسته و استفاده از آن برای از بین بردن چروك‌ها و خط‌های عمیق نیمه پایین صورت و گردن را مجاز نمی‌داند. درحالی‌كه در شیوه درمانی طب سوزنی، درمانگران مجازند از سوزن‌های شفابخش خود در تمامی نقاط صورت استفاده كنند. به این ترتیب این امكان وجود دارد كه بیمارانی كه قصد دارند خط لبخند یا چین و چروك‌های اطراف لب یا غبغب خود را درمان كنند با كمك این شیوه درمانی كم عارضه به نتیجه دلخواه خود نزدیك شوند



درمان افسردگی بدون دارو , درمان فتق بدون جراحی , درمان عفونت ادراری بدون دارو

درمان چروك؛ بوتاكس یا طب سوزنی؟

امروزه بسیاری از مردم از تزریق بوتاكس برای درمان چین و چروك‌های خود استفاده می‌كنند. در این شیوه سمی با نام «بوتولینوم» به عضلات و محل چین و چروك تزریق می‌شود كه با فلج كردن موقت عضله آن ناحیه به درمان چین و چروك می‌پردازد. در این حالت فرد دیگر قادر به استفاده از آن عضله نخواهد بود و همچنین عضله كاربری گذشته را ارائه نخواهد كرد تا تاثیر این سم بعد از 3 تا 5 ماه از عضله خارج شود. اما در شیوه طب سوزنی، بدون آن‌كه از تزریق ماده‌ای استفاده شود، سوزن‌هایی به نقاط خاصی از صورت زده می‌شود كه با ایجاد التهاب‌های ریز در ناحیه صورت به ترشح كلاژن در پوست كمك كرده و به مرور پس از 5 تا 6 جلسه به درمان چین و چروك‌ها منجر می‌شود. در این شیوه هیچ عضله‌ای فلج نمی‌شود و تنها درمانگر با تحریك محل چین و چروك و افزایش كلاژن و خونرسانی به این ناحیه، به درمان كمك می‌كند.



درمان اساسی پف زیر چشم با سوزن

در طب سوزنی چین تكنیك‌هایی وجود دارد كه به واسطه آن می‌توان به درمان چین و چروك، التهاب صورت، پف و تیرگی زیر چشم پرداخت كه در مقایسه با سایر تكنیك‌های درمانی طب مدرن كه به‌صورت سطحی به درمان چین و چروك‌ها می‌پردازد، بسیار موفق عمل كرده است. در این شیوه درمانی كه زیر مجموعه طب مكمل قرار می‌گیرد، درمانگر با ارائه سوزن‌هایی به بیمار به پاكسازی اندام‌های درونی او مانند كبد، ریه و طحال می‌پردازد و به این ترتیب عوامل بروز بیماری و چین و چروك را از بین می‌برد.



به‌نظر می‌رسد این 2 شیوه درمانی در 2 مكتب طب مدرن و طب مكمل بتوانند به‌صورت همزمان برای درمان بیماران مورد استفاده قرار بگیرند و نتایج خوبی را برای بیمار داشته باشند



سلامت پوست‌تان را تضمین كنید

یكی از بزرگ‌ترین امتیازهایی كه طب سوزنی چین در مقایسه با سایر درمان‌ها دارد این است كه به‌صورت ریشه‌ای به درمان بیماری می‌پردازد. به این معنا كه برای درمان چین و چروك، التهاب و تیرگی پوست پیش از آنكه به درمان بپردازد به‌دنبال عامل به‌وجود آورنده این بیماری‌هاست تا آن را متوقف كند. در این شرایط درمانگر سن بیمار، عوامل محیطی او از قبیل نوع كار، فشارها و تنش‌های روحی، اضطراب و استرس، عوامل ژنتیك و قرار گرفتن در معرض نور خورشید را درنظر می‌گیرد و به بررسی عملكرد اندام‌های درونی مثل طحال و كبد می‌پردازد و برای ایجاد تعادل و توازن در عملكرد آن‌ها اقدام می‌كند. به این ترتیب درمانگر با ایجاد تعادل در عملكرد كبد به درمان تیرگی‌ها و لك‌های پوست كمك می‌كند و با ایجاد آرامش در بیمار چین و چروك‌های ناشی از استرس و كار زیاد را مورد درمان قرار می‌دهد.



 تنها عارضه طب سوزنی

عوارض ناشی از استفاده از شیوه درمانی طب سوزنی برای بهبود چین و چروك‌های صورت در مقایسه با سایر شیوه‌های درمانی طب مدرن بسیار اندك است. در طب سوزنی تنها ممكن است، بیمار پس از دریافت سوزن‌های بسیار ریز و یك بار مصرف توسط درمانگر با خارش یا خونریزی بسیار سطحی در پوست روبه‌رو شود كه با كمپرس آب سرد در مدت 2 روز برطرف می‌شود. این خونریزی ممكن است هنگام تزریق بوتاكس به‌صورت نیز دیده شود اما در شیوه تزریق بوتاكس عوارض مختلفی برای بیمار ممكن است به‌وجود ‌آید كه یكی از آن‌ها تزریق سم بیش از حد نیاز به عضله مربوطه است كه ممكن است موجب از شكل افتادن عضله صورت ‌شود. از طرفی چون تاثیر تزریق بوتاكس 3 تا 5 ماه باقی می‌ماند بیمار علاقه به تجدید تزریق دارد كه در نهایت تكرار آن موجب تنبلی عضله شده و به مرور عملكرد عضله را درصورت از بین می‌برد به‌گونه‌ای كه غم و شادی را درصورت فرد نمی‌توان تشخیص داد.



10 جلسه كافی است

در طب سوزنی، بیمارغالبا با دریافت 10 جلسه درمانی می‌تواند به نتیجه دلخواه خود برسد البته باید توجه داشت كه درمان چین و چروك‌های سطحی پوست با این شیوه درمانی امكان پذیر است و در شرایطی كه بیمار دچار افتادگی‌های شدید عضله باشد بهتر است برای بهبود شرایط به شیوه‌های درمانی دیگر مراجعه كند اما در شرایط عادی این شیوه در افرادی كه در گروه افراد سالم قرار می‌گیرند و میزان انرژی جوانی در آنها زیاد است به سرعت نتیجه بخش است. حتی ممكن است این افراد پس از دریافت یك تا 2 جلسه احساس رضایت از نتیجه درمانی داشته باشند اما برای افرادی كه در گروه سنی بالاتر( بالای 60 سال) قرار دارند برای درمان با طب سوزنی باید پیش از هر چیز به ایجاد تعادل و توازن اندام‌های درونی و عملكرد آن‌ها پرداخت و پس از آن اقدامات لازم برای درمان چین و چروك‌ها یا دیگر بیماری‌های پوستی را آغاز كرد. پس از گذشت این 10 جلسه تكرار روند درمانی هر 5 ماه یك بار 2 تا 3 جلسه به بیمار توصیه می‌شود.


ویدیو : درمان چین‌ و چروك بدون بـوتــاكس