دختری که چهل‌بار در روز می‌خوابد : دولت بریتانیا پیش از این نیز به عوارض جانبی ...


دولت بریتانیا پیش از این نیز به عوارض جانبی نادری از واكسن آنفولانزای خوكی پی برده‌بود،‌ واكسنی كه طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ به بیش از ۶ میلیون انگلیسی تزریق شد. همشهری آنلاین: دولت بریتانیا پیش از این نیز به عوارض جانبی نادری از واكسن آنفولانزای خوكی پی برده‌بود،‌ واكسنی كه طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ به بیش از ۶ میلیون انگلیسی تزریق شد.

دختری در قطار , حنا دختری در مزرعه , چگونه دختری را شهوتی کنیم

 لوسی تانگ ۱۳ ساله بود که اولین نشانه‌های نارکولپسی یا خواب‌بارگی را در خود مشاهده‌ کرد: وی ناگهان به خواب می‌رفت اما خانواده‌اش خواب‌آلودگی او را یکی از عوارض سن نوجوانی‌اش می‌دیدند.

براساس گزارش گاردین، خانواده لوسی تنها زمانی نسبت به رفتارهای او واكنش نشان دادند كه وی بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای ناگهان به خواب می‌رفت یادر هنگام خنده شدید، سرش به جلو پرتاب می‌شد. پزشكان دلیل رفتارهای عجیب او را ابتلا به ناركولپسی اعلام كردند، اختلالی كه تانگ در نهایت متوجه شد در اثر تزریق واكسن آنفلوآنزای خوكی پاندرمیكس در سال ۲۰۰۹ به آن مبتلا شده‌است.

دولت بریتانیا پیش از این نیز به عوارض جانبی نادری از واكسن آنفولانزای خوكی پی برده‌بود،‌ واكسنی كه طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ به بیش از ۶ میلیون انگلیسی تزریق شد. اما وزارت كار درخواست خسارت ۸۰ فردی كه از عوارض جانبی این دارو در عذابند،‌از جمله تانگ را به بهانه شدید نبودن این عوارض رد كرده‌است.

تانگ كه اكنون ۱۸ ساله‌است، با ناعادلانه خواندن رویكرد دولت نسبت به بیماری‌اش می‌گوید این اختلال زندگی‌اش را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و متحول ساخته‌است. وی می‌گوید به صورت میانگین چهل بار در روز به خواب می‌رود: گاه در میان مكالمه‌ای برای چند ثانیه به خواب می‌رود، و گاه خوابش طولانی‌تر از چند ثانیه می‌شود. وی همچنین به اختلال دیگری به نام كاتاپلكسی مبتلا شده‌است: از دست رفتن كنترل ماهیچه‌های بدن پس از تحریك احساسی شدید مانند شادی یا شگفت‌زدگی.

این اختلال نیز برای عوارض ناراحت‌كننده‌ای داشته‌است و باعث شده كه تانگ بارها در حین پایین آمدن از پله‌ها یا از روی صندلی به زمین بیافتد. وی می‌گوید گاه گردنش به اندازه‌ای به عقب یا جلو می‌افتد كه نفس كشیدن برایش دشوار می‌شود.

به واسطه ابتلا به این عوارض، مطالعه كردن و رانندگی نیز برای تانگ به كارهایی دشوار تبدیل شده‌است و وی برای به پایان رساندن آزمونی كه در حالت عادی یك ساعت و ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد، پنج ساعت و نیم زمان صرف می‌كند زیرا در نیمه‌های آزمون به خواب می‌رود و پس از بیدار شدن دوباره باید پرسش‌ها را از ابتدا مرور كند.

ناروكلوپسی در اثر نابود شدن ۷۰۱ هزار نورون در هیپوتالاموس مغز ایجاد می‌شود كه مسئولیت تولید هورمون هشیاری اوركسین را به عهده دارد. بدون این هورمون انسان به صورت مداوم در آستانه خوابیدن قرار می‌گیرد. دلیل مرگ نورون‌ها در این بیماری مشخص نیست اما دانشمندان معتقدند سیستم ایمنی بدن فرد عامل اصلی ابتلا به این بیماری است و معمولا عفونتی مانند آنفولانزا محرك اصلی سیستم ایمنی بدن برای از بین بردون نورون‌ها است.

دانشمندان احتمال می‌دهند واكسن پاندرمیكس در بدن برخی واكنشی را ایجاد می‌كند كه موجب گیج شدن سلول‌های سیستم ایمنی بدن می‌شود و این سیستم پروتئین‌های H۱N۱ را با سلول‌های اوركسین اشتباه گرفته و آنها را نابود می‌كنند. این بیماری را می‌توان با تركیبی از داروهای قوی خواب‌آور و محرك‌ها در طول شبانه‌روز كنترل كرد.


ویدیو : دختری که چهل‌بار در روز می‌خوابد