دایی مربی تاپ آسیا می شود : سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن به همراه سرمربی سایپا ...


سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن به همراه سرمربی سایپا بزودی در دوره ‌مربیگری آسیا و اروپا شرکت خواهد کرد. خبرگزاری مهر:سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن به همراه سرمربی سایپا بزودی در دوره ‌مربیگری آسیا و اروپا شرکت خواهد کرد.

 علی دایی یکی از دو مربی ایرانی است که با انتخاب کمیته آموزش فدراسیون فوتبال، در این دوره ‌حضور پیدا می‌کند. این دوره مربیگری توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا و با همکاری یوفا برگزار می‌شود و مربیان مستعد و آینده‌دار قاره، در آن حضور پیدا می‌کنند.

در همین راستا کنفدراسیون فوتبال آسیا از بعضی از کشورهای قاره خواسته که هر کدام دو مربی مستعد، آینده‌دار و تحصیل‌کرده خود را برای حضور در این دوره معرفی کنند که کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ایران، علی دایی سرمربی تیم راه‌آهن و مجتبی تقوی سرمربی تیم سایپا را انتخاب کرده است.

علی دایی به همین منظور در کمیته آموزش فدراسیون فوتبال حضور پیدا کرد تا در جریان جزییات این دوره مربیگری پیشرفته قرار بگیرد.

غلامرضا جباری در این رابطه گفت: پیرو نامه‌ای که از AFC دریافت کردیم و پس از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که علی دایی و مجتبی تقوی که دو مربی مستعد و آینده‌دار فوتبال ایران هستند را برای این دوره مربیگری معرفی کنیم.

دبیر کمیته آموزش فدراسیون فوتبال اضافه کرد: باید یادآوری کنم ما مربی مستعد در کشور زیاد داریم اما چون کنفدراسیون تاکید داشت که باید این مربیان تحصیل‌کرده و آینده‌دار هم باشند ما این دو نفر را انتخاب کردیم.

به گفته جباری این دوره در یک مدت زمان 18 ماهه و هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود و دایی و تقوی باید سه ماه یک بار به مدت 10 روز در این دوره‌های پیشرفته شرکت کنند. در واقع این دوره پیشرفته شامل پنج دوره 10 روزه است که دو دوره آن در اروپا و سه دوره آن در آسیا برگزار می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده اولین دوره 10 روزه از 4 دسامبر تا 13 دسامبر 2012 مصادف با 14 تا 23 آذرماه 91 است که در کشور مالزی برگزار می‌شود و دوره‌بعدی نیز سه ماه بعد از آن در اروپا برگزار خواهد شد. طبق هماهنگی‌های انجام شده بین AFC و یوفا، دو دوره اروپا در کشورهای آلمان و انگلیس برگزار می‌شود و دوره‌های آسیا نیز به غیر از مالزی در استرالیا و ژاپن برگزار می‌شود.

براساس گفته دبیر کمیته آموزش این مربیان بعد از گذراندن این پنج دوره، مدرک  مربیگری تاپ آسیا را دریافت می‌کنند و کنفدراسیون فوتبال آسیا روی کمک آنها برای پیشرفت فوتبال در قاره آسیا حساب خواهد کرد.


ویدیو : دایی مربی تاپ آسیا می شود