دردسر تازه کلینتون؛ مردی که خواستار حمله به ایران بود : حضور "سابان" در کنار ...



حضور "سابان" در کنار هیلاری کلینتون به دلیل حمایت از اسرائیل و موضع ضد ایرانی می تواند در صورت پیروزی او در انتخابات برایش مشکلات عدیده ای را ایجاد کند.

کلینتون حمله به ایران , ترامپ و حمله به ایران , حمله مغول به ایران

با عنوان "سابان" او را می شناسند نام کاملش "حئیم سابان" است. یکی از اصلی ترین کمک کنندگان به کارزار انتخاباتی "هیلاری کلینتون" نامزد اصلی حزب دموکرات است با این حال، به دلیل مواضعی که درباره مسائل خاورمیانه اتخاذ کرده بود به دردسری برای کلینتون تبدیل شده است.

به گزارش خرداد، نشریه یهودی امریکایی "فوروارد" با انتشار مقاله ای به قلم "علی غریب" اشاره می کند که این میلیارد اسرائیلی امریکایی در امر سیاست خارجی سیاستی نزدیک به لابی اسرائیل و سناتورهای تندرو دارد و در این باره می نویسد:"اگرچه در مورد مسائل داخلی امریکا موضعی لیبرال دارد و میانه روست اما در حوزه سیاست خارجی با سنتور "چاک شومر" نزدیکی های بسیاری دارد هم چنین با سناتورهای نئومحافظه کاری که خواستار مداخله نظامی بیش تر امریکا در خاورمیانه هستند".

 

حمله داعش به ایران , حمله عربستان به ایران , انیمیشن حمله ایران به عربستان

 

فوروارد اشاره می کند که اولویت اصلی سابان امنیت اسرائیل است. او در سال 2010 میلادی به نشریه "نیویورکر" گفته بود:"مسئله اصلی من اسرائیل است". در ادامه آمده است:"سابان جدیدا اظهارنظر کرده که باید از سیاست سوال و پرسش از پناهجویان مسلمان درباره عقاید مذهبی شان دفاع کرد.

این نشریه اشاره می کند که موضع حمایتی بی چون و چرای سابان از اسرائیل می تواند به ضرر کلینتون تمام شود چرا که او نیازمند جذب رای لیبرال های امریکایی است. این نشریه در ادامه اشاره می کند که سابان با اوباما نیز روابط پر تنشی داشته و در بیان آن می نویسد:"نیویورکر گزارش داده بود که سابان به لابی دموکرات ها مشاوره منی داد تا اوباما سیاست خاورمیانه ای خود را به نفع اسرائیل اتخاذ کند. سابان از این موضوع ناراحت بود که اوباما قصد ندارد در حمله احتمالی اسرائیل به ایران آن رژیم را همراهی کند".

این نشریه به مواضع تند سابان در قبال ایران اشاره کرده و می نویسد:"پاییز گذشته، سابان گفته بود که در صورتی که نتانیاهو توافق هسته ای ایران و 1+5 را نامناسب بداند او باید ایرانیان را بمباران کند. نتنانیاهو هنوز هم مخالف توافق بوده اما خوشبختانه توصیه سابان را گوش نکرده است. سابان هم چنین مدعی شده بود که کلینتون نیز با توافق مخالف بوده و بالاجبار با آن موافقت کرده است. آیا سابان هنوز هم علیرغم حصول توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی معتقد به لزوم بمباران ایران است. ما هنوز نمی دانیم. پاسخ به این پرسش برای لیبرال های امریکایی نیز مهم است و موضوعی نگران کننده است".

این نشریه در ادامه اشاره می کند که درباره مسئله فلسطین موضع سابان حمایت از طرح دو دولت است اما دائما اشاره می کند که تمام گروه های فلسطینی باید پیش شرط برسمیت شناختن اسرائیل بپذیرند.

این نشریه اشاره می کند که سابان در کنار "شلدون آدلسون" دیگر میلیاردر یهودی حامی کارزار کلینتون مخالف کمپین تحریم کالاهای اسرائیلی و دانشگاهیان تحریم کننده اسرائیل هستند و یکی از علل مخالفت کلینتون با آن کارزار نیز مشاوره های سابان بوده است.
 
این نشریه در پایان نتیجه گیری می کند که مسئله فلسطین، دیپلماسی ایران و سیاست خارجی در زمره اولویت های اصلی رییس جمهوری بعدی امریکا محسوب می شوند و در صورتی که سابان در آن زمان نیز مشاور کلینتون باقی بماند معلوم نیست این موضوع چه تبعاتی داشته باشد.

 

اخبار بین الملل - خردادنیوز

 


ویدیو : دردسر تازه کلینتون؛ مردی که خواستار حمله به ایران بود