درباره لباس نماینده خانم پارلمان اروپا (+گزارش تصویری از سراسر دنیا) : لباس ...



لباس رسمی مردان سیاستمدار در دیدارهای رسمی و به خصوص بین المللی، کت و شلوار تیره مانند سرمه ای و سیاه ، پیراهن روشن و ساده ، جوراب سیاه ، کفش مشکی رسمی و بند دار است. تنها موردی که طرح و رنگ آن انتخابی است - که آن هم طبیعتاً باید متعارف باشد - کراوات است.

 حضور نماینده خانم پارلمان اروپا (ماریچه اسخاکه) با پوششی خاص در جلسه رسمی دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، واکنش های متعددی را در پی داشته است.


عده ای از آن به عنوان اقدامی ضدارزشی و مغایر با شؤون اسلامی یاد کرده اند، جمعی از این ماجرا به عنوان وسیله ای برای منکوب کردن رقبای سیاسی بهره برده اند و برخی نیز آن را عادی و بی حاشیه دانسته اند.

 

پارلمان اروپا , 14نکته مهم درباره انتخاب کیف دستی خانم‌ها  , نکاتی درباره لباس زنانه

 

بایدها و نبایدها درباره لباس پوشیدن , نکات درباره لباس , نکاتی درباره تیپ اسپرت خانم ها

 

 بی آن که اساساً این مطلب را مهم و اساسی بدانیم ، یا دچار افراط و تفریط در این باره شویم یا موضوع حجاب و نظایر آن را به میان بکشیم، بد نیست به این مناسبت نگاهی داشته باشیم به عرف پوشش در میان سیاستمداران تا از این زاویه ، موضوع حاضر را مورد بررسی قرار دهیم و از آن بگذریم.

همان گونه که در زندگی روزمره، هر مکان و مناسبتی لباس خاص خود را می طلبد،  آیین های سیاسی و بین المللی نیز اصول خاص خود را در خصوص پوشش افراد دارند که عمدتاً قوانینی نانوشته ولی به شدت محترم و مورد اعتنا هستند.


به عنوان مثال، لباس رسمی مردان سیاستمدار در دیدارهای رسمی و به خصوص بین المللی، کت و شلوار تیره مانند سرمه ای و سیاه ، پیراهن روشن و ساده ، جوراب سیاه ، کفش مشکی رسمی و بند دار است. تنها موردی که طرح و رنگ آن انتخابی است - که آن هم طبیعتاً باید متعارف باشد - کراوات است.
مروری بر تصاویر منتشر شده در رسانه های جهان ، موید این مطلب است.

 

لباس مناسب شب برای خانم ها , نکات لباس مناسب شب برای خانم ها , لباس برای خانم های قد بلند

 

لباس مناسب خانم قد بلند , نکاتی در مورد لباس پوشیدن خانم ها , حدیث درباره لباس

 

درباره لباس عروس , ست کردن لباس و اشتباهات رایج خانم ها , خانم های قلد بلند چه لباس هایی بپوشند

استثناهای این امر ، عبارتند از: لباس های محلی، لباس های روحانیون، لباس های نظامیون و دیدارهای غیر رسمی و دوستانه.


به عنوان مثال در تصویر اولی از دو عکس زیر، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در دیداری غیر رسمی در نورماندی فرانسه مشاهده می شوند و در تصویر دوم ، جرج بوش، پذیرای صدراعظم آلمان در ضیافتی دوستانه در مزرعه اش هست.

 

درباره ی رشته ی طراحی لباس , لباس مناسب برای دختر خانم در روز خواستگاری , نوشته پبشت لباس خانم ها

 

مدل لباس عروس برای خانم های قد بلند , مطالب کوتاه درباره لباس زنانه , مطلب کوتاه درباره لباس زنانه

 
اما درباره لباس زنان، عرف قطعی مانند آنچه درباره لباس رسمی مردان جاری است ، وجود ندارد و فقط یک اصل مهم در این باره رعایت می شود و آن این که لباس زنان سیاستمدار در آیین های سیاسی و بین المللی باید وزین باشد. بدیهی است که به جز درباره افرادی که باورهای مذهبی دارند(مانند سیاستمداران زن در ایران)، الزام به وزین بودن لباس زنان در فرهنگ های دیگر ، ربطی به دینداری یا بی دینی آنها ندارد و تنها یک عرف رایج سیاسی است. لذا ممکن است زن سیاستمدار خارجی، در مراسم رسمی، لباسی سنگین بپوشد و فردای آن روز در ضیافت خانوادگی یا ساحل، با لباسی کاملاً متفاوت ظاهر شود که در فرهنگ شان هیچ اشکالی ندارد.

