درخواست قطع روابط تهران - خارطوم در پارلمان سودان : درخواست قطع روابط تهران ...



شرط برقراری روابط دیپلماتیک تهران با ریاض , پارلمان اروپا قطعنامه عادی سازی روابط با ایران را تصویب کرد , لو رفتن سالن های ماساژ مختلط در قلب تهران با روابط نامشروع

درخواست قطع روابط تهران - خارطوم در پارلمان سودان

سودان هیچ سودی از روابط با ایران نمی برد و آنچه که از کشورهای عربی خلیج فارس طی یک سال به ما می رسد، از ایران طی 5 سال دریافت می کنیم.

تعدادی از نمایندگان پارلمان سودان با انتقاد شدید از سیاست های خارجی کشورشان، خواهان قطع روابط با ایران شدند.

به گزارش هشت صبح به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، این نمایندگان روابط خارطوم  - تهران را غیر مفید خواندند و اعلام کردند این روابط باعث مختل شدن جریان گرفتن وام از کشورهای جنوب خلیج فارس شده است.

این نمایندگان اعلام کردند: مردم سودان بیشتر از حزب الله لبنان و حماس نیازمند حمایت هستند.

"علی ابرسی" یکی از نمایندگان پارلمان سودان در این باره گفت: سودان هیچ سودی از روابط با ایران نمی برد و آنچه که از کشورهای عربی خلیج فارس طی یک سال به ما می رسد، از ایران طی 5 سال دریافت می کنیم.

"سامیه هبانی" یکی از اعضای اصلاح طلب حزب حاکم با انتقاد شدید از سیاست خارجی و مالی دولت از سمت خود استعفا داد و از رئیس پارلمان نیز خواست به جای "رهبری پارلمانی که به دلیل حمایت زیاد از دولت بی ارزش شده از سمت خود استعفا دهد.

در آگوست گذشته برخی از مقامات آمریکایی، سودان را از افزایش روابط با ایران برحذر داشتند و آن را تهدیدی برای منافع سودان به ویژه در زمینه روابطش با آمریکا و کشورهای عربی خلیج فارس دانستند.

روزنامه آمریکایی هافینگقتون پست نیز چندی پیش در مطلبی در این زمینه نوشت: همکاری استراتژیک ایران و سودان تاثیرات منفی بر سودان خواهد داشت و سودان با برقراری روابط با ایران در حال ریسک پذیری است.

"علی الکرتی" وزیر خارجه سودان  چندی پیش در اظهاراتی  در واکنش به نارضایتی کشورهای عربی از روابط تهران – خارطوم، اعلام کرد که کشورش در روابطش با ایران  از روابط با کشورهای عربی هزینه نخواهد کرد. همکاری های نظامی ایران و سودان علیه هیچ کشور عربی نخواهد بود. 

برخی از کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی بارها نارضایتی خود را از توسعه روابط ایران و سودان اعلام کرده اند.

سودان روابط نزدیکی را با ایران دارد و دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی همکاری هایی دارند.

/ هشت صبح

 


ویدیو : درخواست قطع روابط تهران - خارطوم در پارلمان سودان