با توجه به آنچه گفته شد، جا دارد مروری بر نحوه پوشش متعارف سیاستمداران زن در جهان داشته باشیم تا مشخص شود که این افراد عمدتاً در چه سبک و سیاقی لباس می پوشند و عرف رایج در این باره چیست؟ با دریافت عرف رایج، می توان درباره لباس نماینده خانم پارلمان اروپا، قضاوت کرد.

 

گزارش درباره کرم های مرطوب کننده ایرانی , تحقیق درباره ی طراحی لباس , مدل لباس مجلسی خانم های شکم دار

 

لباس اداری خانم هادر مدرسه , لباس مناسب خانم ها در پاییز , لباس ورزشی مناسب خانم ها

 

نکات مهم درباره میگرن در خانم های باردار , نکاتی درباره لباس نوزاد , اطلاعات لازم آقایان درباره ارضای جنسی خانم ها

 

مطلب درباره لباس ایرانی ها در دوره هخامنش , نکاتی درباره انتخاب لباس مجلسی , بهترین سوره درباره خانم ها

 

مطلب درباره چیدمان لباس , مطلب درباره پوشش لباس چه گفته است , لباس خانم ها

 

ضرورت توجه به بهداشت لباس زیر خانم ها , لباس‌های زمستانی برای خانم‌های چاق , گزارش صداوسیما درباره پرونده جنجالی قاری قرآن

 

نماینده فروش لباس ماکرون , بیانیه 220 نماینده درباره تمدید 10 ساله تحریم ها , لباس دوچرخه سواری برای خانم ها

 

لباس مناسب برای دختر خانم در روز عروسی , زد و خورد دو نماینده در صحن پارلمان , پارلمان اروپا قطعنامه عادی سازی روابط با ایران را تصویب کرد


این هم خود خانم نماینده پارلمان اروپا (ماریچه اسخاکه) در محل کار خودش

 کمد لباس خانم ها , گزارش خبری صدا و سیما درباره سعید طوسی , نماینده رسمی خانم مریم معصومی

 

با توجه به تصاویر فوق که همگی از منابع خارجی استخراج شده اند، می توان گفت که لباس نماینده خانم پارلمان اروپا در دیدار رسمی با رئیس مجلس ایران، منطبق با عرف دیپلماتیک نبوده است چرا که سیاستمداران زن در خود آمریکا و اروپا نیز چنین پوششی ندارند.

فارغ از این که پروتکل رسمی جمهوری اسلامی ایران، زنان خارجی را ملزم به داشتن حجاب می کند و فارغ از قضاوت ارزشی در این باره، باید گفت که اگر این خانم با این لباس به دیدار مقامات ترکیه، فرانسه، ژاپن، کانادا و ... هم می رفت، این انتقاد به او وارد بود که چرا به عنوان یک سیاستمدار، در یک دیدار رسمی، اصول لباس پوشیدن را رعایت نکرده است.

بحث زن و مرد هم نیست و اگر یک سیاستمدار مرد هم در دیدار رسمی، لباس مناسب نپوشد و مثلاً با تیشرت و شلوار جین وارد محل ملاقات رسمی شود، همین انتقادات بر او نیز وارد است. کما این که حضور یکی از سفرای خارجی در دیدار با رئیس جمهور ایران با جوراب قرمز، خبرساز شد. (عکس زیر)

تیراندازی به نماینده پارلمان انگلیس , گزارش صداوسیما درباره پرونده جنجالی قاری قرآن وب نگین , ♦️توضیحات وزارت ارشاد درباره ورود خانم آنکه لوکه به ایران

 

البته در مجموع باید گفت که اتفاق خیلی مهمی هم نیفتاده و گاه برخی سیاستمداران، دچار این خبط و خطاها می شوند.


با این وصف میزبانان در هر جای دنیا می توانند مهمانانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند را به حضور نپذیرند کما این که یک بار عضو یک هیأت دیپلماتیک خارجی توسط رئیس جمهور کشور میزبان از جلسه رسمی اخراج شد زیرا به طرز بی ادبانه ای نشسته بود.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 


ویدیو : درباره لباس نماینده خانم پارلمان اروپا (+گزارش تصویری از سراسر دنیا)